490 משפחות חוסכות כ- 200,000 ש"ח ברכישת דירה בחריש

 

 
 

נדב נדלר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/07/2013

 עמותת 'חריש המאוחדת', אשר אורגנה על ידי 'מנהל מגורים ישראל' ו'חריש הירוקה' הודיעה אתמול בערב על השלמת גיבושה ואיסוף הכספים. העמותה השלימה בזמן שיא של פחות מחודשיים התארגנותה הכולל רישום עמותה כדין, חתימה של 490 משפחות על כל מסמכי העמותה ואיסוף הכספים הדרושים והכל באופן שיאפשר לה לממש את האופציה לרכישת הזכויות בקרקע מחברת אשדר, אשר זכתה בקרקע במסגרת המכרז.
 
העמותה הוקמה מתוך מטרה לתת מענה לביקושים של מאות רוכשי דירות ,שלא עלה בידיהם להצטרף לאחת מהעמותות שזכו בסיבוב הראשון של מכרז מינהל מקרקעי ישראל. ההתארגנות במודל בנייה עצמית באמצעות עמותה, אותו התווה  משרד השיכון, איפשרה לחברי העמותה לרכוש דירה במחיר חסר תקדים של 660,000 ש"ח לדירת ארבעה חדרים. בכך מצליחים חברי העמותה לחסוך את הרווח היזמי וכן את עלויות המימון הנכבדות להם נדרש יזם, חסכון המוערך בכ- 200,000 ש"ח לדירה.
 
מוטי פלד, מנהל 'מינהל מגורים ישראל' אשר ארגנה את  העמותה: "עבור הזוגות המגיעים אלינו, די לעיתים בהפרש של עשרות אלפי ₪ כדי לגרום  לחלומם להגיע לדירה לחמוק מידם. כשאנו פוגשים את המשפחות המגיעות אלינו אנו מתמלאים בתחושת שליחות וציונות ואנו מבינים היטב את שליחותנו. לכן אנו משקיעים שעות רבות בסיוע ובייעוץ למאות משפחות בפתרון בעיות מימון ובעיות אישור לקבלת משכנתא מבנקים. כמו כן נדרשים לא פעם פתרונות יצירתיים בסיוע 'לגרד' עוד כמה שקלים לטובת ההון העצמי הנדרש".
 
העמותה פנתה בימים האחרונים למשרד השיכון בבקשה לאישור העסקה ואף צירפה פנייה של אחת המשפחות החברות בעמותה הממחישה את הדברים. בין היתר נכתב בפנייה:
 
"אנחנו זוג צעיר הנשוי שלוש שנים ובעלי משפחה המונה שני ילדים. אשתי סטודנטית למדעי החברה ועובדת בכפר ילדים כמדריכה ורכזת. אני עובד בחברת בנייה מתקדמת. ההכנסות שלנו מסתכמות על סך 12,000 ש"ח בחודש, אנו לא משלמים שכירות ומצליחים לחסוך וכנראה לא התחלנו לחסוך בזמן.... כי לא הצלחנו להגיע לסכום הנדרש. אנחנו מלאים רצון עז להיכנס לפרויקט, יש לנו הרגשה שאנחנו חייבים להיות חלק ואנחנו בטוחים שנוכל לעמוד בכל התשלומים הנותרים זה רק מעט עניין של זמן. לא היה לנו מספיק זמן להתארגן לקנייה... אנחנו יודעים שנוכל לעמוד בהלוואות מהבנק ובתשלום המשכנתא, יחד עם זאת אנחנו צריכים דחיפה קטנה. כמו שציינו אשתי סטודנטית  אני תושב חוזר ואנחנו הורים לשתי ילדים קטנים ואיננו נתמכים באף הורה משום צד... לכן נבקש בכול לשון של בקשה. אנא הסתכלו על המצב הכללי ותנו לנו להיות חלק משמעותי בקהילה החדשה. "


פנייה זו היא אך דוגמא אחת מתוך פניות רבות.
 
למעשה כיום, עמותת חריש המאוחדת הינה למעשה העמותה היחידה בחריש, אשר פתוחה בפני הציבור הרחב ללא הגדרה או הגבלה לקהל יעד ספציפי. בתוך כחודשיים התגבשה העמותה ומונה 490 חברים (משפחות) אשר הפקידו הון עצמי של  230,000 ₪, ודומה שכל שנותר בין החברים לבין מימוש החלום הוא אישור שר השיכון. ההערכה הינה כי שר השיכון לא ישיב פני 490 המשפחות ריקם, ויאשר העסקה בימים הקרובים,  והעמותה תצא לדרך.
 
לפניית העמותה למשרד השיכון אף צורף תסקיר של חברת פז כלכלה, מסמך אשר מיועד לבנקים המצביע על כי שווי השוק ומחירי המכירה של יזמים בחריש בימים אלה עומד על למעלה מ- 800,000 ₪ לדירת 4 חדרים ואילו הקבלנים עצמם מדברים על שיווק במחירים העולים כדי 850,000 ₪ ואף יותר, זאת לעומת אומדן של 660,000 ₪ במסגרת עמותת חריש המאוחדת.
 
מסכם חמי בר-אור (חריש הירוקה) – "הצלחנו לעשות בחריש הסטוריה. העיר חריש נפתחה לכלל הציבור, וההתארגנות בעמותות איפשרה לנו להציע מחירים, אשר אינם קיימים היום בשוק הדיור הישראלי. ההתארגנות שלנו בחריש משרתת אינטרס ציבורי רחב ועונה לצורך של מאות זוגות צעירים בישראל המשוועים לפתרונות דיור במחיר שפוי. אני סמוך ובטוח שמשרד השיכון לא ישיב ריקם את פניהם של כל אותם זוגות צעירים, אשר רואים בחריש את ביתם ואת הסיכוי היחיד שלהם בפועל לממש את חלומם ולרכוש דירה בישראל".
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x