בשבוע הבא >> ועדת הכלכלה תעסוק בחשש לפגיעה בתעשייה כתוצאה ממונופול הגז הטבעי ותמשיך לדון בהצעת החוק לרפורמה בענף הרכב

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/11/2014

בנוסף לכך הוועדה תדון בתקנות שיקבעו נסיבות שיאפשרו הפחתת עיצום כספי שתוכל הרשות להגנת הצרכן להטיל החל מ-1 בינואר 2015, וכן תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה להחמיר ענישה נגד עברייני תנועה; ועדת המשנה לקידום אנרגיה ירוקה תעקוב אחר ביצוע יעדי התוכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית

יום ראשון, א' בכסלו תשע"ה, 23 בנובמבר 2014

בשעה 08:30 – הוועדה תמשיך לדון בתקנות שהגיש משרד התחבורה מתוקף חוק הטיס, שנועדו להסדיר את חובת הרישוי למפעילי כלי רחיפה למטרה מסחרית. כיום נדרשים הפועלים בתחום לרישיון ממנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) או רישיון מסחרי שנותן שר התחבורה. התקנות נועדו להסדיר שימוש במצנח ממונע גלגלי, מצנח רחף, מצנח רחף ממונע, גילשון אוויר וגילשון אוויר עם מנוע עזר, תוך התמקדות ברישוי אישי של המדריכים והמפעילים המסחריים, בכללים להפעלה בטוחה של הכלים בקביעת המרחב האווירי להפעלתם ועוד.

בשעה 10:00 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לרישוי שירותים לרכב, שנועדה לקדם את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות והחלפים. הוועדה צפויה להתחיל לדון בפרק ח' לחוק, שנועד להסדיר את יבוא מוצרי התעבורה (חלפים).

יום שני, ב' בכסלו תשע"ה, 24 בנובמבר 2014

בשעה 09:00 – הוועדה תדון בתקנות שהגיש משרד הכלכלה, שנועדו להסדיר את המקרים בהם ניתן יהיה להפחית עיצומים כספיים שתוכל להטיל הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן החל מ-1 בינואר 2015. התקנות מגיעות לאישור הוועדה לאחר שלפני מספר חודשים אישרה הוועדה את התיקון לחוק הגנת הצרכן, שהעניק לרשות סמכויות אכיפה ופיקוח וסמכויות להטיל עיצומים כספיים על מפרי החוק. תאגידים שיפרו את חוק הגנת הצרכן ויבצעו עבירות חמורות צפויים לעיצום כספי משמעותי של עד 45 אלף שקלים לכל הפרה, וכעת תדון הוועדה בתקנות שנועדו לקבוע באילו מקרים או נסיבות ניתן יהיה להפחית את סכום העיצום.

בשעה 10:30 – ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום אנרגיה ירוקה, בראשות ח"כ חנא סוייד, תקיים דיון למעקב אחרי ביצוע יעדי הממשלה והתוכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית. הוועדה תעקוב אחר יישום התוכנית הלאומית משנת 2010, על מנת לבחון האם המדינה עומדת ביעדים שנקבעו בתוכנית, לפיהן אחד היעדים המרכזיים הוא צמצום 20% בצריכת החשמל הצפויה ב-2020 כתוצאה מהתייעלות אנרגטית. כמו כן תבחן הוועדה את פעולות שנעשו ליישום התכנית, בין היתר על רקע דוח מבקר המדינה שחושף ליקויים בפעילות הממשלתית לקידום החיסכון באנרגיה.

בשעה 12:00 – הוועדה תכין לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ זבולון כלפה, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הרשות לפיתוח הנגב שנועד לאפשר הסדרת מיזמים חקלאיים תיירותיים בנגב. הצעת החוק אושרה בכנסת ביולי 2010, ומתוקפה קמה ועדה בין משרדית לטיפול במיזמים, אולם עד היום הוועדה לא דנה בחלק ניכר מהמיזמים. כעת מבקשים חברי הכנסת לתקן את החוק בצורה שתאפשר לדון במיזמים וכן לשנות את הרכב הוועדה הבין משרדית, ולכלול בה נציגים של משרד ראש הממשלה ושל רשות מקרקעי ישראל.

