הידוק נוסף ביחסים בין ישראל לקנדה

 

 
יאיר לפידיאיר לפיד
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/09/2014

הידוק נוסף ביחסים בין ישראל לקנדה:

שר האוצר יאיר לפיד והשר הקנדי סטיבן בליאני לביטחון פנים חתמו על מסמך הצהרת כוונות בעניין הכרה הדדית של תכניות 'גורם כלכלי מאושר'


שר האוצר פתח בהתייחסות בנוגע להתפתחויות הביטחוניות באזור: "ישראל ניצבת מול החמאס בדרום, החיזבאללה בצפון וכעת ארגון דאע"ש, השם פעמיו ממזרח. למול האיומים הללו, אנו תלויים בעוצמתו של צה"ל ובאיתנותה של הכלכלה."

שר האוצר, יאיר לפיד והשר לביטחון פנים והיערכות חירום הקנדי, מר סטיבן בליאני, חתמו היום בתל אביב על מסמך הצהרת כוונות בעניין הכרה הדדית של תכניות גורם כלכלי מאושר. טקס החתימה התקיים בהשתתפות סגן שר האוצר, מיקי לוי, מנהל רשות המסים, משה אשר וראש מינהל המכס, אבי ארדיטי.

עוד הוסיף לפיד: "אין אנו כאן רק כדי לשרוד, אלא על מנת לשגשג. לשם כך, עלינו להיות פתוחים להזדמנויות. בימים אלו אנו מחויבים לפעול כדי למצוא פתרון לרצועת עזה, המבוסס על מסגרת אזורית, דרך ועידה אזורית הכוללת את כל השותפים המרכזיים. כדי ליצור התקדמות, אנו חייבים להבטיח שתהליך השיקום יבוא בד בבד עם פירוז הרצועה."

השר הקנדי סטיבן בליאני אמר: "קנדה מעריכה מאוד את היחסים עם ישראל וכשר לביטחון פנים אני שמח להיות כאן כדי לקדם התחייבויות נוספות בין המדינות וכדי לתמרץ עסקים נוספים ולאפשר לעסקים אלו סחר באווירה בטוחה". עוד הוסיף השר הקנדי: "היה לי את הכבוד לבקר בירושלים, כנוצרי זה היה מרגש ובו זמנית מאוד מרשים לראות את התפתחותה של מדינת ישראל. זו הפעם הראשונה שלי במזרח התיכון, אני מקווה שתהיה לי הזדמנות לחזור לכאן שוב ולגלות יותר אודות ישראל."

תכנית 'גורם כלכלי מאושר' הישראלית (AEO) ומקבילתה הקנדית, תכנית 'שותפים בהגנה' (PIP), מאפשרות למנהלי המכס לפעול במטרה לפשט תהליכים, לאפשר זרימת הסחר הלגיטימי ובמקביל, לשפר את אבטחת שרשרת האספקה הבינלאומית. אישורו הסופי של ההסכם בעתיד יאפשר "קיצור דרך בירוקרטי" לחברות ישראליות המייצאות את מוצריהן לחו"ל, כמו גם לגורמים לוגיסטיים בשרשרת האספקה, שיזכה אותם בהקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בקנדה, כמו גם לסיכון נמוך לבידוק מטעניהם.

השר לפיד התייחס להצהרת הכוונות: "זהו בדיוק סוג שיתוף הפעולה שמאפשר ומקל על צמיחה כלכלית באמצעות מסחר. ההסכם פונה לאינטרסים המשותפים לנו ומחזק את המחויבות של שתי המדינות לשגשוג ובטחון."

לדברי מנהל רשות המסים, משה אשר: "תכנית ההכרה ההדדית מאפשרת לקדם יעילות ופישוט סחר בין מדינות תוך שמירה על רמת אכיפה גבוהה של ביטחון. ההקלות הניתנות באמצעות השתתפות בתכנית מתבטאות בחסכון בזמן ובכסף רב ובכך הופכות את החברות הישראליות – הן היצואניות והן היבואניות – לאטרקטיביות יותר בשוק המסחר העולמי. אין ספק כי ההסכם יוביל לצמיחתו של הסחר ההדדי ולחיזוק הכלכלה הישראלית".

כזכור, המכס בישראל השיק לקראת סוף שנת 2010 את תכנית 'הגורם הכלכלי המאושר', במסגרתה חתמה לאחרונה רשות המסים הסכמי הכרה הדדיים עם ארצות הברית ועם טייוואן. בנוסף להתקשרות עם המכס הקנדי, רשות המסים נמצאת בהליכים מתקדמים מול דרום קוריאה לקראת חתימה על הסכם זהה.






 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x