הפחתת המע"מ ב-1% לא תתרום לעידוד הצמיחה וצעד כזה אף יכול להזיק בטווח הבינוני. סביר להניח שהפחתת מע"מ ב-1% לא תגולגל לצרכן, ובוודאי שלא בשוק הדיור ושוק הרכב, שם הביקוש ממשיך להיות גבוה.
בעיית הצמיחה האפסית לא נובעת מהביקוש המקומי, שממשיך להיות קטר הצמיחה, אלא מהביקוש העולמי שלא מתאושש ומחירי הסחורות שצנחו והממשלה תתקשה להשפיע על כך. הדרך של הממשלה להתמודד עם הירידה ביצוא ובהשקעות, צריכה להיות בהעלאת היתרון התחרותי של היצואנים הישראליים, מול התחרות בעולם.
צחי ברקי, סמנכ״ל מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט ישראל
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.