נדחה בטרומית >> עובד שיעדר מהעבודה בעקבות המצב הביטחוני, יהיה זכאי למלוא שכרו

 

 
חכ אילן גילאוןחכ אילן גילאון
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/07/2014

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום (תיקון – הגנת שכר בעת מצב מיוחד בעורף), התשע"ג-2013 של חבר הכנסת אילן גילאון. להצעה זו הוצמדה הצעה דומה של ח"כ דב חנין.

מוצע לקבוע כי עובד שייעדר ממקום עבודתו מחמת הוראה שניתנה בשעת התקפה או בעת מצב מיוחד בעורף, או שייעדר כאמור לצורך השגחה על ילדו עקב סגירת מוסד החינוך שבו לומד ילדו לפי התנאים הקבועים בחוק, יהיה זכאי למלוא שכרו וכן לכל התנאים הנלווים לשכרו על פי חוק או הסכם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופה האחרונה מתרבים מצבים שבהם אזורים שונים בארץ מצויים ב"מצב מיוחד בעורף", ובו ישנו סיכון לחיי אזרחים המתגוררים, או העובדים, באזורים אלה.

באזורים אלה נמנע לעתים מעובדים להתייצב במקום עבודתם עקב סיכון ישיר או בעטיים של טעמים אחרים כגון העדר פתרונות נאותים לילדים או לבני משפחה אחרים המצויים אף הם באותו אזור.

אין כל הצדקה להוסיף פגיעה נוספת על הקשיים העוברים על העובדים באזורים אלה. מוצע על כן להחיל על העובדים באזורי "מצב מיוחד בעורף" את ההסדרים שהוחלו, לבסוף, במלחמת לבנון השנייה ואשר הגנו על זכויות העובדים שנעדרו ממקום עבודתם בעטיה."

יש לציין שוועדת שרים לחקיקה דחתה את הדיון בהצעת החוק ב60 ימים.

ח"כ דב חנין: אנחנו נמצאים במצב מיוחד לא רק בעורף אלא גם ברמה הפרלמנטרית. אני מבין שבגלל עומס בוועדת שרים לא מוצה הדיון ולכן הוועדה ביקשה דחייה, אבל יש לכך משמעות גדולה מכיוון שהמצב המיוחד בעורף מתקיים כרגע ולא בעוד 60 יום. אין לנו שום מגמה ורצון להביך את הממשלה או הקואליציה אלא לקדם פתרון מעשי.

שר הכלכלה נפתלי בנט: ההצעה לא נידונה בוועדת שרים לחקיקה ומדובר פה רק בתרגיל פרלמנטרי.

ח"כ אילן גילאון: חשבתי שאשמע מהשר התייחסות להצעה אבל השר בבוטות אפילו לא מבין שהוא צריך לענות באופן ענייני. אתה שר בממשלה וזו התשובה שאתה נותן? תתבייש לך. בכל מקום שאתה מסתובב אתה פרובוקטור. אתה בכלל לא מבין את תפקידך.

במהלך דבריו של ח"כ גלאון יצא מהמליאה השר בנט במחאה.

26 ח"כים תמכו בהצעה של ח"כ גלאון ו38 התנגדו

24 ח"כים תמכו בהצעה של ח"כ חנין ו 36 התנגדו
 


 
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש

x