עמוד ענן >>> המשקיעים מגיבים למבצע - הפנו את מרבית הכספים לקרנות כספיות ולקרנות אג"ח ואגד חו"ל

 

 
 

מיקי סבטליץ
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/11/2012

תעשיית קרנות הנאמנות גייסה השבוע כ-680 מיליון ₪, כ-60% מתוכם הופנו לקרנות הקונצרניות 

הקרנות המסורתיות ממשיכות במגמה ערה של גיוסים בסכום של כ-680 מיליון ₪ השבוע.

המשקיעים ממשיכים להגדיל סיכון ומפנים כ-390 מיליון ₪, המהווים כ-60% מסה"כ הגיוסים, לקרנות הקונצרניות.

מגיבים למבצע "עמוד ענן"- ביום חמישי (15/11), היום השני לתחילת המבצע בעזה המשקיעים הפנו את מרבית הכספים לקרנות כספיות ולקרנות אג"ח ואגד חו"ל.


• הקרנות הקונצרניות נהנו מגיוס של כ-390 מיליון ₪ .

• קרנות אג"ח מדינה רושמות ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים ביחס לשבוע הקודם, לאחר שהוסיפו השבוע כ-265 מיליון ₪ לנכסיהן.

• קרנות אג"ח כללי מורידות הילוך לאחר שהוסיפו כ-70 מיליון ₪ השבוע- ירידה של כ-50% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם.

• המשקיעים חוזרים להסיט את כספם לחו"ל בעקבות המצב הביטחוני שגרם להתחזקות הדולר אל מול השקל, קרנות אג"ח חו"ל גייסו השבוע כ-50 מיליון ₪,  וזאת לעומת פדיון של כ-50 מיליון ₪ בשבוע שעבר.

• פדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות והשקליות רושמות השבוע פדיונות של כ-70 מיליון ₪, וזאת לאחר גיוסים של כ-165 מיליון ₪ בשבוע הקודם.

• הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) מסכמות את השבוע עם פדיונות של כ-35 מיליון ₪ שנפדו בעיקר מקרנות מניות ישראל.

סיכום שבועי 11-15.10.2012 בנכסי תעשיית קרנות הנאמנות


 תעשיית קרנות הנאמנות רושמת השבוע גיוסים של כ-680 מיליון ₪- ירידה של כ-40% לעומת השבוע הקודם וזאת לאור החששות מהצוק הפיסקלי בארה"ב וההתדרדרות המצב הביטחוני בישראל. השבוע נרשמו מימושים במדדי המניות ואג"ח ממשלתיות ומנגד, עליות במדדי התל-בונד שהביאו להמשך מגמת הגיוסים בקרנות אג"ח קונצרני. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

 מדדי המניות המקומיים התאפיינו השבוע במגמה שלילית- מדדי ת"א 25 ות"א 100 התממשו השבוע בכ-2.5% כ"א. ירידות שערים נרשמו גם במדד הבנקים ובמדד ת"א 75 שירדו השבוע בכ-1.6% ובכ-2.2% בהתאמה. המשקיעים המשיכו להוריד חשיפה לקרנות המנייתיות1 לאחר שנפדו מהן השבוע כ-35 מיליון ₪. כ-85% מהפדיונות נרשמו בקרנות מניות ישראל.

 עליות באפיק הקונצרני- השבוע נרשמו עליות של עד כ-0.25% במדדי התל-בונד השונים ועליות של כ-0.3% במדד קונצרני כללי. המשקיעים המשיכו והגדילו את החשיפה לקרנות הקונצרניות שגייסו כ-390 מיליון ₪, אם כי בקצב הנמוך בכ-25% לעומת השבוע הקודם.

 אגרות החוב הממשלתיות סיכמו את השבוע עם ירידות קלות: מדד ממשלתי כללי התממש בכ-0.1%. קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-265 מיליון ₪- ירידה חדה של כ-30% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם.

 האפיק השקלי חוזר לפדות- הקרנות הכספיות והשקליות רשמו השבוע פדיונות של כ-70 מיליון ₪ מתוכם כ-20 מיליון נפדו מהקרנות הכספיות ו כ-50 מיליון ₪ נפדו מהקרנות השקליות.
 
 המשקיעים מגדילים חשיפה לאג"ח חו"ל- קרנות אג"ח חו"ל מסכמות שבוע עם גיוסים  של כ-50 מיליון ₪, כ-2/3 מהגיוסים לקרנות אג"ח חו"ל התרחשו ביום חמישי בתגובת המשקיעים למבצע בעזה שהחל ביום רביעי בערב.

 תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-15.11.12 כ-616.6 מיליארד ₪ ואילו הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-128.6 מיליארד ₪.

אפיקסיכום שבועימתחילת החודש (במיליוני ₪ )
(01-8.11.12)
 (במיליוני ₪)
קרנות מנייתיות[1]-35-50
קרנות כספיות-21249
קרנות אג"ח שקליות-49-34
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד265725
קרנות אג"ח חברות והמרה3901054
קרנות אג"ח כללי73286
קרנות אג"ח חו"ל534
שונות[2]5-2
סה"כ6812232
סה"כ קרנות מסורתיות 7021983
(בנטרול כספיות)  
[1] כולל מניות ישראל, מניות חו"ל וגמישות.
[2] כולל קרנות אגד (חוץ וישראלי), אג"ח בארץ - מט"ח, ממונפות ואסטרטגיות, מעורבות ולתושבי חוץ בלבד.

מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים מיטב


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

לקבלת הצעה משתלמת לקרן השתלמות >>> https://www.yourcall.co.il/Investments/Register.aspx?CxId=3&ref=gemelLInk

להרשמה לעיתון האלקטרוני ולניוזלטר >>> https://www.funder.co.il/newsletter.aspx

להרשמה לתיק אישי >>> https://www.funder.co.il/login.aspx

להרשמה לפייסבוק >>> https://www.Facebook.com/Funder.co.il

לתוכנה לניתוח טכני >>> https://www.fxg.co.il/funder

קבל הצעה מושלמת לניהול תיק השקעות >>> https://www.yourcall.co.il/Investments/Register.aspx?CxId=5

x