"תיכנס מערכת חדשה שמסוגלת להצליב מידע. אם מישהו מדווח שהוא נוסע ברכב מסוים אבל רשום שהוא נוהג על רכב יוקרתי אחר - נוכל להגיע אליו"

מתוך הכנס השנתי של לשכת יועצי המס באילת, במסגרת פאנל בנושא "מדיניות האוצר - חקיקת המיסים לאן"

 

 
ח״כ מיקי לויח״כ מיקי לוי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/10/2014

מתוך הכנס השנתי של לשכת יועצי המס באילת, במסגרת פאנל בנושא "מדיניות האוצר - חקיקת המיסים לאן" בהשתתפות מיקי לוי סגן שר האוצר, ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס (קרדיט חובה מבוקש), דודי גולדברג נשיא לשכת רואי החשבון, דורון ברזילי נשיא לשכת עורכי הדין, אהוד רצאבי נשיא לה"ב

מיקי לוי, סגן שר האוצר: "אני נגד חובת דיווח כללי”.

דברים שאמר היום בכנס השנתי של לשכת יועצי המס ח"כ לוי: "חושב שרשות המיסים לא מסוגלת להכיל את כל החומר הזה שמצטבר אצלה. צריך שינוי תרבות וגם שינוי מגמה. ולהטיל את הגזרה הזאת על כלל הציבור - בעייתי מאוד. מהרגע הראשון שנכנסתי לרשות המיסים עברתי את כל המשרדים והתרשמתי שאכן אין מספיק כח אדם והמצב חמור מאוד. אי אפשר להמשיך לתת כך שירות. מהשנה שעברה ועד היום ולאחר מאמץ מול אגף התקציבים הוספתי עוד 940 תקנים ועוד 100 תקני סטודנטים. בתחילת השנה הבאה תיכנס מערכת חדשה שמסוגלת למיין ולהצליב מידע. אם מישהו מדווח על כך שהוא נוסע ברכב מסוים אבל רשום שהוא נוהג על רכב יוקרתי אחר ונוסע המון פעמים בשנה לחו"ל - נוכל להגיע אליו".

לוי הוסיף ואמר "לכל שומר חוק ניתן את הכבוד המגיע לו. כאיש חוק בנשמתי, האכיפה וההרתעה מחייבים את המציאות ולאותם אלה שעברו על החוק, לא נתנהג בכפפות של משי. תיקוני חקיקה עובדים לשני הצדדים. אנחנו רוצים רשות מיסים ללא נייר. זה החזון גם של מנהל רשות המיסים משה אשר".
ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס: "צריך להוריד את התמריץ להעלים מס. תחשבו על משבר הזהויות - איך מצד אחד אנחנו מוכנים למות למען המדינה במבצע צבאי ומצד שני עם חזרתנו לשגרה, לגנוב אותה במס".
דודי גולדברג, נשיא לשכת רו"ח: "צריך להרחיב את בסיס המס. כדי שניתן יהיה להוריד את שיעורי המס. כלכלה פשוטה כמות ומחיר. צריך את האומץ להוריד את שיעורי המס, להעלות את הגבייה וניתן יהיה להביא מס נוסף ממדינת ישראל ולהפסיק את החקיקה הנוספת שמטרתה להביא עוד ועוד מס".

אהוד רצאבי, נשיא לה"ב: "צריך להילחם בהון שחור אבל צריך להגדיל את כמות המפקחים או ללכת על דיווח כללי של כלל האוכלוסייה בצורה קצרה ומתומצתת ואז תוכלו ללכת לאיפה שיש פוטנציאל גבייה".
חברת הכנסת מירב מיכאלי בכנס השנתי של לשכת יועצי המס (הקרדיט המבוקש) באילת: צריך לבטל את חוק ההסדרים; בקרוב נוהל חדש למתן התראה מוקדמת לפני הטלת עיצום כספי; העצמאיים הם מעמד הביניים הנמוך.
מתוך דבריה בפאנל בנושא "חוק ההסדרים וחקיקה למען העצמאיים" אמרה מיכאלי, שהייתה בין מקימי שדולת העצמאיים בכנסת ונחשבת לפעילה בנוגע לקידום ושיפור מעמדם של עצמאיים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים, שיש לתת ההתראה לפני עיצום כספי: "הגשתי בקשת חוק, שלא ניתן יהיה להגיש עיצום כספי ללא התראה קודם. בימים אלה אמור להיכנס לתוקף הנוהל החדש, לפיו יצטרכו להסביר מה הבעיה, שבשלה רוצים להטיל עיצום כספי, וגם להתריע מספיק זמן מראש כדי לתת הזדמנות לתקן את הדרוש תיקון".

