לשכת סוכני הביטוח הציגה הבוקר (ב') בכנס "פיננסים - כאן עכשיו ובשבילך" לראשונה, סקר שביעות רצון סוכני ביטוח כלפי חברות ביטוח ובתי השקעות, אשר משווקים מוצרים פיננסים. עוד נבחנו בסקר החסמים שמדירים סוכני ביטוח רבים מהתחום. הסקר נערך על ידי מכון דיאלוג, בהשתתפות 677 סוכני ביטוח, אשר מהווים מדגם מייצג של סוכני ביטוח העובדים בתחום הפיננסים, וכמו כן בקרב 323 סוכני ביטוח שלא עובדים בתחום הפיננסים.
הסקר בדק 9 פרמטרים לקביעת שביעות הרצון: רמת השירות של מנהל המכירות, קלות ההשגה של העובדים, משך הזמן לפתיחת קופה חדשה וניוד הכספים, קבלת עדכונים, שקיפות בחישוב העמלות, ההדרכה המקצועית והכנסים המקצועיים, המיתוג בתקשורת, משך הזמן לקבלת תשובות לשאלות ובירורי הלקוחות, ומדד הפגיעה בסוכנים (מי חברה שגרמה את הנזק הרב ביותר בפעילותה הישירה).
מדד יחסי חברות הביטוח ובתי ההשקעות לסוכנים
בקרב חברות הביטוח הגדולות (נתח שוק סוכנים גדול): חברת הביטוח מגדל דורגה במקום הראשון (7.8), אחריה מנורה (7.5), הפניקס (7.3), הראל (7.0), וכלל (6.8).
בקרב חברות הביטוח הבינוניות: חברת הביטוח איילון דורגה במקום הראשון (7.9).
בקרב בתי ההשקעות בעלי נתח שוק סוכנים הגדול ביותר: אלטשולר-שחם, החברה הגדולה ביותר שנדגמה (למעלה מ-25%) קיבלה את ציון 7.5.
בקרב שאר בתי ההשקעות: ילין לפידות דורגה במקום הראשון עם ציון 8.3. לאחר מכן דורגו אקסלנס (8.2), פסגות (7.8), ומיטב-דש (7.0).
שביעות רצון
ממוצע שביעות הרצון של הסוכנים מחברות הביטוח ובתי ההשקעות הינו בינוני, ועם זאת בקרב חברות ההשקעות ממוצע שביעות הרצון גבוה יותר מחברות הביטוח. בקרב חברות הביטוח, הסוכנים שהביעו הכי הרבה שביעות רצון מרמת השירות של מנהל המכירות (7.9), ובציון הנמוך ביותר ציינו את שקיפות חישוב העמלות (6.5). בקרב בתי ההשקעות, הסוכנים הכי מרוצים מקלות ההשגה של העובדים (8.2) והכי פחות מההדרכה והכנסים המקצועיים (5.9).
חברת הביטוח עם הציון הנמוך ביותר
חברת הביטוח כלל זכתה להיות מדורגת במקום האחרון בקרב כמעט כל המדדים (7 מתוך 9). וביניהם מדד שקיפות חישוב העמלות (5.8), הדרכה מקצועית (6.0), משך הזמן לקבלת תשובות (6.9).
החברות עם נתח השוק הגדול ביותר בקרב הסוכנים
חברות הביטוח, הראל ומגדל דורגו כחברות עם נתח שוק הסוכנים הגדול ביותר. הראל (34%), ומיד אחריה את מגדל (32%). בית ההשקעות, אלטשולר-שחם דורג שלישי (25%), ואחריהן דורגו החברות: כלל (22%), מנורה (21%), הפניקס (14%) ואקסלנס (6%).
המוצרים הכי נמכרים
סוכני הביטוח הציבו את קרן ההשתלמות כמוצר הנמכר ביותר (91%), אחריו חסכונות לטווחים שונים (73%) ומיד אחריו קופות גמל (71%). מוצרי הגיל השלישי דורגו במידה פחותה (44%).
סיבות לבחור בפיננסים או להימנע מהתחום
עוד ביקש הסקר לבחון מדוע סוכני ביטוח בוחרים לעסוק בפיננסים או מדוע הם נמנעים מהתחום. בקרב הסוכנים אשר עוסקים בתחום, 81% נימקו זאת בכדי לחזק את הקשר עם הלקוח, 66% על מנת להגדיל את ההכנסה החודשית ו-63% ציינו, שכך הם מחזקים את הערכה המקצועית לה הם זוכים מלקוחותיהם. לעומתם, 41% הסוכנים הנמנעים מהתחום ציינו כי הם לא מוצאים בכך עניין, 29% מכיוון שמדובר לשיטתם כתגמול נמוך, ו-24% בשל חוסר ידע.
החברות המובילות בשביעות רצון הסוכנים: