נְגִישׁוּת

גודל טקסט

גדול קטן רגיל

ניגודיות גבוהה במיוחד

הפעל רגיל

גופן קריא

הפעל רגיל

טקסט מודגש

הדגש רגיל

הדגשת קישורים

הפעל בטל
דווח

אנלייט ושמיר אנרגיה חתמו על הסכם רכישת חשמל

ההסכם מהווה בסיס לסגירה פיננסית של פרויקטי אגירת אנרגיה בקיבולת של כ- 350 MWh בבעלות שמיר אנרגיה, ומרחיב את פעילות אספקת החשמל הירוק של אנלייט בישראל

 

 
מימין: חוני קבלו, סמנכ״ל ניהול הכנסות ופיתוח מוצר באנלייט, קרדיט: אנלייט / ליאור פרבר, מנכ״ל שמיר אנרגיה, קרדיט צילום: מבטח שמירמימין: חוני קבלו, סמנכ״ל ניהול הכנסות ופיתוח מוצר באנלייט, קרדיט: אנלייט / ליאור פרבר, מנכ״ל שמיר אנרגיה, קרדיט צילום: מבטח שמיר
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/05/2026

אנלייט אנרגיה מתחדשת וקבוצת שמיר אנרגיה חתמו על הסכם רכישת חשמל מפרויקטי אגירת אנרגיה שבבעלותה של שמיר אנרגיה. 

ההסכם נחתם לתקופה של 12 שנים ומוערך בהיקף כולל של כ-240 מיליון ש"ח, עם הכנסה שנתית ממוצעת של כ-20 מיליון ש"ח. ההפעלה המסחרית הראשונה של מתקני האגירה, בקיבולת כ- 350 MWh, צפויה בתחילת שנת 2027. 

ההסכם עם שמיר אנרגיה, שנחתם מול אנלייט אנטרפרייז, זרוע אספקת החשמל הירוק של אנלייט, יתרום להרחבת מקורות האנרגיה העומדים לרשות אנלייט לצורך אספקת חשמל ללקוחותיה. 

אנלייט ממשיכה לחזק את מעמדה כספקית החשמל הירוק המובילה בישראל ומספקת חשמל לחברות גדולות ומובילות במשק, ובהן אמדוקס, אפלייד מטיריאלס, כתר, מבנה, מכון ויצמן, מניבים קרן ריט, נת״ע, סודה סטרים, סונול ועוד. במקביל, לאנלייט הסכמים למכירת חשמל באירופה ובארה"ב עם חברות בולטות, לרבות היפרסקיילרס.

עבור שמיר אנרגיה, ההסכם מהווה את הבסיס להשלמת הליך הסגירה הפיננסית (Financial Close) עבור חלק מצבר פרויקטי האגירה בבעלותה המלאה, ומעגן לפרויקטים בסיס הכנסות יציב לטווח ארוך. 

חוני קבלו, סמנכ"ל ניהול הכנסות ופיתוח מוצר באנלייט: "ההסכם עם שמיר אנרגיה מרחיב את מגוון מקורות האנרגיה שעומדים לרשות אנלייט אנטרפרייז ומחזק את היכולת שלנו לספק ללקוחותינו חשמל ירוק באופן רציף ותחרותי. היכולות המתקדמות שלנו בניהול אנרגיה, יחד עם הניסיון הנרחב של אנלייט בתחום אגירת האנרגיה בישראל ובעולם, מאפשרים לנו להציע ללקוחות פתרונות אספקה שמשלבים מקורות ייצור ואגירה מגוונים. הביקוש הגובר לחשמל נקי מצד חברות מובילות במשק מניע אותנו להמשיך ולהרחיב את הפעילות הזו".

עומרי אישך, סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת שמיר אנרגיה: "ההסכם עם אנלייט הוא אבן דרך משמעותית עבור שמיר אנרגיה. ההתקשרות מאפשרת לנו לבסס את ההיתכנות הכלכלית של צבר פרויקטי האגירה שלנו ולהתקדם לקראת סגירה פיננסית. אנו רואים באגירת אנרגיה תחום צמיחה מרכזי עבור הקבוצה ושואפים להמשיך ולפתח פרויקטים נוספים שייתנו מענה לצרכים ההולכים וגדלים של משק החשמל הישראלי".

 

 

x