עו"ד אורי גולדמן >> "המסחר בביטקוין אינו מהווה עבירה; מוסדות פיננסים מנסים למנוע את הכניסה של הביטקוין לעולם הלגיטימי"

 

 
עוד אורי גולדמןעוד אורי גולדמן
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/03/2014

עו"ד אורי גולדמן, שותף במשרד גולדמן ושות' המתמחה במיסוי ובאיסור הלבנת הון, הוסיף: "הבנקים והגופים הפיננסים בעולם מפחדים מהביטקוין. ביום שהביטקוין יזכה להכרה רגולטורית המוסדות הבנקאיים בכל העולם יאבדו את השליטה שלהם על המטבעות המקומיים"

עו"ד אורי גולדמן, שותף במשרד גולדמן ושות' המתמחה במיסוי ובאיסור הלבנת הון, הרצה הבוקר(ה', 27.2) בכנס שארגנו איגוד הביטקוין הישראלי וקבוצת אנשים ומחשבים ושנערך במלון שרתון בת"א. עו"ד גולדמן אמר בכנס: "למרות הפופולריות ההולכת וגדלה של הביטקוין והעניין הרב שהציבור מגלה בו המטבע הוירטואלי לא זוכה להכרה מהרשויות והמוסדות הפיננסים. מטבע הדברים ברור שיש בעלי אינטרסים בעולם הפיננסי שמנסים למנוע את הכניסה של הביטקוין לעולם "הלגיטימי", וזה לא רחוק מהמציאות לאמר שמוסדות פיננסים בעולם "דואגים" שהביטקוין כל הזמן ייתפס בציבור כמסוכן, כולל נפילות כאלה ואחרות בבורסות הביטקוין בעולם ופרסומים שונים בגנותו. הבנקים והגופים הפיננסים בעולם מפחדים מהביטקוין. ביום שהביטקוין יזכה להכרה רגולטורית המוסדות הבנקאיים בכל העולם יאבדו את השליטה שלהם על המטבעות המקומיים".

עו"ד גולדמן הוסיף: "הרשויות בארץ בוחרות לשבת כרגע על הגדר ולבחון את ההתפתחויות הרגולטוריות בעולם בקשר לביטקוין. בסוף זה הכול עניין של היצע וביקוש. ככל שהמסחר במטבעות וירטואליים בעולם יתפוס תאוצה וככל שיותר עסקים יתחילו לקבל ביטקוין, תיווצר התשתית הרגולטורית בעולם להסדרת התחום. עם כל הכבוד לרשויות בישראל, אני מעריך שבכל הקשור לרגולציה של מטבעות וירטואליים פריצת הדרך לא תגיע מישראל. בנק ישראל ומשרד האוצר ימשיכו לבחון מה קורה בתחום הביטקוין בעולם ויישרו בהמשך קו עם הרגולציה בתחום שיובילו ככל הנראה ארה"ב ומדינות מערב אירופה".

עו"ד גולדמן התייחס גם להודעת הרשויות בארץ שהזהירו את הציבור בדבר סיכונים אפשריים הטמונים במטבעות וירטואליים מבוזרים: "הרשויות בחרו "להזהיר" ולא "לאסור" על מסחר במטבעות וירטואליים, ומשכך מי שמוכן לקחת את הסיכונים המסחריים של המטבע אינו עושה עבירה. המשמעות היא שניתן להמשיך ולעסוק בביטקוין, תוך נטילת הסיכונים המסחריים של תנודות המטבע"

 

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x