עוד מדבריה:

"המשמעות של המיסים במדינה דמוקרטית - זאת הדרך המרכזית של מדינה, כל מדינה, לעשות צדק קיומי ולכן מיסים צריכים לשקף את ההגיון הערכי של החברה. יש מבחינה כלכלית שתי השתקפויות - של התקציב, שהוא הצהרת הערכים הכי מוחשית, והמיסים - מה המיסים וממי אנחנו גובים, ומה השירותים האזרחיים שיינתנו להם חזרה. יש אנומליה הולכת ומגבירה - מיסים גבוהים ושירותים ציבוריים שמצטמצמים. אכן לא העלו מיסים אבל משום שצריך לתת מסגרת גדולה לביטחון, וראוי לחשוב על זה, האם נהיה מסוגלים לשאת תקציב ביטחון כזה לאורך זמן? האם לא הגיע הזמן לטפל בצמצום האיומים הבטחוניים שקיימים כדי לאזן את תקציב הביטחון? אבל כרגע יש תקציב ביטחון גבוה ואי העלאת מיסים זה אומר צמצום השירותים שנקבל כאזרחים".

מיכאלי הוסיפה: "אין השלמה על ההוצאה הנוספת של חינוך בריאות ורווחה ונצטרך לעשות את ההשלמה הזאת בעצמנו כי האוכלוסייה גדולה. האמנם חסכנו כסף ולא העלנו מיסים? התשובה לצערי היא לא". בסוגיית השכר אמרה "מי יכול לשלם מיסים? מי יכול לשלם על השירותים שניתנים?". מיכאלי התייחסה גם לציבור העצמאיים ולמעמד הביניים: עצמאיות ועצמאיים, מעל ארבע מאות אלף, הם לב ליבו של מעמד הביניים. בקרוב נחשוף מחקר חדש, שמראה עד כמה הם באמת לא רק מעמד הביניים אלא מעמד הביניים הנמוך ועד כמה נדרשת ההשוואה והטיפול וההגנה על הציבור הזה. אי העלאת מיסים נועדה כביכול להגן על מעמד הביניים. השירותים הנוספים האלה הכי נדרשים למעמד הביניים".

על חוק ההסדרים אמרה מיכאלי:

"חוק ההסדרים נועד להעביר בצורה מהירה דברים שקשה לבלוע אותם עם מינימום התנגדויות, בגלל השוט של איום פיזור הכנסת אם החוק לא יעבור במועד. חוק ההסדרים השנה מאוד רזה, ושר האוצר קיבל הארכה להגשה ויהיה לנו עוד פחות זמן לעבור עליו. חוק ההסדרים הוא לא חוק אלא סל, הוא התנהגות בלתי הולמת אחת גדולה. הרבה מאוד דברים פוצלו ולא נכנסו לחוק ההסדרים ואז ניתן יהיה לעשות בהם איזונים ולטפל בהם לעומק. חוק ההסדרים כשיטה - אין לה יומרה להיות מאוזנת והיא מעולם לא תהיה כזאת. לא מדובר על תיקוני חקיקה שנובעים מהתקציב אלא להביא את כל הגזירות הרפורמות וההסדרים כחבילה אחת של לעבור או לחדול - זה לא לעניין, חוק ההסדרים חייב להתבטל".

עוד מתוך הכנס השנתי של לשכת יועצי המס בהרודס אילת:

בדרך לעבודה לא עוצרים במשרד התעסוקה: לדברי מנהל אגף האכיפה המנהלית של משרד הכלכלה מר מאיר דוד בכנס השנתי של לשכת יועצי המס (הקרדיט המבוקש) שנערך באילת, תקנה חדשה, שצפויה לעבור בכנסת, תחסוך מבני נוער להגיע אל משרד התעסוקה ולהוציא אישור העסקה, וניתן יהיה להסתפק באישור רפואי וצילום תעודת זהות, לפני תחילת העסקת בני נוער.

חיזוק מעמדם המקצועי של המייצגים: לדברי מנהל אגף האכיפה המנהלית של משרד הכלכלה מר מאיר דוד בכנס השנתי של לשכת יועצי המס (הקרדיט המבוקש) שנערך באילת, בקרוב יוגשו לכנסת תקנות לשינוי עיוות מתמשך, שיאפשרו גם ליועצי מס, ולא רק לרואי חשבון, להיות בודקי שכר מוסמכים. לשם כך ייפתחו קורסים מוסמכים, ככל הנראה על ידי בתי הספר המקצועיים של משרד הכלכלה.

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x