לוטן תדמיות >> עם העיתון של אתמול - היום עוטפים דגים בשוק. או- נפלאות הניוזלטר האלקטרוני

 

 
יעל לוטןיעל לוטן
 

יעל לוטן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/10/2014

 רשת האינטרנט אשר חודרת לעצמותינו בעקביות כבר למעלה משני עשורים פורחת ומשגשגת ומשתלטת לה על שטחי פרסום שהיו נחלתם של העיתונים עד לא מזמן. האינטרנט כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ייצרה ערוץ תקשורת חד, מהיר ויעיל הרבה יותר ממה שיכולנו לעכל עד היום. העדכונים החדשותיים המסחריים מתיישנים חמש דקות לאחר שהופיעו ומפנים את מקומם לידיעה חדשה מסעירה יותר.

האינטרנט הוא טריטוריה מובהקת ליחסי ציבור בעידן החדש.
גם ההופעה במנועי החיפוש באינטרנט מאוד חשובה ומשרתת היטב את הלקוח מתוך כך שהיא תמיד שם. ברגע שנכתב משהו על מישהו ברשת זה תמיד יופיע ובכל פעם ששמו יוקש יעלו כתבות גם מלפני מספר שנים להבדיל מעיתון אשר בדרך כלל הולך לפח יחד עם הכתבה גדולה וצבעונית ככל שתהיה.
 
ומכאן לאמצעי השיווק ה"חם" של העידן האינטרנטי והוא ה-newsletter , אשר בימינו משמש כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק והתדמית של החברה.
הניוזלטר הוא מכתב המכיל חדשות ועדכונים מעניינים הקשורים באופן ישיר לתחום עיסוקה של החברה או הארגון שמוציא אותו לאור. המכתב ערוך באופן השובה לא רק את הלב מבחינת תכנים אלא גם את העין. יש לייחס חשיבות רבה גם לעיצוב הגראפי התואם את התדמית ואת המותג של החברה.

למי הוא מיועד?

הניוזלטר האלקטרוני מיועד בראש ובראשונה לקהל הלקוחות של החברה. כאשר כותבים ניוזלטר מדויק ומתאים לקהל המטרה המנוי יקבל את המכתב, ישאב ממנו אינפורמציה וטיפים, יעיין בו באריכות ואף יעביר לאנשים נוספים ומכאן יופץ המסר של יחסי הציבור. סוד הקסם של הניוזלטר הוא בכך שהוא מהווה ערוץ תקשורת קריאטיבי, עדכני, אמיתי ומהווה קו תקשורת איכותי בין המוצר וקהלי המטרה שלו באופן ישיר ובלתי אמצעי.
 
כמה עובדות על מכתבי חדשות - ניוזלטר
 
אמינות – לקוחות נוהגים לייחס למכתב חדשות אמינות גבוהה יותר מאשר למודעה.
 
מיצוב – חברה המפרסמת מכתב יוצרת לעצמה מיצוב (Positioning) ומבדלת את עצמה מיתר המתחרים.
 
שיווק אינטרנטי ישיר* – ניוזלטר נקרא על ידי לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, בסבלנות רבה יותר ומאפשר להעביר להם אינפורמציה מעמיקה ורחבה על סוג המוצרים והשירותים שאנו מספקים – "שיווק אינטרנטי ישיר".
 
חיי מדף ארוכים – ניוזלטר הוא בעל "חיי מדף" ארוכים יותר משל מודעה ולכן נשמר לאורך זמן ונקרא ע"י אנשים רבים יותר (חברים, קרובי משפחה, שכנים, ועובדים של הלקוח).
 
מקצוענות – מכתב ערוך היטב מציג באור חיובי את עובדי החברה כמקצוענים. מכתב חדשות מצוין מצביע על מגמות חדשניות בתחום עיסוקה של החברה ולכן מושך אליו עוד ועוד קוראים המתעניינים בנושא.
 
תדמית – ניוזלטרים הם חלק בלתי נפרד מהמותג. ניוזלטר הוא חלק מהשפה הויזואלית והוא מעביר את המסרים והערכים של המוצר.
 
את הניוזלטר מומלץ להוציא כאשר יש לך מה לחדש ללקוח ולא לבזבז אותו על אותם התכנים כל הזמן. המכתב אמור לחדש ולעניין. המכתב כמובן פותח את קווי התקשורת ומתוך כך מגיעים מתעניינים במוצר אך צריך להבין שמטרת המכתב היא לספר על ולא למכור את. כולנו יודעים שהלקוח לא אוהב ש"דוחפים" לו ולכן המכתב צריך להיות ערוך ומעוצב בצורה מאוד עניינית, צריך להיות מושך את העין, מעניין ובעל מסר פשוט אשר תגרום לכך שתגיע הסקרנות המתבקשת.
 
 

* שיווק אינטרנטי ישיר: שיווק ממוקד לקוח המגיע באמצעות מכתב חדשות News Letter ישירות לקהל המטרה.

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x