נמאס מהתספורות: קרן מניות פרטית חדשה >>> תשקיע בחברות הוגנות בלבד

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/08/2013


• הקרן, "אביב ערכית", תשקיע רק בחברות שעומדות בתנאי הוגנות מחמירים בתחומי ממשל תאגידי תקין, יחס לעובדים ולספקים, שכר בכירים שאינו מוצדק, אחריות סביבתית, יחס לבעלי מניות מיעוט ועוד.


• החברה בבעלות ארז צדוק, שניהל את תחום ההשקעות הגלובאליות באקסלנס-נשואה ולאחר מכן הקים ומכר את גרין-בול; בוועדה המייעצת לקרן חברים בין היתר רו"ח איתן לוי וד"ר יובל קרניאל.
חברת קרנות הגידור "אביב", בהנהלת ארז צדוק, משיקה קרן ייחודית בנוף ההשקעות הישראלי – קרן שתשקיע בחברות הוגנות בלבד. הקרן החדשה, "אביב ערכית", תשקיע בעיקר בחברות ישראליות שנסחרות בישראל ובחו"ל ואשר עומדות בתנאי הוגנות שהוגדרו על ידי הקרן וכוללים, בין היתר, עמידה בקריטריונים הבודקים את יחסה של החברה לעובדים שלה, לספקים, ללקוחות, לסביבה, לממשל תאגידי תקין ולבעלי מניות המיעוט.

במהלך השנה האחרונה, ביקרו כלכלני קרנות אביב בעשרות חברות, גדולות וקטנות, במטרה לקבוע האם הן עומדות בקריטריוני ההוגנות המחמירים של הקרן. ככלל, הקרן משקיעה בשני סוגים של חברות: חברות ערך גדולות, יציבות, רווחיות ומובילות שוק, ומנגד חברות צמיחה קטנות, פורצות שוק, בעלות פוטנציאל גבוה. על כל החברות להיות אטרקטיביות להשקעה בקטגוריה שלהן, להיסחר  במחיר אטרקטיבי, ולהתנהל באופן הוגן.

לדברי ארז צדוק, מנכ"ל ומייסד קרנות אביב, "אנחנו מתחילים פה תהליך חשוב ומקווים שהוא ישנה את השיח בשוק ההון הישראלי. אחרי שנים שאנחנו שומעים על טייקונים שמבצעים תספורות לאחר שניהלו בחוסר אחריות והוגנות את כספי הציבור, על התנהלות לא הוגנת ואגרסיבית של חברות כלפי לקוחות וספקים, על שכר הנהלה לא מוצדק ועוד – הגיע הזמן ששוק ההון יצביע ברגליים ויוקיע את התופעות האלה מתוכו. יש מספיק חברות טובות והוגנות להשקיע בהן".

בין החברות שהקרן משקיעה בהן כיום ניתן למצוא חברות גדולות כגון אסם, אורמת, גזית-גלוב, צ'ק-פוינט, לצד חברות קטנות וצומחות כמו איתמר מדיקל, אטיוניטי, אבוג'ן ועוד.

מחקרים מוכיחים: השקעה ערכית משתלמת גם בתשואה
לדברי צדוק, מחקרים מראים שהשקעה בחברות הוגנות לא רק שמשדרת מסר חשוב לקהילה העסקית, אלא היא גם השקעה רווחית. על פי המחקרים, קרוב ל-90% מהחברות שפועלות בהוגנות, הן בעלות ביצועים עסקיים טובים יותר ודוחות כספיים משופרים, דבר שמתבטא גם במחירי המניות שלהן לאורך זמן.

לדברי צדוק, "הרי יש בכך היגיון פשוט. חברה שמתנהגת טוב יותר לעובדיה, משלמת בזמן לספקיה, מנהלת ממשל תאגידי תקין ועוד – תקבל בחזרה מהסביבה וגם תפגע פחות במשקיעיה ותקטין את הסיכון עבורם".

הוועדה המייעצת של הקרן מורכבת מאנשים בעלי ניסיון של עשרות שנים בשוק ההון הישראלי. יו"ר הועדה הוא רו"ח איתן לוי שהיה משנה למנכ"ל ואחראי על מערך הכספים וההשקעות בחברת הביטוח הפניקס וכיום הוא מנכ"ל קבוצת אי.אי.אס. בנוסף לאנשי ההשקעות, חבר בוועדה גם המשפטן ד"ר יובל קרניאל מהמרכז הבינתחומי הרצליה, חוקר ומחבר ספרים ומאמרים בתחום האתיקה, הפרות אמונים בתאגיד, מאבק בשחיתות ועוד.

אודות "קרנות אביב":
אביב ניהול קרנות מגודרות סיכון בע"מ הוקמה על ידי ארז צדוק ביולי 2012. החברה מנהלת בימים אלו שתי קרנות - קרן גידור גלובלית המשקיעה בשוק המניות העולמי ומגדרת חלק מסיכון השוק, והקרן הערכית – המשקיעה בחברות הוגנות בלבד.

ארז צדוק ניהל בעבר את תחום השקעות גלובליות בבית ההשקעות אקסלנס-נשואה. לאחר מכן הקים צדוק את בית ההשקעות גרין-בול שהתמחה בשירותי פמילי אופיס, אליו בנק דיסקונט הצטרף כשותף (20%) ושנמכר ב-2011 לסיגמא בית השקעות. ארז כתב את הספרים 'המדריך הישראלי להשקעות גלובליות', ו-'קרנות גידור – מדריך למשקיע' והרצה בתחומים אלו באקדמיה.
*חשוב לציין כי קרן הגידור אביב ערכית אינה מוצעת לציבור אלא למשקיעים מוסדיים, ולמשקיעים המוגדרים "כשירים" בלבד (על פי כללי רשות ניירות ערך).



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x