נדחה בטרומית >> פטור ממע"מ על בניית ממ"ד

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/07/2014

מליאת הכנסת דחתה את הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון – פטור ממס על מתן שירותי בנייה לצורך הוספת מרחב מוגן ומרחב מוגן דירתי), התשע"ג-2013 של חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) וקבוצת חברי כנסת.

בהצעת החוק מוצע, לפטור ממס ערך מוסף בניית מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) בדירה שאין בה ממ"ד.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עד שנת 1992 הסתמכה תפיסת ההגנה של העורף במדינת ישראל על מקלטים. תפיסה זו שונתה בעקבות מלחמת המפרץ, בה נפלו טילים על ריכוזי אוכלוסין במרכז הארץ ונוכח הזמן הקצר שנותר באותם מקרים לתפוס מחסה.

את מקומו של המקלט בכל בניין מגורים תפס הממ"ד, שהוא מרחב מוגן דירתי. בהתאם, כל בנייה חדשה חויבה על פי חוק בהתקנת ממ"ד במקום מקלט. בפועל נוצר מצב בו בעלים של דירות שנבנו קודם לשינוי זה נאלצים לבנות את הממ"ד הפרטי על חשבונם.

אין לפגוע באזרח בשל שינוי בתפיסת הגנת העורף, ואין הצדקה שהשלטונות יפיקו תועלת מס מכך שאזרח מקים ממ"ד להגנת משפחתו מכספו הפרטי."

סגן שר האוצר מיקי לוי השיב: אין בכוונתה של הממשלה להרחיב את רשימת הפטורים. אי עמידה על עיקרון של אחידות המס תביא לפריצת השכר ולגל דרישות בנושאים רבים אחרים.

ח"כ יעקב אשר: בפעם הקודמת כשהעליתי את ההצעה הזו לפני חצי שנה לא הייתה כל מדינת ישראל מצודה לממ"ד כמו היום, ואז אמר לי השר גלעד ארדן שהוא יקדם רפורמה בנושא. מאז השר ארדן כבר לא בתפקיד וניסיתי לקדם את זה עם סגן שר הביטחון שאחראי על העורף וגם הוא כבר לא בתפקיד. ממ"ד זה לא מוצר, זה פיקוח נפש. הממשלה הזו מוכנה להוריד מע"מ על דירה שלמה, אבל על ממ"ד לא מסכימים. זה חיים של אנשים ולא מדובר פה על הוצאה של מיליארדים.

18ח"כים תמכו בהצעה  35 התנגדו ו 4 נמנעו

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x