פריקו >> "הרגיעה המסתמנת בהתגוששות סביב תקציב המדינה עשויה למתן את פעילות הזרים בשוק המט"ח"‎

 

 
יוסי פריימןיוסי פריימן
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/09/2014

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות:
 
התחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים ובראשם היין היפני, האירו, הליש"ט ואף הפרנק השוויצרי תורמת להתחזקותו בזירה המקומית כאשר כצפוי, התייצבות הדולר מעל לרמת 3.66 שקלים פתחה את הדרך להתחזקותו לעבר רמת 3.70 ואף יותר. להערכתנו, היצעי מט"ח משמעותיים לא צפויים לפני תחומים 3.72-.3.74. פעילות סוף החודש הקלנדרי שהוא גם סוף רבעון תתרום להיקפי המסחר במהלך הימים הקרובים, כאשר לקראת תחילת החודש הקלנדרי היצעי המט"ח מצד יצואנים וגופים מוסדיים עשויים למתן פיחות חד בשער השקל.
 
הרגיעה המסתמנת בזירת ההתגוששות הפוליטית באשר לתקציב המדינה, עשויה למתן את פעילותם של הזרים בזירת המט"ח המקומית אולם על רקע העלייה החדה שנרשמה בחודש אוגוסט בהיקף פעילותם של הזרים (25% ביולי ל-31% באוגוסט), הרי שלעלייה זו השפעה ישירה על היקף המסחר ועל הפיחות המהיר בשער השקל.
 
המשך היחלשות האירו, מטבע היעד של מעל ל-30% מהיצוא הישראלי, צפוי לאתגר במיוחד את היצואנים שלא פעלו לגידור הסיכונים בזירה הבינמטבעית שכן היחלשות האירו, הליש"ט והיין אל מול הדולר פוגעת קשה בערך תמורות היצוא במונחים דולריים ופיחות השקל אינו מבטיח בהכרח פיצוי על פגיעה זו.
 
תשומת הלב תופנה היום לנתונים כלכליים הצפויים להתפרסם באירופה ובראשם מדד המחירים לצרכן בגרמניה הצפוי להורות על מדד שלילי (-0.1%), ובחישוב שנתי, להורות על המשך התייצבות מתחת ליעד הבנק המרכזי – רמה של 0.8%. בארה"ב צפויים להתפרסם היום נתונים בדבר הצריכה הפרטית, ההכנסה והצריכה הפרטית הצפויים להורות על המשך ההתרחבות בפעילות הכלכלית. כמו-כן צפויים להתפרסם נתונים בדבר מכירת בתים חדשים שצפויים להורות על התמתנות בצל השפעת העלייה בשער הריבית.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x