הקשישה החליקה בשוק, הפכה לנכה, ותובעת רבע מיליון שקלים מעיריית נתניה

ס' בת ה-70 לא תשכח לעולם את הדרך לדוכן תפוחי האדמה בשוק נתניה – דרך שלא הגיעה לסיומה. ס' הילכה על מדרכה בשוק, כשלפתע החליקה, נפלה ונחבטה בעוצמה רבה בקרקע.

 

 
עוד ליטל ביבר-חייקיןעוד ליטל ביבר-חייקין
 

FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/12/2014

ס' בת ה-70 לא תשכח לעולם את הדרך לדוכן תפוחי האדמה בשוק נתניה – דרך שלא הגיעה לסיומה. ס' הילכה על מדרכה בשוק, כשלפתע החליקה, נפלה ונחבטה בעוצמה רבה בקרקע.

עו"ד ליטל ביבר חייקין, המייצגת את הקשישה, טוענת כי הגורם לתאונה היה שקיעתן של אבנים משתלבות במדרכה וכן זוהמה ורטיבות שהיו על המדרכה. לאחר התאונה, מיהר מי שמיהר בעירייה, ותיקן את המפגע.

ממקום התאונה, הובהלה הקשישה לבית החולים 'לניאדו', שם אובחן כי היא סובלת משבר בירך. היא נותחה ונדדה בין מרכזים רפואיים שונים – ובסך הכל אושפזה כחודש ימים. 

מאז התאונה, מספרת עו"ד ביבר חייקין, סובלת הקשישה מכאבים עזים וממגבלות תנועה קשות. אורתופד מומחה, העריך כי הקשישה סובלת מנכות צמיתה בשיעור של 33.5%.

במכתב התראה לפני תביעה ששלחה עו"ד ביבר חייקין לעיריית נתניה, היא דורשת, בשם הקשישה, פיצוי בסך 250 אלף שקל. "העירייה אחראית לתאונה, שכן לא דאגה כי המדרכה תהיה תקינה ובטוחה, ללא מפגעים; ובתוך כך, לא דאגה לתקן את המדרכה ולדאוג לניקיונה, כמתחייב מרשות מקומית". רק לאחר התאונה, דאגה העירייה לתקן את המרצפות השקועות - דבר המצביע בפירוש על אחריותה. טוענת עו"ד ביבר חייקין.

לפני מספר ימים, ולאחר שעיריית נתניה לא נענתה למכתב הדרישה לפיצוי הקשישה, הגישה עו"ד ביבר חייקין תביעה בשמה נגד עיריית נתניה.ס' הקשישה נאלצה לנדוד בין מרכזים רפואיים רבים, בסך הכל במשך כחודש ימים. לאחר שלושה ימי אשפוז ב'לניאדו', היא הועברה ל'מדיקל סנטר' בהרצליה, שם נותחה בירך תחת הרדמה כללית. לאחר חמישה ימי אשפוז, נשלחה ל-11 ימי החלמה ב'אחוזת פולג', בסיומם שהתה במשך 11 ימים נוספים ב'בית בלב' ברעננה לצורך שיקום.

"מאז התאונה ובעקבותיה, סובלת הקשישה מכאבים עזים ברגלה הימנית וממגבלות בטווח תנועות הירך, והיא מתהלכת בצליעה ומוגבלת בצורה משמעותית ביותר בתפקודה", כתבה עו"ד ביבר חייקין לעיריית נתניה.
לטענת עו"ד ביבר חייקין, הבור שנוצר במדרכה כתוצאה משקיעתן של האבנים המשתלבות מהווה מפגע בטיחותי חמור. לדבריה, הבור נוצר, בין היתר, עקב ביצוע כושל של ריצוף ויציקה, או עקב תחזוקה לקויה של המדרכה. "בנוסף, הזוהמה והרטיבות שהיו במקום נוצרו בשל התרשלותה של העירייה לדאוג לנקיון השטח הציבורי " טוענת עו"ד ביבר חייקין.

שוחררה לחופשה מהצבא כדי לטפל בסבתה

"טרם התאונה היתה ס' עצמאית וניהלה את משק הבית לבדה", אומרת עו"ד ביבר חייקין, "אולם מאז ובעקבות התאונה – אשר חייבה טיפולים רפואיים ממושכים – היא נותרה מוגבלת באופן ממשי ונזקקת לעזרת צד שלישי.  לאחר התאונה, נכדתה של הקשישה נעדרה משירותה הצבאי במשך כחודש וחצי לצורך הטיפול בסבתה לאורך כל היום".

לדברי עו"ד ביבר חייקין, הקשישה נזקקת כיום לעזרה רבה בפעולות יומיומיות, כגון רחצה, לבוש, הכנת והגשת מזון, ניקיון, קניות וכו'. בשל הסבל והכאב שעוברת האישה וההוצאות הרבות שנגרמו לה, דרשה עו"ד ביבר חייקין, בשמה של הקשישה, פיצוי על סך 250 אלף שקל מעיריית נתניה.

לפני מספר ימים, ולאחר שעיריית נתניה לא נענתה למכתב הדרישה לפיצוי הקשישה, הגישה עו"ד ביבר חייקין תביעה בשמה נגד עיריית נתניה.

עו"ד ליטל ביבר-חייקין https://www.biber-law.co.il ממשרד ביבר לקואה חייקין בראשון לציון, עוסקת רבות בתביעות נזקי גוף לרבות תאונות דרכים, תאונות עבודה ותאונות בשל מפגעים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x