ביוליין אר. אקס. מודיעה על חתימת הסכם רישוי עבור טיפול חדשני להסרת נגעי עור עם חברת אומגה פארמה

ביוליין אר. אקס. (נאסד"ק: BLRX, ת"א: ביול), הודיעה היום על חתימת הסכם רישוי עם אומגה פארמה (Omega Pharma), אחת החברות המובילות באירופה לייצור תרופות ללא מרשם, עבור BL-5010, מוצר חדש להסרה לא-כירורגית של נגעי עור שפירים. המוצר מיועד לטיפול ללא מרשם רופא באירופה, אוסטרליה וארצות נבחרות נוספות.

 

 
 

FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/12/2014

ביוליין אר. אקס. (נאסד"ק: BLRX, ת"א: ביול), חברה ביופרמצבטית הנמצאת בשלבי פיתוח קליניים, אשר מתמקדת בזיהוי, רכישה ופיתוח של תרופות מבטיחות, הודיעה היום על חתימת הסכם רישוי עם אומגה פארמה (Omega Pharma), אחת החברות המובילות באירופה לייצור תרופות ללא מרשם, עבור BL-5010, מוצר חדש להסרה לא-כירורגית של נגעי עור שפירים. המוצר מיועד לטיפול ללא מרשם רופא באירופה, אוסטרליה וארצות נבחרות נוספות. ביוליין אר. אקס. תשמור על הזכויות עבור BL-5010 בארה"ב ובשאר העולם. הסכם הרישוי יאיץ באופן משמעותי את זמן הפיתוח עד למסחורו של BL-5010, כאשר המוצרים הראשונים צפויים להגיע לשוק בשנת 2016.

לפי ההסכם, אומגה פארמה תהיה אחראית על כל פעולות הפיתוח הדרושות כדי להשיג אישור רגולטורי באזורי הרישוי עבור לפחות שתי אינדיקציות ללא מרשם. בנוסף, אומגה פארמה תהיה אחראית על ייצור המוצר בטריטוריות הרלוונטיות, ותהיה לה אחריות בלעדית על מסחור המוצר. אומגה פארמה תשלם לביוליין סכום מסוים עבור כל יחידה שתימכר. החברה לא נתנה גילוי לסכום זה. בנוסף, ביוליין תהיה זכאית לתשלומי אבני דרך בתנאים מסוימים. כמו כן, תהיה לביוליין גישה מלאה לכל הנתונים הקליניים והמחקריים שייווצרו במהלך תכנית הפיתוח, והחברה תהיה רשאית להשתמש בנתונים אלו כדי לפתח ולמסחר את המוצר באזורים אחרים בעולם ולשימושים בהם היא תמשיך להיות בעלת הזכויות.

"אנחנו שמחים מאד לחבור לאומגה פארמה, חברה מובילה בבריאות הציבור וספקית מובילה של תרופות ומוצרי בריאות ללא מרשם", אמרה ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין אר. אקס. "BL-5010 להסרה לא כירורגית של נגעי עור שפירים מהווה חלופה מבטיחה לטיפולי הסרה מכאיבים ופולשניים. אנו מצפים לשתף פעולה עם אומגה כדי להביא לשוק את המוצר הראשון, המבוסס על הפתרון הבלתי פולשני והיעיל שלנו, כבר ב-2016".

מר מרק קוק (Marc Coucke), מנכ"ל אומגה פארמה הוסיף, "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ביוליין אר. אקס. ולהוסיף את הטיפול המבטיח הזה בנגעי עור לסדרת המוצרים המובילים שלנו לטיפול בעור. התרשמנו מאד מהנתונים שהתקבלו עד כה בניסויים הקליניים עבור מוצר זה, ואנו סבורים שהוא יוכל לכבוש מקום בולט כטיפול ללא מרשם עבור מגוון נגעי עור שפירים".

