פריקו >> "התייצבות הדולר מעבר לתחום 3.72-3.76 שקלים תסמן את יעד התנועה הבא שלו"‎

 

 
יוסי פריימןיוסי פריימן
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/10/2014

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות:

ביפן פורסמו נתוני המאזן המסחרי שעל אף חולשת הין הפגין חולשה ביחס לציפיות ומנגד באוסטרליה פורסם מדד המחירים לצרכן שהיה גבוה מהציפיות. את תשומת הלב ימשכו היום נתוני הוצאות הצרכנים הצפויים להתפרסם בהולנד ופרוטוקול ישיבת הבנק המרכזי באנגליה. בארה"ב יפורסמו היום נתוני מדד המחירים לצרכן והמכירות הקמעונאיות הצפויים להעיד על המשך המגמה החיובית. בגרמניה צפוי להתפרסם היום מכרז האג"ח ל-30 שנה ואילו בישראל צפויים להתפרסם נתוני המאזן המסחרי.

הנתונים הכלכליים החלשים המתפרסמים באירופה בכלל ובאירופה בפרט בולמים את התנועה התחזקות האירו מול הדולר אולם להערכתנו, על רקע היקף האחזקה הגבוה בחוזים דולריים בבורסת שיקגו, הדבר מלמד על רף רגישות נמוך מצד המשקיעים במקרה של היחלשות הדולר מול האירו.

בזירה המקומית, ביקושי מט"ח מצד הסקטור העסקי תרמו לפיחות השקל אולם כצפוי היצעי מט"ח מצד יצואנים ברמות של מעל 3.74 שקלים בולמים את פיחות השקל. להערכתנו, המגמה השלטת כל זמן שהדולר נסחר מעל לתחום 3.58 עד 3.62 שקלים הינה פרו-דולרית והדולר צפוי להמשיך ולהתחזק בטווח הבינוני. אולם, על רקע העובדה שהדולר רשם פיחות של כ-10% מול השקל מבלי שבוצע תיקון משמעותי במהלך הפיחות גובר הפוטנציאל לתיקון פרו-שקלי בו השקל יתחזק בשלב הראשוני לרמת 3.68 שקלים.

בשלב הנוכחי הדולר נע בתחום 3.72-3.76 שקלים כאשר מרבית הזמן הדולר ממשיך להתייצב בתחום זה. התייצבות מחוץ לתחום "הקופסה" הזו תסמן את יעד התנועה הבא.

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x