בג"צ יכריע >> חוף בת ים לנדל"ן או לציבור‎

 

 
חוף בת יםחוף בת ים
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/01/2015

הפגנת תושבי בת ים,"מגמה ירוקה" והפורום הישראלי לשמירה על החופים, מול ביהמ"ש העליון,  בשעה 08:30

בעקבות עתירה שהגישו תושבי בת ים ידון מחר ביהמ"ש העליון בסוגיה האם לאפשר את בנייתם של שני מלונות על חוף מרכזי בעיר. התושבים טוענים כי אם התוכנית תצא לפועל תילקח מהן עוד פיסת חוף, מהאחרונות שנותרו פתוחות לציבור.
 

לידיה מורדבינקין, מובילת המאבק לשמירה על החופים מטעם "מגמה ירוקה":

 "יש די ויותר מלונות בעיר, הם אף פעם לא מלאים עד אפס מקום ואין שום סיבה לפתיחתם של מלונות נוספים על חשבון חופים פתוחים לציבור".
 
העתירה דנה בעניינם של המלונות 'ביץ'', שגובהו 45 קומות, ומלון 'סי הוטל', שגובהו 26 קומות, המתוכננים להיבנות בניגוד לחוק במרחק של 60-40 מטר מחוף קולוני ביץ' בבת ים.
תכניות בניה אלה אושרו מתוקף היותן תכניות ישנות משנות ה-60 וה-70, ועקב זאת, חוק החופים שנחקק ב-2004 לא חל עליהן.
 
4 שנות מאבק נחוש של תושבי בת ים, מגיעות כעת לדלתות ביהמ"ש העליון, ושם מקווים התושבים שיוכרע הדין לטובתם. לתושבים יצטרפו מחר גם הפעילים ממגמה ירוקה והופורום הישראלי לשמירה על החופים, ויערכו מפגן תמיכה בתושבים שמאבקם מסמל בעיה מקומית ההופכת לבעיה כלל ארצית שבה משתלטים יזמי הנדל"ן על הרצועה החופית ובונים בה.
 

לידיה מורדבינקין, מובילת מאבק החופים במגמה ירוקה הוסיפה: "אנחנו מצפים שהשופטים בבית המשפט העליון יחליטו להשאיר את החוף פתוח לתיבור ולא יאפשרו את בנייתם של מלונות רבי קומות עם חוף סגור למבקריהם בלבד, מהם יהנה רק מי שיכול להרשות לעצמו, ולא תושבי בת ים". מה שיחליטו השופטים בעתירה הזו, ישפיע בהמשך על עוד עשרות חופים בארץ הנמצאים בסכנה. אני קוראת לציבור להתעורר ולהצטרף למאבק שלנו, לפני שמבלי שנשים לב לא יישארו חופים פתוחים."
 
ג'קי עזרא, דובר הועד להצלת חוף בת ים מוסר: "זהו מאבק עקרוני לכל חופי המדינה ובפרט לבת ים. נצחון במאבק זה יהיה תקדים משפטי חשוב, שיכול לשמש כתחליף לחוק החופים שמתעכב ונדחה מספר שנים. תמוה הדבר מדוע הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב בחרה להילחם דווקא בנו, פעילי החופים, במקום לבוא ולהודות שהייתה טעות בשיקול הדעת הקיים".
 
חנה קופרמן, יו"ר הפורום הישראלי לשמירה על החופים: "ראש העיר המורשע, שלומי לחיאני, מכר את האדמות ליזמים בשם "בנייה למלונאות" כשברור לכל בר דעת שהמגדלים המתוכננים יהפכו לבתי מגורים לעשירים כפי שקורה לאורך כל חופי המדינה-  באכזיב, בחדרה, בנתניה, באשקלון באשדוד ובמקומות רבים אחרים. המצב הקיים הוא פתח לשחיתות וחייב להשתנות בדחיפות."

 

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x