שווי הוגן: "הנפילות בשוק האג"ח הקונצרני יביאו לעליות בהון העצמי של החברות"

בהתאם למדיניות החדשה עליה הכריזה הרשות לני"ע לגבי קיומו של שוק עמוק בישראל, השפעת הירידות החדות בשוק האג"ח הקונצרני משמעותה עליית תשואות האג"ח ובהתאם עליית שיעורי ההיוון. כך אומרים היום בחברת שווי הוגן המפתחת עקומי שוק עמוק.

 

 
 

FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/12/2014

בהתאם למדיניות החדשה עליה הכריזה הרשות לני"ע לגבי קיומו של שוק עמוק בישראל, השפעת הירידות החדות בשוק האג"ח הקונצרני משמעותה עליית תשואות האג"ח ובהתאם עליית שיעורי ההיוון.

כך אומרים היום בחברת שווי הוגן המפתחת עקומי שוק עמוק. לדברי האנליסט ערן סוקול  "המשך מגמה זו יביא לשתי השפעות מנוגדות, מצד אחד תהיה לכך השפעה חיובית אשר תתבטא בהקטנה משמעותית יותר של ההתחייבויות הפנסיוניות של החברות במשק ועליה בהונן העצמי, אולם מנגד מחיר גיוס החוב העתידי של החברות יגדל, דבר שיגרור עלייה בהוצאות המימון, ופגיעה מבחינת תזרימי המזומנים העתידיים והרווח הנקי של החברות במשק".
 
"בנוסף לזאת, יש לקחת בחשבון שמזה תקופה ארוכה הציבור רכש במחירי שיא קרנות נאמנות מעורבות כגון 90/10 80/20 וכו', המחזיקות בעיקר אג"ח קונצרני. הרכישות במחירי השיא בוצעו כי הציבור רכש אותן בחיפוש אחר תשואה בשל סביבת הריבית הנמוכה ואשר רבים וטובים האמינו כי הינן סולידיות. בהלת המכירות הנוכחית בקרנות הקונצרניות שאינן סולידיות כלל, מביאה כצפוי לירידות החדות שאנו רואים בשוק הקונצרני, אולם יש לזכור כי קרנות אלו הינן בעלות חשיפה מנייתית, מה שעלול להצית בהלת מכירות גם בשווקים נוספים" הזהיר סוקול.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x