רייט 1 ואיי.די.איי ביטוח חתמו על הסכם לשליטה ולניהול משותפים של בית פסגות

חתמו על הסכם לשליטה ולניהול משותפים של בית פסגות ויחזיקו כל אחת ב-50% מהבניין והחניון

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/09/2015

ריט 1 ואיי.די.איי ביטוח (ביטוח ישיר) חתמו על הסכם לשליטה ולניהול משותפים של בית פסגות ויחזיקו כל אחת ב-50% מהבניין והחניון.

במסגרת העסקה ריט 1 תרכוש 8% נוספים מהבניין מאפריקה נכסים, תמורת כ- 36.8 מיליון שקל ותמכור לאיי.די.איי 5% מהחניון.ביטוח ישיר תרכוש 50% מהבניין ו-45% מהחניון מאפריקה נכסים ומגורמים פרטיים תמורת כ-200 מיליון שקל.
 
בעקבות ההסכמים ריט 1 וביטוח ישיר יחזיקו בבניין ובחניון בחלקים שווים, וינהלו אותו במשותף.

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1: "בית פסגות הינו בניין איכותי ומוביל בתל אביב, המושכר לשוכרים מצוינים לתקופות ארוכות, ואנחנו מאמינים כי שיתוף הפעולה עם ביטוח ישיר יתרום להשבחת הנכס."

רביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר: "אנחנו שמחים על ההזדמנות לבצע את עסקת הנדל"ן הראשונה של החברה, ועל האפשרות לשתף פעולה עם ריט 1 בבית פסגות. אנחנו מאמינים כי הניהול המשותף יאפשר לנהל את הנכס באופן מיטבי."

ריט 1, קרן ההשקעות בנדל"ן מניב, מגדילה את אחזקתה בבית פסגות ברחוב רוטשילד תל אביב ל-50%, באמצעות מימוש זכות סירוב שהייתה מוקנית לה ורוכשת מידי אפריקה נכסים כ-8% מן הבניין תמורת כ-36.8 מיליון שקל. ביטוח ישיר תרכוש 50% מהבניין ו-45% מהחניון מאפריקה נכסים ומגורמים פרטיים, וכן 5% מהחניון מריט 1, תמורת כ-200 מיליון שקל. 

עם השלמת עסקאות אלה, יחזיקו ריט 1 וביטוח ישיר, כל אחת, ב-50% מהזכויות על כל שטחי הבניין והחניון. שתי החברות חתמו ביניהן על הסכם לניהול ושליטה משותפים בכל שטחי הבניין.בית פסגות מושכר ל-45 שוכרים, כאשר השוכר המרכזי בבניין הינו בית ההשקעות פסגות, בהסכם שמסתיים ב-2024. שיעור התפוסה בנכס הינו קרוב ל-100%. 


ריט 1 ביצעה באחרונה מספר השקעות בולטות. בחודש מאי, בנוסף להשלמת העסקה להגדלת חלקה בבית פסגות, השלימה החברה את רכישת חניון קרתא בירושלים, תמורת 107 מיליון שקל. ברבעון הקודם, הגדילה החברה את אחזקתה במרכז המסחרי "G בעמק" בעפולה ל-80%. זאת, לאחר שרכשה יחד עם JTLV 51% מהמתחם מגזית-גלוב, תמורת 171.7 מיליון שקל. 

בחודש יולי גייסה ריט 1 220 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד במח"מ ארוך, זאת, לאחר שברבעון הקודם גייסה כ- 320 מיליון שקל בהנפקות פרטיות של מניות, נע"מ ואג"ח. בשתי ההנפקות לקחו חלק גופים מוסדיים מובילים.

אודות ריט 1: 
ריט 1 היא קרן ההשקעות במקרקעין הראשונה שפועלת בשוק ההון הישראלי ומטרתה העיקרית היא לאפשר למשקיעים להיחשף לנדל"ן מניב, תוך חלוקת מרבית התזרים כדיבידנד, ללא שכבת מס נוספת. השקעה בריט נהנית מיתרון של סחירות ונזילות ביחס לאחזקה ישירה בנדל"ן מניב. ממועד הקמתה רכשה ריט 1 29 נכסים מניבים בשווי של כ-3 מיליארד שקל. ריט 1 מנוהלת על ידי שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1 ודרור גד יו"ר הדירקטוריון. 

אודות איי.די.איי ביטוח
איי.די.איי ביטוח בע"מ ("ביטוח ישיר"), חלוצת שיטת הביטוח הישיר בישראל, פועלת כבר 20 שנה והנה הגדולה והמובילה בתחומה. החברה מוחזקת כ- 49.3% על ידי ביטוח ישיר-השקעות פיננסיות, כ- 11% על ידי קרן ההשקעות האמריקאית באטרי והיתרה בידי הציבור. החברה פועלת עפ"י מנגנון תמחור דיפרנציאלי, המשקלל כל צרכן בהתאם לנתוניו הפרטניים. יתרון זה, בצירוף בסיס עלויות נמוך ותשתית טכנולוגית מתקדמת, הן הסיבות לפער במחיר וברמת השירות לטובת הצרכן ב"ביטוח ישיר". החברה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים ביטוחיים, אשר כוללים ביטוח רכב, רכוש, בריאות וחיים. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x