תואר ראשון בהנדסת ארגיה, גז ונפט יפתח במכללה האקדמית כנרת בשנת הלימודים תשע"ו

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/08/2015

המועצה להשכלה גבוהה אישרה למכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן לפתוח תכנית לימודים לתואר ראשון (B.Sc) בהנדסת אנרגית גז ונפט החל משנה"ל תשע"ו. מדובר במסלול אקדמי חדש ופורץ דרך המאפשר לראשונה הכשרה אקדמית ומקצועית בתחום מתפתח זה  כבר במסגרת תואר ראשון בהנדסה. המהנדסים בוגרי התוכנית צפויים להשתלב  במהרה בתחום הצומח ביותר במשק הישראלי – בתעשייה, פיתוח, מחקר ומדיניות במשק הגז הטבעי

לראשונה בישראל תלמד הנדסת אנרגיה גז ונפט כתואר ראשון. תכנית הלימודים הייחודית נפרסת על פני שמונה סמסטרים, במהלכם ייחשפו הסטודנטים ללימודים מקיפים בתחום הנדסת האנרגיה בכלל, תוך התמחות ייעודית לתעשיות הגז הטבעי והנפט. בין הקורסים השונים שיוצעו לסטודנטים: תכנון מערכות הובלה ואחסון גז, עיבוד וטיפול בגז טבעי, בקרה ומדידה של זרימת גז טבעי, כלכלת אנרגיה, אנרגיה וסביבה, הנדסת מאגרי נפט ופיתוח אנרגיית מתחדשות. בתכנית הלימודים יושם דגש מעשי חזק והיא נועדה להכשיר מהנדסים שידעו, יבינו וידעו לתכנן, להקים ולהפעיל מערכות גז ונפט וכן לפעול בכל תחומי האנרגיה, לרבות  תכנון, פיתוח, בקרה ותחזוקה של מערכות אנרגיה, ותכנון פיתוח ותחזוקה של רשתות הולכה, ניזול גז טבעי, בעיקר בכל הנוגע למשק הישראלי. כמו כן יוענק לבוגרים רקע בנושאי חיפוש והפקת גז ונפט ממאגרים ביולוגיים.   

התכנית מיועדת לסטודנטים וסטודנטיות המבקשים להשתלב במסלול חדשני ופורץ דרך בתעשייה הישראלית ולרכוש מקצוע בתחום הצומח ביותר במשק הישראלי, אשר התחזיות מראות כי בשנים הקרובות בשל התמורות במשק האנרגיה בארץ ידרשו מאות אנשי מקצוע נוספים שישתלבו במשק הגז הטבעי בישראל. כיום, הרוב המוחלט של המהנדסים הפועלים במשק הגז הטבעי בישראל הינם זרים  ומגיעים לארץ לסייע בפרויקטים ייעודיים. בוגרי התואר במכללה האקדמית כנרת צפויים להשתלב כמהנדסים במהרה בכל ההיבטים הקשורים בגז טבעי החל מהפקתו וכלה בשימושים השונים בו ולאורך המשק הישראלי כולו: בחברות הגז, במפעלים וחברות שנסמכים על גז טבעי כמקור אנרגיה, בחברת חשמל ובתכנון ופיתוח במשרדי הממשלה. 

פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: "אנו עדים לתמורות מרחיקות לכת במשק האנרגיה לישראל ונמצאים בפתחה של מהפכת הגז הטבעי שתשפיע לטובה על התעשייה והכלכלה הישראלית לשנים רבות ולהשלמתה דרושים אנשי מקצוע מצוינים. החזון שלנו הוא להפסיק לייבא מהנדסים מחו"ל ולהקים בישראל תכנית לימודים ברמה הגבוהה ביותר אשר ממנה תצמח השדרה המקצועית של משק הגז הטבעי, על כל תחומיו, כזו התאפשר גם להנדסאים בעלי הכשרה בסיסית בתחום להעמיק את הכשרתם ולהשתלב מחדש בשוק, כמהנדסים. בוגרי התואר יזכו במשך ארבע שנותיהם במכללה להשכלה והכשרה מקיפה, על ידי טובי המומחים בתחום ויסיימו את לימודיהם עם ידע רחב ומעמיק לצד כישורים פרקטיים שיאפשרו להם להשתלב בשוק זה במהירות האפשרית ולהניע אותו קדימה."


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x