בשעה 13:30 –הוועדה תכין לקריאה ראשונה את ההצעה לתקן את חוק הרשות לפיתוח הנגב, של חברי הכנסת רוברט אילטוב ודוד רותם. הצעת התיקון נועדה לאפשר הסדרת מעמדם של מיזמים חקלאיים-תיירותיים בנגב, שהוקמו בעידוד השר לפיתוח הנגב והגליל ורשויות המדינה 3 שנים לפני כניסת החוק לתוקף, ביולי 2010. לפי ההצעה, בעלי המיזמים שהוקמו בעידוד וסיוע ממשלתי יוכלו להגיש בקשות לקבל אישור מהשר לפיתוח הנגב והגליל, בתוך 6 חודשים הכניסה לתוקף של התיקון המוצע. לפני כ-7 חודשים קיימה הוועדה דיון בהצעה, אז הבטיחו נציגי רשות המקרקעין שתוך חצי שנה יוסדר מעמדן של רוב חוות הבודדים בנגב. יוזמי ההצעה הסכימו להמתין להסדרה, אך ציינו כי אם הדברים לא יוסדרו יפעלו לתקן את החוק בהקדם.

יום שלישי, ג' בכסלו תשע"ה, 25 בנובמבר 2014

בשעה 08:30 – ביוזמת יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, הוועדה תקיים דיון מיוחד שיעסוק בחשש לפגיעה חמורה בתעשייה הישראלית כתוצאה ממונופול הגז הטבעי. לאחרונה קיימה הוועדה מספר דיונים בנושא, בהם קרא היו"ר ברוורמן לפקח על מונופול הגז ואמר כי פיקוח על המונופול יכול להפחית את מחיר החשמל ב-15% ואפילו להוריד את מחיר המילקי ב-3.5%. הישיבה תתקיים באולם נגב וישודר בערוץ הכנסת.

בשעה 10:00 – הוועדה תמשיך לדון בתקנות שהגיש משרד האוצר להסדרת פעילות חברות דירוג אשראי, מתוקף החוק המסדיר את פעילות חברות הדרוג שאושר בוועדה במושב הקודם. החוק עצמו נועד להתמודד עם הבעיות שעלו בעקבות המשבר הכלכלי העולמי שפרץ בשנת 2008, בכל הנוגע לתפקוד חברות דירוג האשראי. התקנות הן חלק מהשלמת הסדרת הפיקוח על חברות הדרוג, ונועדו להסדיר את הליכי רישום חברת דרוג, הדוחות שהיא צריכה להעביר לרשות ניירות ערך ולציבור, פרסום דרוגים, שיטות הערכה וגילוי נאות, הפעלת אתר אינטרנט והמידע שיוצג בו, תיעוד הליך הדרוג ועוד.

בשעה 12:00 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת משרד התחבורה לתקן את פקודת התעבורה, שנועדה להחמיר את הענישה כנגד נהגים עבריינים.

בשעה 14:00 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לרישוי שירותים לרכב, שנועדה לקדם את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות והחלפים.

יום רביעי, ד' בחשוון תשע"ה, 26 בנובמבר 2014

בשעה 08:30 – לבקשת חברי הכנסת יצחק וקנין, זבולון כלפה ועמר בר לב, הוועדה תדון ביחסם המזלזל של עובדי שירות התעסוקה לפניות חקלאים בנושא העסקת עובדים פלשתינים. בבקשה לקיום הדיון מציינים חברי הכנסת כי קיצוץ מכסת העובדים הזרים בחקלאות מאלץ את החקלאים להעסיק עובדים פלסתינים, אולם אז הם נאלצים לשלם אגרות ונתקלים ביחס "מזלזל ומשפיל" מצד שירות התעסוקה.

בשעה 09:30 –שר התיירות, ח"כ עוזי לנדאו, יופיע בפני הוועדה וידווח על פעילות משרדו, היעדים, תכניות העבודה וניצול תקציב המשרד בשנת 2013.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x