איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג בפניה לשר התחבורה >> ״אל נפספס הזדמנות להוזלת יוקר המחייה - אשר את פעילות אפליקצית הובר בישראל״

 

 
איציק אלרובאיציק אלרוב
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/09/2014

פנייתנו זו אליך כשר בממשלת ישראל שהחל ללא מורא ופחד בטיפול משמעותי במוקדים היותר אלימים של המונופוליזם המונעים את תחרותיות המשק בדרך להוזלת מחירים, שיפור השירותים ועידוד ההתייעלות והחדשנות בישראל.
 
בימים האחרונים התבשרנו על כניסת חברה המובילה קידום תחבורתי לישראל - "הובר", המבוססת על פעילות שהביאה במדינות רבות בעולם להוזלת מחירים ואף לשיפור מצב התחבורה הציבורית
 
השיטה לפיה כל אדם יכול להיות חלק מענף התחבורה הציבורית בישראל ואף להרוויח את לחמו ע"י שימוש במכונית הפרטית שלו היא בשורה של ממש להזנקת התחבורה הציבורית קדימה ונושאת בחובה מספר יתרונות:
·  קידום תחרות בשוק התחבורה הציבורית בישראל כתנאי הכרחי להוזלת מחירים ולהקלה ביוקר המחיה בסעיף הוצאות התחבורה.
· מעבר  לטיפול הנקודתי בבעיית יוקר המחייה בסעיף התחבורה, הרי שלשיטה זו השפעה משמעותית על כלל בעיית יוקר המחייה הישראלי, שכן פיתוח אפשרויות תחבורתיות ציבוריות נוספות תקרב את הפריפריה למרכז ותקל על משפחות וצעירים להתגורר במקומות בהם נגישות ותדירות התחבורה הציבורית אינה מספקת - דבר שהינו מיסודות הציונות ובעל חשיבות מכרעת לחוסן הלאומי.
·  כשהמהלך יושלם הוא יחסוך לקופת המדינה כסף רב ויעזור להשלים את החסר הצפוי בהשקעות הכרחיות בהרחבת תשתיות ובסובסידיה של התח"צ בשנים הקרובות.
· מהפכה תנועתית ירוקה, בשל הורדת השימוש בכלי רכב פרטיים עבור נוסע בודד ומעבר למודל של נסיעות משותפות החוסכים את זיהום האוויר והשפעותיו הרעות על החיים ואיכותם.
ככלל, העולם כולו צועד בתבונה לקראת "כלכלה וצריכה שיתופית". אנו מכירים זאת בתחומים רבים החל משירותי Waze, Get Taxi, eBayוכלה בשירותי השכרת דירות וחניות ופלטפורמות למכירת יד שניה אשר הביאו איתן הורדות מחירים משמעותיות ושיפור במגוון מתחומי חיינו. עידן חדש זה, שאנו רק בתחילתו, מביא עמו הזדמנויות חדשות כאשר הפעם זו הפחתת מחירי התחבורה בדרך קלה ומועילה. דרך שאף מאפשרת לסטודנטים, גמלאים וחסרי עבודה להשלים הכנסה תוך כדי הגדלת עוגת המשתמשים בשירותי התחבורה הציבורית ובלי חשש ממשי לפגיעה בעוסקים בתחום.
 
אנו פונים אליך כמי שהוכיח שקידום התחרותיות והפחתת יוקר המחיה נמצאים בראש סדר עדיפויותיו, לאפשר קידום מהיר ככל האפשר של התחבורה הציבורית השיתופית. אמנם כרגע מדובר בחברה מסויימת אשר מפעילה אותו, אך כולנו מבינים שבמהרה יצטרפו חברות נוספות לתחרות בענף זה וכולם יצאו נשכרים.  
 
אנו מקווים ובטוחים כי לא נפספס הזדמנות להוזלת יוקר המחייה בישראל ולקידום התחבורה הציבורית. הלחצים שבוודאי יופעלו למניעת תחרות בישראל, לא יכלו למנוע בעבר הרחוק את המעבר לרכבים ממונעים ואסור שימנעו את ההתפתחות המתבקשת בענף התחבורה הציבורית בעולם. אנו סמוכים ובטוחים שכמו בעבר, תעמוד בצד האינטרס הציבורי וכנגד אנשים החוששים לשווא מהתקדמות המשק והכלכלה לעולם המודרני.

 

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x