רגע לפני ההכרזה על מערכת המסחר FMR כמונופול >> חתמה החברה על צו מוסכם שיפתח את השוק לתחרות

צו מוסכם לפתיחת מערכות תפעול המסחר בבורסה לתחרות‎

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/09/2014

הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה, הודיע היום על כוונתו להגיש לאישור בית הדין להגבלים עסקיים צו מוסכם, אשר יאפשר פתיחה מיידית לתחרות של תחום מערכות התפעול של סליקת המסחר בבורסה. הצו מגיע לאחר הליך שימוע בעקבות כוונה להכריז על החברה כמונופול.

בעקבות הכוונה על ההכרזה FMR הסכימה ליטול על עצמה מיידית את ההוראות שיפתחו את השוק לתחרות על פי הניתוח של הרשות.

 עיקר ההתחייבויות שנטלה על עצמה FMR במסגרת הצו מתרכזות בשני נושאים: (1) הקלה מקסימלית על ניוד הלקוח מחברת FMR לחברות מתחרות (2) קישוריות בין המערכת שלFMR  לבין מערכות מידע של ספקים מתחרים.

 
ניוד: הקלת האפשרות לעבור מ- FMR לחברה מתחרה

·החברה לא תחתום על חוזים ארוכי טווח שיגבילו את מעבר הלקוחות למתחרים. התקופה המקסימלית לחוזים נקבעה לשנתיים.

· לקוחות FMR  יוכלו להאריך את ההתקשרות מולה באופן חד צדדי ובאותם תנאים, לתקופה של עד חצי שנה, אשר תאפשר להם להתארגן לקליטת המערכת המתחרה.

· חובה לספק ללא תמורה את היסטוריית הלקוחות לבקשת חבר הבורסה. הסטוריית הלקוחות כוללת מידע הדרוש לחבר הבורסה על מנת לנייד את פעילותו למערכת מתחרה. במידה ש-FMR לא תעביר את הרשימה תוך 24 ימי עבודה בבקשה ראשונה של הלקוח, ותוך 3 ימי עבודה ביתר הבקשות, הדבר יהווה הפרה של הצו.

· לחברה אסור יהיה להפלות בין לקוחות שהודיעו על רצון לעזוב את החברה לבין הלקוחות הקיימים.

קישוריות: החברה תהיה מחויבת לאפשר ללקוחות מערכת "משרד אחורי" שימוש במערכות מידע שאינן מסופקות על ידה.
·  ל-FMR יהיה אסור בין היתר לסרב לקשר בין מערכת המשרד האחורי לבין מערכות מידע שאינן מסופקות על ידה, לגבות עבור הקישוריות מחיר גבוה, להפסיק את מתן שירותיה ללקוח שקישר מערכות זרות או לפגוע בתנאים המסחריים שלו. בצו המוסכם נכתב במפורש כי "איום, דרישה, נסיון או כל פעולה אחרת שתוצאתה האפשרית היא הפסקת מתן שירותים או פגיעה בתנאים מסחריים" תהיה הפרה של הצו.

· החברה חייבת למסור כל מידע שנחוץ לצורך הקישוריות בין המערכת שלה לבין המערכות הזרות.

 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x