לראשונה בעולם >> יום המודעות לקורוזיה

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/04/2014

פרופ' אמיר אליעזר SCE ונשיא איגוד הקורוזיה העולמי: "נזקי הקורוזיה משוערכים ב3.5% ובארץ מרוכזים בעיקר בתעשייה. בטיפול נכון בטכנולוגיות ידועות אפשר להפחית עלויות ב30%"

24 אפריל 2014 מוכרז היום לראשונה על ידי האו"ם כיום בינלאומי למודעות קורוזיה בהשקה גלובלית.

קורוזיה היא אחד הגורמים העיקריים להתמוטטות גשר, קריעת צינור התפוררות מזחים וכבישים. קורוזיה היא ההידרדרות הטבעית של חומרים כגון מתכות , עץ ופלסטיקלמדינות הטבעית שלהם. לדוגמא, קורוזיה של תוצאות ברזל והפלדהבחלודה. פלסטיק ועץ להתפרק ולאבד את כוחם .

מחקרים שנערכו בסין, יפן, ארה"ב, בריטניה, ונצואלה מצאו כי העלות השנתית של קורוזיה עולה ברחבי העולם 300 € (415 דולרים) לכל גבר, אישה וילד. על פי חישוב זה, בארץ משוערך הנזק בכ-2.891 ביליון דולר או 3.5% מהתל"ג.

בארץ הקורוזיה מרוכזת בעיקר בתעשייה בדגש על התעשייה הכימית, ובמקומות הסובלים מזיהום אוויר מוגבר המזרז את תהליך הקורוזיה. הטיפול מתבצע רק במצב של כשל ולא כמנע ויש מפעלים רבים המעדיפים אפילו להעתיק את פעילותם לחו"ל במקום לטפל במפעל שנמצאו בו בעיות קורוזיה.

פרופ' אמיר אליעזר, SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון ונשיא ארגון הקורוזיה העולמי: "הארץ אינה שונה מרוב העולם. גם אצלנו וגם בתעשייה הגלובלית, הטיפול בקורוזיה נעשה רק לאחר פגיעה קשה. רק אז מתבצע תיקון או החלפה של החלק התקול. אך בשונה מן העולם, רמת המודעות בארץ מאוד נמוכה לנושא,למרות שאך מניעת קורוזיה בטכנולוגיות קיימות וידועות, יכול להפחית את העלות השנתית ב 30 % או יותר תוך שיפור בטיחות הציבור. אנו במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון מפעילים לראשונה מסלול להכשרת מהנדסים מומחים בטכנולוגיות קורוזיה. התחזית העולמית היא כי בעוד  2-5 שנים מהנדס עם ניסיון בקורוזיה יהיה מבעלי השכר הגבוה במשק העולמי"

לצורך הגברת המודעות לנושא, יזם ארגון הקורוזיה העולמי, ארגון לא ממשלתי המזוהה עם מחלקת המידע לציבור של האומות המאוחדות את יום המודעות לקורוזיה. בארגון חברים 28 ארגונים מחמש יבשות, המתמקדים במחקר קורוזיה ובקרה. ארגוני החברים מייצגים יותר מ 50,000 אנשי מקצוע ברחבי העולם.

היום יערך בSCE- המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון אירוע לציון היום, במסגרתו יציגו הסטודנטים פרויקטים לגילוי וטיפול בקורוזיה, בהם תחום גילוי נזקי גז ונפט בצנרת באמצעות רובוט תת ימי. בנוסף, תתקיים תחרות של הסטודנטים שיציגו בשלוש דקות רעיונות כיצד ניתן "להציל את העולם בפני קורוזיה"

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x