יונתן בן ארצי >> קורא לביבי לסגור מעגל ולעשות שלום

 

 
 

יונתן בן ארצי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/10/2013

שבוע טוב לכולכם,
ראשית אני מבקש להודות למארגנים - תנועות הנוער והארגונים החברתיים שחברו להם יחדיו, ביחד, כקבוצה לארגון הערב הזה. כישראלי שחשוב לו המקום הזה בו אנחנו חיים, אני מבקש להודות לכם ולברך אתכם על ההישג הזה. ראו נא לפניכם את הצלחתכם -- כיכר רבין מלאה הערב שוב בדור חדש של צעירים, שעוד טרם נולד באותו לילה ארור ב 4 לנובמבר 1995.
 
חברים יקרים,
ביום ד' הקרוב, נציין כאן בטקסים, בירושלים, ובכל רחבי הארץ את יום הזיכרון ה-18 לרצח ראש הממשלה ושר הבטחון יצחק רבין. כמידי שנה נתייחד עם זכרו של האיש ונזכיר את הרצח הנתעב. נזכיר ונזכור כי אסור שנשכח. יום הזיכרון לרצח רבין איננו יום קל לאיש מאיתנו. אסור כי יום הזיכרון יהפוך להיות עוד יום בשנה לאיש מתושבי מדינת ישראל. יום הזיכרון לרצח הוא יום בו אנחנו נדרשים כאומה להתבונן בעצמינו, לתוכינו, להזכר ולחשוב על מה שאירע כאן, ועל איך אפשרנו לעצמנו להגיע למקום השפל והנמוך ביותר בתולדותינו, באותו לילה רע ונמהר.

חברים, יום הזכרון איננו יום מפלג, למרות שאיננו יכול להיות יום מאחד. הוא יום של הלקאה על חטא, הוא יום של בקשת מחילה. כמו נר לרגלינו הוא מזכיר ומסמל לנו עד כמה שברירית היא הדמוקרטיה שלנו. עד כמה אלימה יכולה להיות החברה שלנו.   

נזכור ולא נשכח את ההסתה האלימה הפרועה והפורעת שהשתלטה על הארץ בשנת 1995. נזכור ולא נשכח את ההפגנות האלימות, שריפות הצמיגים, השלטים והכרזות. את הקריאות בוגד ורוצח ושקרן כלפי ראש ממשלה גיבור ישראל. לא נאפשר לשכוח את המפגינים שעמדו מול בית ראש ממשלה וקראו לו כי בקרוב ייתלה ביחד עם אשתו בכיכר ישראל. נזכור את ההתקפות הפיזיות נגד רכבו ונגד חברי פמלייתו. נזכיר ונלמד על העלונים שקראו להמון לקחת את החוק לידיים ולהדיח את ממשלת הדמים. נזכור את כוחו ועוצמתו של הגל העכור עליו בסופו של יום נישא איש קטן ורשע. נזכור את הגוף שהניח בידיו את האקדח, פתח לו את הדלת,  הבקיע את הצוהר ואפשר לרוצח מתועב ארור אחד לקום נגד הדמוקרטיה שלנו כאן.

נזכור ולעולם לא נשכח.

חברים,
המציאות המדינית כאן בארץ שלנו מורכבת ומסובכת. מוקפים בין אויבנו הקמנו לנו את מדינתנו. בנינו ופיתחנו הרחבנו והצלחנו. לחמנו כבשנו שחררנו וחזרנו. טובי בנינו נפלו על ארצנו. על חרבנו חיים. על חרבנו נחיה.
המציאות שלנו היא זאת שבונה את החברה שלנו. היא זו שמכתיבה את תרבות שלנו – תרבות של כוח, חשדנות, אגרסיביות, ואלימות.
עם כובש מוקף אויבים. דור אחר דור אנחנו קמים ונלחמים. מעגל דמים מרושע אכזרי ואין סופי שבתוכו גדלים ילדים חדשים בכל הצדדים.

והנה אחרי עשרות שנות לחימה, מעצימה וגוברת לנו מערכה נוספת, חשובה ומהותית לא פחות. מערכה פנימית על אופיינו ועל צביון המקום הזה בשנים לבוא.
המערכה על חינוך הילדים והחברה, לגבולות הכוח ומגבלותיו. המערכה על הסובלנות ואהבת האחר, המערכה על גבולות השיח ואופיו.
אסור לנו לעצום עין, אסור לנו להתעלם או לאפשר לאחרים לפגוע במי שאנחנו כאן ובמה שאנחנו עושים כאן.
 
אסור לנו לקבל או לוותר לפורעי חוק או פורעים מטעמו. למבצעי פעולות תג מחיר, טרוריסטיים פוליטיים מסוגים שונים, המנסים להנציח דרך פעולות אלימות מצב פוליטי בשטח. אסור לנו לאפשר למנסים לקבע מצב מדיני דרך אלימות וטרור כנגד אחרים.
חברים זוהי לא דרכנו, זוהי לא דרכו של העם היהודי. זוהי לא דרכה של מדינת ישראל.

לצעירים שכאן איתנו היום אפנה ואומר – בנינו כאן מדינה אדירה. מובילה חדשנית אמיצה. אבל המשימה לא נסתיימה – המלחמה האמיתית עוד לפנינו – המלחמה על אופייה.
לא נוותר ולא נפסיק. המלחמה על אופי המדינה היא המלחמה על עתידנו.
לחבריי בבני עקיבא, דרור ישראל, האיחוד החקלאי, הנוער העובד והלומד; לחברי בתנועות הפדרציה היהודית, החברים בתנועת הצופים, הקיבוץ הדתי, השומר הצעיר, התאחדות הסטודנטים.
לחברי בכל התנועות אני אומר -- דאגו לחלש, עזרו לאחר, אל תאפשרו לאחרים לפגוע באלימות ובטרור פנימית או חיצונית. זכרו את הרצח ואת משלחיו. זכרו את יצחק רבין. המשיכו ואף פעם אל תוותרו על השלום. חברים, ברשותכם, אני רוצה להעביר מכאן פנייה ישירה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

אדוני ראש הממשלה,
אין לי כל כוונה לבוא איתך חשבון היום על מה שקרה כאן אז באותו הלילה. זו לא הכוונה שלי ומעולם לא היתה דרכי. גדלתי ובגרתי את הלילה ההוא. השנים עברו. כאבי עוד כאן אבל אני לא כאן להאשים אותך במה שקרה. כל אחד מאיתנו, עשה את החשבון שלו, ואני יודע בבטחה שגם אתה למדת הפנמת ועיכלת את הלקחים והגבולות בויכוח הפוליטי.

ראש הממשלה נתניהו -- סבא שלי נרצח על השלום, ואתה חייב לנו, לכולנו את השלום.
אדוני, יש לך הזדמנות ייחודית להביא לנו את השלום. לראשונה מזה שנים, עומדת בפתחך, הזדמנות מיוחדת במינה, לנצל מצב מיוחד בעולם, לעשות שלום ולהביא בו זמנית לפתרון איראן והפלשתינאים, והכל במסגרת אחת, בתמיכה ועידוד של העולם כולו.

זה לא יהיה קל ובטח גם לא תמיד פופולרי. אבל ההיסטוריה תוכיח כי מנהיגים נבחנים בשעות לא פופולאריות. נדמה לי כי זהו הזמן שלך.
 
אני קורא לך מכאן לעשות שימוש בהזדמנות הזו, לסגור מעגל ולהביא לנו שלום.

ערב טוב ותודה לכולכם.    


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x