ד"ר סויצקי סיכמה, "בעוד שאנו ממשיכים להתמקד בקידום התכניות המובילות שלנו בתחומים של סרטן ומחלות דלקתיות, אנו סבורים כי הסכם זה, כמו גם שיתוף הפעולה הרב-שנתי עליו חתמנו לאחרונה עם נוברטיס, מוסיפים ערך משמעותי לביוליין, ומעידים על היכולת המוכחת שלנו לזהות ולפתח מוצרים מבטיחים. בנוסף למימון שהם מספקים, המאפשר פיתוח מואץ של הנכסים המובילים שלנו, שיתופי פעולה עם שחקנים מובילים בתעשייה מספקים ולידציה גלובאלית למודל העסקי של החברה. אנו סבורים שהסכמים דוגמת אלה ממצבים אותנו במקום טוב להמשך שיתופי פעולה נוספים סביב מוצרים עתידיים".   

אודות BL-5010

BL-5010 הוא מוצר חדש להסרה לא-כירורגית של נגעי עור שפירים. המוצר מהווה חלופה בלתי מכאיבה לטיפולי הסרת נגעים מכאיבים, פולשניים ויקרים, כולל קריותרפיה באמצעות חנקן נוזלי, טיפולי לייזר וניתוחים. מכיוון שהטיפול אינו פולשני, הוא כרוך בסיכון מזערי בלבד לזיהום ומייתר את הצורך בהרדמה מקומית או בחבישה.

BL-5010 השלים ניסוי פיילוט קליני Phase 1/2 להסרת קרטוזה שומנית (seborrheic keratosis) בו התקבלו נתונים מצוינים מבחינת יעילות ותוצאות קוסמטיות. BL-5010 אושר לפיתוח באירופה כמכשור רפואי Class 2a.

אודות אומגה פארמה

אומגה פארמה היא חברה לתרופות ללא מרשם שמשרדיה הראשיים ממוקמים בבלגיה ויש לה שלוחות ב-35 ארצות באירופה ובשווקים מתפתחים נבחרים. מוצריה נמכרים ברשת נרחבת של בתי מרקחת ורשתות קמעונאות. לחברה למעלה מ- 2,500 עובדים, וסך המכירות שלה ב- 2013 היה למעלה מ- 1.2 מיליארד יורו, כאשר יותר ממחצית הסכום התקבל ממכירת 20 המוצרים המובילים שלה. אומגה וחברת פריגו
(Perrigo Company plc) הכריזו לאחרונה על חתימת הסכם לרכישת אומגה על ידי פריגו בסך של כ- 3.6 מיליארד יורו.

אודות ביוליין אר. אקס.

ביוליין אר. אקס. הינה חברה ביופרמצבטית ציבורית הנמצאת בשלבי פיתוח קליניים, אשר מתמקדת בזיהוי, רכישה ופיתוח של תרופות מבטיחות. ביוליין רוכשת תרופות פוטנציאליות, בעיקר ממוסדות אקדמיים ומחברות ביוטק ישראליים, מפתחת אותן בשלבים פרה-קליניים ו/או קליניים, ולאחר מכן מתקשרת בשיתופי פעולה עם חברות פרמצבטיות לצורך פיתוח קליני מתקדם ו/או מסחורן.

צנרת התרופות של ביוליין אר. אקס. כוללת כיום מגוון פרויקטים קליניים ופרה-קליניים, כולל:
BL-1040 לטיפול בחולים לאחר אוטם שריר הלב, אשר הזכויות עבורה נמכרו ל-Bellerophon BCM  (איקריה לשעבר), והיא מצויה בניסוי פיבוטלי עבור קבלת אישור CE המתוכנן להסתיים במחצית 2015; BL-8040 לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) וסוגים המטולוגיים אחרים של סרטן, אשר מצויה במהלכו של ניסוי קליני Phase 2 ל- AML, וניסוי קליני Phase 1 לנדידת תאי גזע; ו- BL-7010 לטיפול בצליאק, שסיימה ניסוי קליני Phase 1/2.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x