סקירת מומחי המסחר על-ידי פאנדר >> "סבירות גבוהה כי הפד ידחה את העלאת הריבית לפחות בחודש נוסף"

 

 
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/09/2015


 "סבירות גבוהה כי הפד ידחה את העלאת הריבית לפחות בחודש נוסף"

הדולר-שקל שומר על כוחו מעל רמת 3.92 ומנסה לגייס את המומנטום לפריצה המשמעותית הבאה מעלה;  בעולם, למרות נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו ביום שישי, נראה כי בשוק עדיין מטילים בספק את האפשרות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית בישיבת הריבית הקרובה בשבוע הבא, וזאת בשל הטלטלה בשווקים וההתדרדרות הכלכלית בסין.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל שומר על כוחו מעל רמת 3.92 ומנסה לגייס את המומנטום לפריצה המשמעותית הבאה מעלה, כאשר רמת המפתח היא 3.94. כל עוד הצמד נסחר מעל 3.90 הנטייה היא כלפי מעלה. בעולם, למרות נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו ביום שישי, נראה כי בשוק עדיין מטילים בספק את האפשרות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית בישיבת הריבית הקרובה בשבוע הבא, וזאת בשל הטלטלה בשווקים וההתדרדרות הכלכלית בסין. ועל כן, גם השבוע יושפע הדולר לא רק מטיב הנתונים הכלכליים בארצות הברית אלא, ואולי יותר, מהנעשה בסין, הן בשוק המניות והן בזירת הנתונים הכלכליים, כאשר הדוחות המרכזיים יהיו מדד המחירים לצרכן ונתוני הייצוא. הנתונים הללו יכתיבו לא רק את הסנטימנט בשוקי המניות, אלא גם בשוקי המט"ח, כאשר כרגע אנו מזהים דפוס שבו הדולר נחלש כאשר יש ירידות שערים, הן בשל העובדה כי האווירה השלילית מפחיתה את הציפיות להעלאת ריבית והן מעצם הנהירה של המשקיעים למטבעות הבטוחים יותר, בעלי התשואה הנמוכה יותר, כגון הין והאירו. העלאת ריבית באווירת כה שלילית בשווקים עשויה רק להקצין את אי היציבות וללבות את החשש בשווקים, ועל כן כרגע גבוהה הסבירות כי הפד ידחה את המהלך לפחות בחודש נוסף".

ההתייחסות של מחלקת המחקר של בית ההשקעות "טופ אלפא" למסחר עד כה:

"כפי שציינו בעבר, התנודתיות בשוק צפויה להמשיך להיות גבוהה בעתיד הקרוב, כאשר היעדר האלטרנטיבות להשקעה מצד אחד והחשש מסין והעלאת הרבית בארה"ב מושכים לכיוונים מנוגדים ופסיכולוגיית ההמונים היא המלכה הנוכחית. המסחר בארץ נפתח היום בעליות שערים קלות, לאחר המסחר התנודתי אתמול. גם היום יעמדו מניות הגז במוקד העניין כאשר השוק יעקוב אחר ההתפתחויות בכנסת. במזרח מתנהל מסחר תנודתי, כאשר מדד שנגחאי החל את היום בעליות ועבר לירידות של מעל ל-2% כאשר ברקע נמצא עידכון מינורי לצמיחה בסין ב 2014 מ 7.4% ל 7.3%. בעוד ששינוי זה לא נראה מהותי, הוא מגביר את החשש להאטה חזקה מהצפוי גם ב- 2016. המסחר באירופה נפתח בדקות האחרונות בעליות שערים, לאחר הירידות החזקות ביום ו'. היום לא יהיה מסחר בארה"ב עקב הלייבור דיי".
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x