קרנות כספיות: הקרן המפתיעה לטובה - מיטב כספית פרימיום

בקטגוריית הכספיות, החלטנו לבחור את קרן מיטב כספית פרימיום. קטגוריית הכספיות היא הקטגוריה המעניינת בימים אלו. בעצם זו הקטגוריה היחידה שמגייסת כסף, ומסייעת לבתי ההשקעות להשאיר את הכסף "בבית".

 

 
אילן רביבאילן רביב
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2011

מספר קרן:

5110937

ענף הקרן:

כספיות 

מנהל השקעות:

מיטב

מעמד מס:

פטורה

תקציר מדיניות:

אגרות חוב הנסחרות בבורסה או בשוק מוסדר שאינן צמודות שיתרת התקופה עד למועד פדיונן אינה עולה על שנה אחת ואם הוצאו שלא על ידי המדינה- דרגתן AA. אגרות חוב הנסחרות בבורסה או בשוק מוסדר שאינן צמודות ואם הוצאו שלא ע"י המדינה- דרגתן AA ומתקיים בהן גם לפחות אחד מאלה:הן נושאות ריבית משתנה ששיעורה נקבע אחת לשישה חודשים או פחות.הן ניתנות לפדיון פעם אחת לפחות בתקופה של שישה חודשים ותנאי פדיונן או המרתן גורמים לכך שתנודתיותן דומה לתנודתיות של אגרות חוב .מלווה קצר מועד שיתרת התקופה עד למועד פדיונו אינה עולה על שנה אחת. תעודות חוב שאינן צמודות, ודרגתןA-1. פקדונות לזמן קצוב ומזומנים בש"ח ובלבד ששיעור ההחזקה של הקרן בפקדונות ובמזומנים לא יעלה על 50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן. שווי פקדונות לזמן קצוב יחד עם שווי תעודות חוב לא יעלה על 25% מהשווי הנקי של נכסי הקרן. משך החיים הממוצע של כלל הנכסים המוחזקים בקרן, לא יעלה, בכל עת, על 90 ימים.

תאריך הקמת הקרן:

24/07/2008, שינוי מדיניות מיום 24/07/2008.

דמי ניהול:

0%, מקום 1 מתוך 27 קרנות בקטגוריה

שיעור הוספה:

0.00%

גודל הקרן:

 4,391.70 מליון שקל, מקום 3 מתוך 27 קרנות בקטגוריה.

פרופיל חשיפה וחשיפה בפועל:

0% חשיפה למניות (0% בפועל)  ו-0% חשיפה למט"ח (0% בפועל)

שארפ:

12.80 מקום 3 מתוך 26 קרנות.

תשואת הקרן

מתחילת השנה

תשואה ב-2010

תשואה ב-2009

תשואה ב-2008

 2.32%

 1.66%

 1.28%

 -

בקטגוריית הכספיות, החלטנו לבחור את קרן מיטב כספית פרימיום. קטגוריית הכספיות היא הקטגוריה המעניינת בימים אלו. בעצם זו הקטגוריה היחידה שמגייסת כסף, ומסייעת לבתי ההשקעות להשאיר את הכסף "בבית". עד לפני שבועות בודדים, מרבית הקרנות הכספיות היו הפסדיות בהגדרה, עם דמי ניהול אפס. אולם כיום יש רק 3 קרנות ב-0 דמי ניהול בכספיות כאשר רק 2 מהן בלתי מוגבלות בהיקף. ואחת מהן היא "מיטב כספית פרימיום" והשנייה היא "מגדל כספית הנפקות מק"מ".

נכון לאמצע ספטמבר, מנהלת הקרן סדר גודל של 6 מיליארד שקל (הקרן גייסה 1.6 מיליארד שקל רק בשבועיים הראשונים של ספטמבר).

למה בחרנו במיטב כספית פרימיום

נכון ההבדלים בין הקרנות הכספיות השונות (מבחינת הבדלי תשואה) הם לא גבוהים, אבל אלו הבדלים קטנים אך משמעותיים. הקרן נמצאת במקום הראשון בתשואות מתחילת השנה (להזכיר עדין ללא דמי ניהול), וכן בתשואה מצטברת לשנתיים הקרן נמצאת במקום שני מבחינת תשואה (אחרי ישיר כספית, גם היא של מיטב).

רפי ניב, מנהל קרנות הנאמנות של מיטב ידוע כאיש קרנות כספיות. רפי בנה קרן כספית במרכנתיל שהיתה בזמנו מקום ראשון. גם הקרן הכספית שניהל בבית ההשקעות ישיר היתה הטובה בקטגוריית הכספיות. כעת במיטב, הקרנות הכספיות של מיטב תופסות את ראשות הקטגוריה מבחינת תשואות. כך שכפי הנראה הוא יודע מה שהוא עושה, בטח בהיבט הזה של ניהול קרנות כספיות.

הרכב הקרן

כ-21% מנכסי הקרן מושקעים ב-5 אג"חים קונצרניים ובתעודות סל על מדדי אג"ח קונצרני. 15.5% מהקרן מושקעים ב-2 מק"מים.  3% מהקרן מושקעים באג"חים קונצרניים.

דמי ניהול

כאמור, דמי ניהול ושיעור הוספה של 0.00%.

גודל הקרן

נכון לאמצע ספטמבר, מנהלת הקרן כ-6 מיליארד שקל. גודל הקרן נכון לסוף אוגוסט הוא 4.4 מיליארד שקל. כפי שניתן לראות הקרן מגייסת ללא הכרה.

שארפ

מדד שארפ בוחן רמת סיכון על-ידי מדידת התשואה העודפת של הקרן מעבר לתשואת נכס חסר סיכון, בעבור יחידת סיכון. יחידת הסיכון מבוטאת בסטיית התקן של התשואה. ככל שמדד שארפ גבוה יותר כך הוא מעיד על ביצועים טובים יותר, מכיוון שנוצר רווח גבוה יותר בסיכון נמוך יותר. מדד שארפ מחושב בהסתמך על נתונים חודשיים, 12 חודשים אחורה. הנתון מוכפל ב-100 לצורך הגברת הדיוק כך שהנתון בעצם מוצג ב-4 ספרות. מדד השארפ של מיטב כספית פרימיום הוא 12.8, מקום 3 מבין קרנות הקטגוריה.

לסיכום

הקרן הכספית הטובה בתחום. מנוהלת נכון, על-ידי מנהל השקעות בעל רקורד מוכח של ניהול קרנות כספיות. חוף מבטחים לימים סוערים.

לכתבה בקובץ pdf לחץ כאן

נתוני התשואות המופיעים בטבלאות ובתוכן המאמרים מעודכנים ל - 3 באוקטובר 2011 . נתוני ההרכבים וההיקפים והשארפ נכונים לעדכון שהופיע באתר FUNDER באותו תאריך. מאז ה-3 לאוקטובר חלו באתר עידכונים נוספים. הנתונים נאספו ונערכו על-ידי אלי ממו 


הכתבה נכתבה לפני הודעת מיטב על העלאת דמי הניהול בקרן.

להלן כתבות בנושא זה:

https://www.funder.co.il/article/19363

https://www.funder.co.il/article/19346


 והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x