סקירת מומחי המסחר על-ידי FUNDER » העינים נשואות לארה"ב

החלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב תפורסם הערב

 

 
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/07/2015

פריקו: בנק ישראל פועל כמבוגר אחראי ויתערב בשוק המט"ח על מנת לשמר את הדולר שקל ברמה של 3.73 עד 3.82 שקל לדולר

בטווח של שנה קדימה אנו מעריכים כי הדולר ייסחר ברמה של כ-3.70 שקל לדולר ואף פחות מכך; בטווח הקצר אנו צפויים לראות תנודות חריפות במסחר במט"ח בזירה העולמית שתשפיע גם על המסחר במט"ח בזירה המקומית

בפריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות ציינו כי השקל התחזק מול הדולר האמריקני אל רמה של כ-3.82 שקלים לאחר שהתקרב לרמת 3.75 שקל לדולר. בפריקו מעריכים כי התנודתיות בשערי המט"ח תימשך בתקופה הקרובה על רקע גורמי השפעה מנוגדים כמו תכנית התמריצים של הבנק המרכזי של אירופה, האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, משבר שוק ההון והירידה בצמיחה בסין ואי הבהירות שעדיין שורר מעל עתידה של יוון וגוש האירו. 

להערכת פריקו, בטווח הקצר פעילות הגופים המוסדיים המקטינים את החזקתם בזירה הגלובלית לצד פעולות לצמצום החשיפה המטבעית שלהם בולמית את הפיחות בשקל אל מעל לרף של 3.91 שקל לדולר. 

בנק ישראל פועל כמבוגר אחראי לשמור את השקל-דולר בגבולות גיזרה של 3.73 עד 3.82 שקל לדולר ולשם שימור רמות אלה הוא ימשיך להתערב בשוק המט"ח באמצעות רכישות דולרים. 

בטווח הבינוני, בפריקו מציינים כי אין שינוי בהערכתם כי העודף המובנה של מט"ח הנכנס לישראל כפי שבא לידי ביטוי בחשבון השוטף ובהשקעה הישירה הזרה יתרום להתחזקות השקל. בראיה שנה קדימה ל-2016 אנו מעריכים כי לשקל יש פוטנציאל התחזקות מול הדולר אל עבר רמה של 3.70 ואף פחות מכך. משקיעים צפויים יהיו להעדיף להעביר הון מנכסים הנקובים בדולר אמריקני למטבעות אחרים שצפויים ליהנות מפונטציאל התחזקות כמו הליש"ט הבריטית. 

FXCM ישראל: "בשוק מחכים להחלטת הריבית של הבנק הפדרלי הערב"

הבנק הפדרלי לא צפוי להעלות את הריבית הערב, אבל בשוק גוברות ההערכות כי הבנק יעלה את הריבית כבר בספטמבר, ואם הבנק אכן יאותת שזו כוונתו הדולר צפוי להתחזק.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר הקריסה של פתיחת השבוע, הדולר-שקל מתייצב ומתאושש קלות ומטפס לעבר 3.78. הצמד שוב נקלע לטווח של יוני-יולי בין 3.75-3.80, ואלה הם הגבולות שכרגע יגדירו האם הנסיגה מסמנת את חידושה של מגמת הירידה או שמדובר בתיקון זמני. האירוע שכרגע נושאים אליו בשוק את העיניים הוא החלטת הריבית של הבנק הפדרלי הערב (יום ד'). הבנק לא צפוי להעלות את הריבית, אבל בשוק גוברות ההערכות כי הבנק יעלה את הריבית כבר בספטמבר, ואם הבנק אכן יאותת שזו כוונתו הדולר צפוי להתחזק. בסופו של דבר, העלאת ריבית תהווה תמריץ עבור משקיעים זרים לחזור ולהשקיע בנכסים דולריים, וזאת לאור הצפי לעליית התשואה. הגורם שכרגע מכביד על הדולר הוא שנאת הסיכון, בעיקר על רקע הקריסה של השוק הסיני וצניחת מחירי הסחורות, שמבריחים סוחרי מטבעות מהדולר לין היפני, הנתפס כמקלט בטוח". 

מחלקת המחקר של בית ההשקעות "טופ אלפא" למסחר עד כה:

"לאחר העליות היפות שנרשמו אתמול במסחר בארץ, צפויות העליות להימשך כאשר עוד ועוד חברות מתחילות לפרסם את דוחות הרבעון השני. גם בניו יורק נסגר המסחר בעליות נאים של אחוז ומעלה במדדים העיקריים, בעוד המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת.

במוקד המסחר היום, לצד המשך עונת הדוחות, תעמוד החלטת הרבית של הבנק הפדרלי. הרבית אינה צפויה לעלות, אך כתמיד, מרב תשומת הלב תופנה למה שיאמר, או לא יאמר, לגבי העלאת הרבית העתידית שכנראה מתקרבת."

אייל כהן, מנכ"ל חברת ההשקעות שיא קפיטל, אומר הבוקר כי "המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר ברגיעה, בדומה לעולם, ובטווח מחירים צר, בציפייה לפרסום החלטת הריבית בארה"ב (21:00 שעון מקומי), בתום יומיים של דיונים בפדרל ריזרב. הדולר מתחזק בכ- 0.15% מול השקל ונסחר סביב רמת 3.785 שקלים לדולר. מול המטבע האירופאי מתחזק הדולר האמריקאי בשיעור מתון של 0.1% ונסחר סביב רמת ה- 1.1050 דולרים לאירו. צמד המטבעות אירו-שקל נסחר הבוקר ללא שינוי סביב רמת 4.18 שקלים לאירו.

"עיני המשקיעים נשואות היום מערבה, עת הפדרל ריזרב יפרסם את החלטת הריבית. רמת הריבית צפויה להישאר על כנה (0%-0.25%). הבנק המרכזי אינו צפוי להפתיע היום ולהעלות את שיעורי הריבית. המשקיעים יתמקדו בהצהרת הבנק המרכזי ובה ינסו לדלות מידע באשר לנכונות הפד לעבור למדיניות מוניטארית מרסנת (העלאת ריבית) עוד השנה. החוזים העתידיים על ריבית הפד נכון לאמש (28/07) מצביעים על סיכוי קלוש של 2% בלבד להעלאת ריבית הערב, מול סיכוי של 74% להעלאת ריבית עד סוף השנה".

כהן מציין עוד כי "הרגיעה בשוק המט"ח באה לאחר פתיחת שבוע סוערת, בעקבות פרסום החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה בשיעור של 0.1%, מהלך שהיטיב עם המטבע השקלי , שרשם התחזקות חדה של כ- 1.25% ונסחר סביב רמת 3.77 שקלים.  ישנם עדיין ציפיות בשוק להפחתת ריבית עתידית".









הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x