ציפי לבני עוקצת את בנט "המטבע אכן מעיד על זכותנו על הארץ אבל זה אינו מטבע עובר לסוחר שיכול לשכנע את העולם בשוט טלוויזיוני אחד"

בערב הפתיחה של ועידת התעשייה הראשונה, שנערך היום במלון הרודס באילת

 

 
ציפי לבני ובעידת התעשייה באילתציפי לבני ובעידת התעשייה באילת
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/11/2013

שרת המשפטים, ציפי לבני, יוצאת נגד המתנגדים למינוי של שי ניצן לפרקליט המדינה: "שי ניצן יהיה פרקליט המדינה שלא יעצום עיניים מול 'תגי מחיר' ובנייה לא חוקית"

שרת המשפטים, ציפי לבני נאמה הערב (ד') באירוע הפתיחה של ועידת התעשייה הראשונה, שנערך במלון הרודס באילת והצהירה כי חרף הביקורת ימונה בשבוע הבא שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה.

"שי ניצן יהיה פרקליט המדינה שלא עוצם עין מול תגי מחיר, לא מאפשר עוד בניה בלתי חוקית ולא מכשיר אג'נדה של ממשלה. באתי להודיע לאלה שמבקשים לא למנות אותו שפרקליט המדינה, כי שלטון החוק הוא העיקר. ניצן הוא פרקליט מבריק שאין עליו מורא אלא מהחוק והוא אינו עושה דברם של פוליטיקאים, גם לא של שרת המשפטים. הוא ראוי לייצג את ערכי שלטון החוק" אמרה לבני.

כמו כן לבני תקפה בחריפות את ההצהרות על בנייה בשטחים ואמרה שהן מובילות לבידודה העולמי של ישראל. "יש כאן מטרה להביא אותנו לנקודת האל חזור דרך אותה בניה לא חוקית. הכלכלה שלנו תפגע כתוצאה מכך וגם היחסים עם השותפות האסטרטגיות שלנו בעולם ובראשן ארצות הברית".

גם שר הכלכלה, נפתלי בנט זכה להתייחסות עוקצנית מצדה, בעיקר לאור נאומו בו נעזר במלפפון והופעתו הטלוויזיונית בסי.אן.אן, בה הראה מטבע ישן.

"הגעתי בלי עזרים טכניים. המטבע אכן מעיד על זכותנו על הארץ ומסמל את ההיסטוריה אבל זה אינו מטבע עובר לסוחר שיכול לשכנע את העולם בשוט טלוויזיוני אחד, שאפשר להמשיך בסטאטוס קוו שאינו מקובל על העולם. יש מי שחושבים שבפירוטכניקה והסברה אפשר לשכנע את כולם. הם מרמים את עצמם ואת הציבור. הבעיה היא לא מה נגיד אלא מה נחליט. מתנהל מאבק על מקור הסמכות שלנו כאן – החוק או ההלכה. האם נהיה מדינת הלכה או מדינה יהודית דמוקרטית? אי אפשר רק לחיות את העבר, המשימה היא לבנות את העתיד לטובת ילדינו".

לבני התייחסה בנוסף לסוגית הגרעין האירני, וציינה כי חרף הביקורת הקשה שיש למדינת ישראל על הסכם הביניים שנרקם עם אירן, עלינו לשמור על יחסינו עם ארה"ב ולנצל את ההזדמנות לייצר דיאלוג עם מדינות המפרץ המתונות שגם הן מוטרדות מאירן גרעינית. "אני מעדיפה לראות את ההזדמנות לייצר מחנה משותף ובריתות חדשות עם המדינות המתונות".

גם את היחס הישיר שלה לתעשיינים בישראל ציינה לבני בנאומה והזכירה כי כשנולדה היה אביה מנהל ענף העץ בהתאחדות התעשיינים. היא הרעיפה שבחים על צביקה אורן ועל התעשייה הישראלית ותרומתה לביטחון המדינה, לחיזוק הפריפריה ולכלכלה הישראלית.

 

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x