ישראלים ממלאים את מנהטן בבועות פסיכולוגיה

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2014

סטארט-אפ ישראלי מספק לתושבי ניו יורק טיפול פסיכולוגי ברחוב. כל אחד מתושבי מנהטן יכול להיכנס לתוך בועות שקופות ומבודדות שהוקמו בשדרה החמישית של מנהטן. ולהתכתב בצ'אט עם פסיכולוג ללא תשלום.

לדברי אלי פאר, מחברת קד"מ וההפקה פאפוש שהקימה את הבועות, המיזם הוקם במטרה להעלות את המודעות לזמינות של שירותי בריאות נפש בעידן המודרני של צ'אט דרך מסכי מגע. הקונספט של הקמת חללי טיפול שקופים פותח על ידי איש הקריאייטיב אלון זייפרט, במטרה להעביר את המסר שעזרה נפשית אינה דבר שיש להתבייש בו ומטופלים יכולים לנהל את התהליך בשקיפות מול הסביבה - תרתי משמע.

מיזם הצ'אט הפסיכולוגי נקרא Talkspace ונוצר לאחר שחבר של רוני פרנק מייסדת הסטארט-אפ התאבד בעקבות דיכאון שלא טופל. כתוצאה מהקושי להגיע פיזית לטיפול נפשי ולהודות שיש בעיה. לאחר שהחיים הפגישו את פרנק עם המקרה, נודע לה ש-60% מהאנשים המתמודדים עם בעיה נפשית אינם פונים לטיפול. מסיבות של עלות בארה"ב המגיעה לסכום של 175 דולר למפגש, או קושי לעשות את הצעד ולהגיע לפגישה פרונטלית עם מטפל בקליניקה.

אלי פאר מוסיף שבעזרת הפעילות ברחובות העיר, העברנו לתושבי ניו יורק את המסרים שהטיפול דרך מכשירים חכמים בסיבה הביתית הוא דרך מעולה לקבל עזרה ולהתגבר על קשיים. הטיפול יכול להגיע לעלויות של 19 דולר לתמיכה שבועית. בנוסף לחלק מהאנשים קל יותר לעבוד באופן אנונימי עם מסך מגע בסביבה הביתית, בכל עת שירצו 24 שעות 7 ימים בשבוע.

משתמשים בשרות דוברי אנגלית מאזורים מפתיעים מחוץ לארה"ב כמו איראן, טורקיה, גם מלונדון, קנדה וישראל.

 

פרטים נוספים על פרויקטים של פאפוש ניתן למצוא באתר: https://papush.net

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x