פארק התעשייה אלון תבור בצמיחה מתמדת >> 8 מפעלים חדשים יוקמו ב- 2015

משרד הכלכלה אישר הקצאת קרקע למפעלים החדשים ולהתרחבות קיימים.

 

 
אברהם ברקן. צילום:לוטם יח״צאברהם ברקן. צילום:לוטם יח״צ
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/11/2014

שמונה מפעלם חדשים יבנו את מפעלם או יעתיקו את המפעל הקיים שלהם לאזור התעשייה אלון תבור לאחר שאושרה לכל אחד מהם הקצאת קרקע ייעודית:

יקבי כרמל , א.מ.ע.ר תבור השקעות בע"מ, אלפא מגה נכסים בע"מ , וזנלכל-יכין. בנוסף,  ארבעה מפעלים חדשים בתחומי המזון, המתכת והפלסטיק הממתינים לאישורים להקצאת קרקע עוד בחודש הנוכחי, נובמבר.
יקבי כרמל , ישקיעו כ- 80 מיליון ₪ בהקמת היקב החדש , יכלול את מערך קווי היצור שיועתקו ממתחם היקב הוותיק בראשל"צ, ישתרע על 34 דונם.  במתחם החדש של היקב, אשר יקלוט 30 עובדים חדשים ובסך הכול יועסקו בו באופן ישיר 90 עובדים  (להוציא עובדים בבציר הענבים ובהובלתם אל היקב), מתוכננת הקמתו של מרכז מבקרים. היקב צפוי להיפתח בדצמבר 2015.

עץ ועצה, מפעל בתחום תעשיית העץ, למפעל אושרה הקצאת קרקע בשטח של כ- 10 דונם, המפעל ישקיע כ- 11 מיליון ₪ ויעסיק כ- 50 עובדים.

א.מ.ע.ר תבור השקעות בע"מ, מפעל לייצור משטחי עץ, אושרה הקצאת קרקע בשטח של כ- 6 דונם. ישקיע כ- 8 מיליון ₪ בהקמת מערך ייצור ומבנה שישתרע על 3,000 מ"ר ויעסיק כ- 20 עובדים.  חברת אלפא מגה נכסים בע"מ,  מפעל לייצור משקאות ואריזת מוצרי מזון.  למפעל אושרה הקצאת קרקע בשטח של כ- 6 דונם. המפעל יבנה מבנה בגודל של 3,000 מ"ר,יעסיק כ- 20 עובדים. ההשקעה בו מוערכת בכ- 9 מיליון ₪.
זנלכל-יכין, הרחבת מפעל השימורים הקיים בפארק. אושרה הקצאת קרקע בשטח של 7 דונם. על פי הערכה ישקיע כ- 9 מיליון ₪ בהרחבת קווי צור והקמת מבנה חדש של כ- 4,000 מ"ר. כיום מעסיק המפעל כ- 150 עובדים ובעקבות ההרחבה יקלוט עוד כ- 40 עובדים חדשים.

עוד ארבעה מפעלים נוספים בתחום המזון והמתכת, ישקיעו בהקמת מפעלים חדשים בהיקף כולל של כ- 50 מיליון ₪.  צפויים לקלוט מעל ל- 150 עובדים חדשים.
לדברי אברהם ברקן, מנכ"ל מנהלת אזורי התעשייה יזרעאל עפולה, הנמצאת בבעלות משותפת של מוא"ז עמק יזרעאל ועירית עפולה , הקמת המפעלים החדשים התאפשרה לאחר פרסום משרד הכלכלה את טבלת עלויות פיתוח הקרקע ל- 2014 שנתקבלו לאחרונה.

 בפארק התעשייה "אלון תבור" פועלים כיום כ- 50 מפעלים המעסיקים כ-  4,800 עובדים.  לדברי ברקן, הביקוש הגבוה להקלט בפארק "אלון תבור" נובע מכמה היבטיים: פיתוח נרחב של תשתיות ציבוריות, מיקום גאוגרפי, הון אנושי, ליווי צמוד של מינהלת אזור התעשיה ואטרקטיביות כלכלית.   "קליטת המפעלים מהווה חיזוק לפריפריה ועיבוי לישובים הקיימים ותספק פרנסה למאות משפחות באזור", ציין ברקן.
 

 

 

 

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x