פריקו >> "מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם היום והוא צפוי להורות על עלייה קלה של 0.1% במדד"‎

 

 
יוסי פריימןיוסי פריימן
 

פריקו
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/09/2014

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות:

הנתונים באנגליה המורים של עלייה במדד מחירי בתי המגורים צפויים להמשיך ולהעיק על ההתאוששות הכלכלית ולפגוע בחוסנה של הליש"ט, אך עיקר תשומת הלב תופנה להחלטת תושבי סקוטלנד על השתייכותם לממלכה הבריטית. החלטה לנטישה צפויה להיות בעלת השפעה על חוסנה ומיצובה של הכלכלה הבריטית שכן סקוטלנד מהווה כ-8% מאוכלוסיית בריטניה. פרישת סקוטלנד צפויה לפגוע בליש"ט עם פיצול הפעילות הכלכלית של סקוטלנד אל מחוץ לאנגליה.

 תשומת הלב תופנה היום לנתוני המכירות הקמעונאיות ומאזן הסחר בהולנד ולנתוני מדד המחירים ליצרן בשוויץ. נתוני המאזן המסחרי הצפויים להתפרסם היום באיחוד האירופי צפויים להורות על התאוששות בפעילות הכלכלית. בארה"ב צפויים להתפרסם נתוני שיעורי הניצולת התעשייתית הממשיך לעלות לצד ירידה קלה בתפוקה התעשייתית, נתון המלמד על הפעילות הכלכלית הערה במשק האמריקאי כאשר ההתאוששות טרם מיצתה את הפוטנציאל וטרם שבה אל הרמות טרם המשבר.

 בישראל, מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם היום והוא צפוי להורות על עלייה קלה של 0.1% במדד. בחישוב שנתי, מדד המחירים לצרכן ממשיך לשהות מתחת לרף התחתון של יעד הממשלה בין 1% ל-3%, דבר המורה כי בנק ישראל עשוי לשוב ולפעול באמצעות המדיניות המוניטרית – הפחתת ריבית או רכישות אג"ח במטרה להזרים נזילות לשוק המקומי ולעודד את הפעילות הכלכלית.

 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x