בעל עסק כך תשווק את העסק שלך במייל בלי להסתכן בתביעה

רוצה לנצל את יתרונות השיווק במייל אך מפחד מחוק הספאם? אספנו עבורך מספר טיפים שימושיים שיעזרו לך להתאקלם במציאות החדשה

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
אסף שטרן, מנכל שלח מסראסף שטרן, מנכל שלח מסר

אסף שטרן
02/10/2014

מי לא שמע בימים האחרונים על האכיפה המעשית של חוק הספאם שבמסגרתו נפסקו פיצויים של 1,000 ₪ עבור כל מייל שנשלח לא כחוק. אספנו עבורך מספר טיפים שימושיים שיעזרו לך להתאקלם במציאות החדשה:

מותר לשלוח מייל או דיוור בתנאי שהתקיימו ארבעת התנאים הבאים יחדיו:

על הנמען למסור את פרטיו בטרם השליחה, במהלך רכישת המוצר או במהלך המשא ומתן

עליך למסור בהודעה לנמען כי הפרטים שמסר ישמשו לקבלת דברי פרסומת

ניתנה לנמען האפשרות מראש להודיע אם הוא מעוניין לקבל דבר פרסומת

הפרסומת שהנך שולח הינה לגבי מוצר או שירות שבהם התעניין או רכש הלקוח.


הידעת? ניתן לשלוח דיוור לבעלי עסקים שלא נרשמו אליך במפורש פעם אחת בלבד ועל הדיוור לא להכיל דבר פרסומת. כדי להמשיך לאפשר לעסקים לפרסם את עצמם ולא ליצור הגבלה מוחלטת לשיווק העסק, איסור זה חל רק על דיוור לבעלי עסקים.


אם קיבלת את כל האישורים, יש לציין את הפרטים הבאים בצורה בולטת:

בנוגע לשירות/מוצר בתשלום, יש לרשום בשורת הכותרת או במקום בולט את המילה 'פרסומת' (ב-SMS אין צורך)

יש לרשום את שם העסק ואת פרטי יצירת הקשר. במערכת דיוור מגדירים זאת פעם אחת והפרטים מופיעים אוטומטית, רק יש לוודא שהם תקינים ותקפים.

יש לאפשר ללקוח לבצע הסרה. במערכת דיוור קישור ההסרה נשלח באופן אוטומטי. במידה וקישור ההסרה אינו פעיל, ניתן לרשום "להסרה מרשימת התפוצה לחץ על השב ובקש להסירך".

מומלץ לבצע שמירה של ההסכמה לקבל דיוור במהלך יצירת הקשר הראשונה. בהרשמה מטופס במערכת דיוור, נשמרים פרטי ההרשמה, התאריך וכתובת ה- IP.


שאלות שנשאלות פעמים רבות:

האם קבלת כרטיס ביקור בפגישה או בכנס נחשבים לאישור?

ע"פ החוק אין בכך אישור ולכן השולח נמצא בסיכון. מומלץ לשלוח מייל לאותה הכתובת המופיעה בכרטיס הביקור ולבקש אישור לקבלת דיוורים.

האם ניתן לשלוח לאנשים שלא נרשמו מידע מקצועי או חדשותי ללא פרסומת?

ישנם גופים שפירשו דיוורים כאלה כלגיטימיים, אך מצד שני אם יש בגוף המייל תמרון להצעה שמשמעותה הוצאת כספים, בבתי משפט עשויים להתייחס לזה כבעייתי ולקבוע שמייל זה הינו בניגוד לחוק.

מה לעשות אם לקוח תובע אותי בגין שליחת ספאם או מאיים בתביעה?

ראשית, אסור להתעלם. ההמלצה היא ליצור קשר עם המתלונן, לנסות לשוחח עימו , להסירו מרשימת התפוצה ולהסביר לו שהוא הוסר ולא יקבל יותר דיוורים. במידה והמתלונן לא מוכן לוותר, מומלץ להתייעץ עם עו"ד בתחום, שכן פניה במועד יכולה למנוע תביעה ולחסוך זמן וכסף רב.

איך ניתן לוודא שמי שביקש לא לקבל הודעות אכן לא יקבל?

במערכת דיוור הפעולה מתבצעת באופן אוטומטי דרך לחיצה על קישור ההסרה. יש להיזהר בזמן מעבר ממערכת דיוור אחת לשנייה ולוודא שאכן מעבירים את רשימת החסומים למערכת החדשה על מנת להימנע ממצב של שליחה בניגוד להסכמה.

במידה ואני רוכש רשימה באופן חוקי, האם הדיוורים שאשלח יגיעו לתיבת הדואר הנכנס ואין לי ממה לחשוש?

החוק הישראלי אינו תואם תמיד למדיניות האינטרנט, ולכן גם אם הדיוור שלך עומד בכל הקריטריונים, אך התוכן עצמו לא תקני (טקסטים אסורים, כמות תמונות, קישורים ועוד) או שיש הרבה מדוורים שסימנו את המייל שלך כספאם, אז הדיוורים העתידיים שלך ימשיכו להיכנס לספאם ואתה עלול להיחסם במקומות רבים. ייתכן גם שלא כל חברות הדיוור יסכימו לספק לך את השירות, בשל מוניטין רע לשרתיה ולשמה 

במידה ויש לי רשימה שהשגתי באופן חוקי, אך הרשומים בה לא מכירים אותי, מה מומלץ לי לעשות?

מומלץ לשלוח מייל אותנטי ואישי המתאר את המצב, למשל אם רכשת פעילות חברה קיימת, אז לעדכן שמהיום אתם הבעלים של החברה ושתדוורו להם מידע כזה או אחר. בנוסף, להזכיר להם שהם יכולים להסיר, על מנת למנוע אי נעימויות.

אם אני מדוור במיילים וגם במסרוני SMS ונמען שקיבל ממני את המייל הסיר את עצמו, האם חל איסור גם לשלוח לו מסרונים?

כאשר נמען מסיר את עצמו בערוץ תקשורת אחד, רצוי מאוד להפסיק לשלוח לו הודעות גם בשאר ערוצי התקשורת. 

לסיכום, ההמלצה הטובה ביותר היא לשלוח במידתיות, לאנשים שנרשמו אליכם דרך דף נחיתה שיצרתם וכך ההוכחה היא פשוטה ביותר. מומלץ לבנות רשימת תפוצה איכותית בעלת אחוזי פתיחה גבוהים וליהנות מהיתרונות הרבים שיש למערכת דיוור.

אין באמור בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי. 

לצורך הכנת המאמר נעזרנו בשירותיו של עו"ד שי פרטוש ממשרד שיטרית פרטוש דמארי. 

הכותב הוא בעלים של חברת שלח מסר - מערכת לדיוור אלקטרוני.




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.