מניית אלפבית (גוגל) ירדה בכ-5%, במהלך שמחק מעל 250 מיליארד דולר משווי השוק של החברה – אחת הירידות היומיות הגדולות בתולדותיה.
הסיבות המרכזיות לירידה:
1. עזיבת בכירי AI לטובת המתחרות
נועם שזיר, ממובילי מודל Gemini, עזב ל־OpenAI.
ג’ון ג’אמפר, חתן פרס נובל ואחד מאנשי המפתח של DeepMind ו־AlphaFold, הודיע על מעבר ל־Anthropic.
המשקיעים חוששים כי גוגל מאבדת את היתרון שלה במאבק על כוח האדם האיכותי ביותר בתחום הבינה המלאכותית.
2. חששות מהוצאות העתק על AI
וול סטריט מתחילה לשאול האם ההשקעות האדירות של ענקיות הטכנולוגיה במרכזי נתונים ובמודלי AI אכן יניבו תשואה מספקת.
3. סימני שאלה לגבי המובילות של גוגל
המעבר של חוקרים בכירים ל־OpenAI ול־Anthropic נתפס כסימן לכך שחלק מהחדשנות פורצת הדרך בתחום מתרחשת כיום מחוץ לגוגל.
התמונה הרחבה
למרות הירידה החדה, עסקי הליבה של גוגל – מנוע החיפוש, יוטיוב ו־Google Cloud – ממשיכים להציג ביצועים חזקים, אך השוק מתמקד כרגע בשאלה האם אלפבית מצליחה לשמור על מעמדה כמובילה במרוץ ה-AI.
בקצרה:
לא מדובר באכזבת רווחים או בבעיה רגולטורית, אלא בעיקר בשילוב של:
בריחת טאלנטים,
חששות מהוצאות AI עצומות,
ופחד של המשקיעים שגוגל מאבדת יתרון תחרותי מול OpenAI ו-Anthropic.

אלפבית (GOOGL) יורדת בחדות בעקבות חששות גוברים סביב המירוץ ל-AI / תמונה: Dreamstime


