אבוגן מודיעה על גילוי מולקולות מטרה לפיתוח קוטלי עשבים

שוק קוטלי העשבים מוערך בכ- 26 מיליארד דולר

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/07/2015


רחובות, ישראל, 29  ביולי 2015, אבוג'ן (סימול ת"א: אבגן,NYSE:EVGN ), חברה מובילה לשיפור יבול ולהעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים לתעשיית החקלאות, מודיעה היום כי בהמשך לדיווח מפברואר 2015 על השלמת בניית התשתיות החישוביות לפיתוח קוטלי עשבים חדשים במסגרת פעילות האג-כימיה, החברה גאה לעדכן כי עמדה בהצלחה באבן דרך משמעותית בתוכנית זו והיא  גילוי ו-ולידציה מוצלחת בצמחים של מולקולות מטרה חדשות. מולקולות מטרה, בפיתוח קוטלי עשבים, הן מאקרו-מולקולות (כדוגמא חלבונים) הלוקחות חלק בתהליכים ביולוגיים חיוניים בעשבים ('מנגנון פעולה'), שבמידה ופעילותם בעשב נפסקת או נפגעת העשב לא שורד. מולקולות מטרה אלו יהוו את הבסיס לשלב הבא בתוכנית פיתוח המוצר שתתמקד בגילוי מולקולות כימיות חדשות שיוכלו לעצור או לעכב את תפקוד מולקולות המטרה, וכתוצאה מכך לגרום לקטילת העשב. מולקולות אלו יהוו בסיס לפיתוח המרכיב הפעיל בקוטל העשבים המסחרי.

קוטלי עשבים, המהווים כיום שוק המוערך בכ- 26 מיליארד דולר, הם כימיקלים בהם עושים שימוש במטרה לבער עשבים רעים. בשני העשורים האחרונים, גדלה באופן משמעותי עמידותם של העשבים לכימיקלים הקיימים, בשל שימוש יתר בכימיקלים המוגבלים למספר מצומצם של 'מנגנוני פעולה' ידועים. דרך התמודדות עיקרית עם אתגר זה הינה איתור של מולקולות מטרה חדשות הלוקחות חלק ב'מנגנוני פעולה' חדשים שיהוו את הבסיס לדור הבא של קוטלי עשבים. מולקולות המטרה החדשות שהתגלו ע"י אבוג'ן ועברו בהצלחה ולידציה הן בעלות פוטנציאל לייצג "מנגנוני פעולה" חדשים בצמח.

עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן מסר: "הגילוי של מולקולות המטרה החדשות והשלמת הוולידציה שלהן בהצלחה בצמחים, הינם הישג משמעותי בתוכנית קוטלי העשבים של אבוג'ן, אשר מהווה את אחד ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה, בייחוד לאור האפשרות שמולקולות המטרה מייצגות 'מנגנוני פעולה' חדשים. כמו כן, הישג זה מספק עדות נוספת לכך שהגישה שלנו לחיזוי ביולוגי מבוסס מחשוב לצורך פיתוח מוצרי חקלאות, יכולה לשנות את חוקי המשחק בעיצוב הנוף העתידי של תעשיית החקלאות העולמית".

מולקולות המטרה החדשות שנתגלו על ידי אבוג'ן, תוך שימוש במערכת החישובית PoinTarTM, תועדפו בהתאם לחיזוי תפקידם בתהליכים ביולוגיים חיוניים בצמחים, יכולתם ליצור אינטראקציה עם מולקולות כימיות וכן על ידי שיקולים נוספים הקשורים למאפייני המוצר הרצויים. אבן הדרך המשמעותית הבאה בתוכנית המוצר תהיה זיהוין של מולקולות כימיות המתוכננות לעכב את פעילותן של מולקולות המטרה. לצורך זיהוי מולקולות אלו יעשה שימוש במערכת החישובית PointHitTM. לאחר גילוי וביצוע וולידציה במגוון רחב של עשבים וגידולים, מולקולות כימיות אלו תוכלנה לשמש כבסיס לפיתוח הרכיבים הפעילים שישמשו לדור הבא של מוצרים קוטלי עשבים, ולתת מענה לצורך זה בשוק החקלאות העולמי.

אודות אבוג'ן: 
אבוג'ן הינה חברה מובילה לשיפור יבול ותכונות אחרות בצמחים להעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים לתעשיות החקלאות והדלקים האלטרנטיביים. לאבוג'ן שיתופי פעולה עם חברות הזרעים המובילות בעולם לפיתוח תכונות משופרות בתחום של יבול ועמידות לתנאי סביבה קשים, דוגמת יובש, ושיפור תכונות של עמידות בפני מחלות ומזיקים. בנוסף, החברה מתמקדת בפיתוח ומחקר של מוצרים חדשים בתחום הגנת הצומח, דוגמת קוטלי עשבים. לאבוג'ן, חברה-בת בבעלות מלאה בשם אבופיול העוסקת בפיתוח ומסחור של זרעים של גידולים חקלאיים כחומר גלם 'דור שני' לתעשיית הדלקים האלטרנטיביים. משרדיה הראשיים של אבוג'ן ממוקמים ברחובות, ישראל ומניית החברה נסחרת בבורסת תל-אביב (סימול בת"א: אבגן) ובבורסת ניו יורק (NYSE:EVGN). 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x