השפעת הטלטלה בשווקים על עולם הפנסיה

 

 
 

ששון מנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/08/2015

הטלטלה בשוקי ההון שאנו חווים בימים האחרונים משפיעה לא רק על הסוחרים הפעילים בשוק ההון. גם השכיר הממוצע מושקע בשוק ההון דרך קרן הפנסיה שלו. הירידות החדות ישפיעו על תשואות חודש אוגוסט של קרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי המנהלים, וכנראה שנזכה לראות תשואות שליליות אותם לא ראינו במשך שנים רבות.מאז המשבר בשוק ההון בשנת 2008, הלכו והגדילו המוסדיים את החשיפה למניות באופן הדרגתי, והשנה החשיפה הממוצעת במסלולים הכלליים (בהם מושקעים מעל 90% מהציבור), הינה של כ- 35% לשוק המניות. החשיפה לשוק המניות היא תולדה של מציאות ריבית אפסית, וחיפוש אחר תשואה. ב-7 השנים האחרונות השיגו המוסדיים תשואות ממוצעות מכובדות, תולדה של עליית בשוק האג"ח ושוק המניות.
 
מה החוסך הממוצע אמור לעשות בימים אלה ?

התשובה היא לא לעשות דבר. קופת החסכון הפנסיוני שלנו היא מכשיר חסכון לטווח ארוך. היא חוותה משברים רבים, ועוד תחווה מספר משברים בדרכנו לגיל הפרישה. זה המקום להמליץ לכל חוסך להעזר בסוכן הביטוח שלו, על מנת לבדוק שמסלול ההשקעות מתאים לאופיו של הלקוח. מסלול ההשקעות בחסכון הפנסיוני הוא גמיש ונתון לבחירת החוסך, וניתן על ידי מודל יחסית פשוט להתאים מסלול המתאים לצרכיו האישיים של כל חוסך. מעבר בין מסלולים הוא ללא עלות, ומתבצע מהר יחסית.

יחד עם זאת, חוסכים המתקרבים מספר שנים לגיל פרישה, רצוי שיבחנו עם סוכן הביטוח שלהם  את אופצית הורדת רמת הסיכון שלהם בתיק הפנסיוני, שכן ההערכה הרווחת בשווקים היא שתקופת ירידות תגיע אלינו בתקופה הקרובה.
 
החשיפה בתיק הפנסיוני שלנו לשווקי העולם הלכה וגדלה עם השנים. משמע את הירידות שאנו חווים בימים אלו בסין, בארה"ב ובעולם כולו, נחווה כולנו, ברמה נמוכה יחסית או בהתאם למסלול ההשקעות.

במקביל לרפורמה המשמעותית שעובר העולם הפנסיוני בימים אלו במסגרת ההסדר הפנסיוני, אנו ממליצים כל חוסך לפנות לאיש מקצוע היכול לספק לו פתרון מתאים לחסכון הפנסיוני שלו.

ששון מנה מנכל משגב סוכנות לביטוח, הסדרים פנסיונים וחיסכון

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x