את מי משרת שר החקלאות? תגובה לפתיחת מכסות היבוא על פירות וירקות

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/09/2015

בתגובה לכוונת שר החקלאות לפתוח ביבוא פירות וירקות כדי להוריד מחירים ולהתגבר על המחסור, אומר ירון סולומון, מנהל המחלקה להתיישבות בתנועת כפרי האיחוד החקלאי כי מדובר בצעד שערוריתי.
במקום לתמוך בחקלאים, תומך שר החקלאות ביבואנים ובמתווכים העשירים.
הרי לא החקלאי מקבל 10 שקלים לק"ג עגבניות. מי שנהנה מעלית המחירים הם הסיטונאים שימשיכו לגזור קופון שמן וכעת אף מקבלים רשיון לעשוק הן את החקלאי והן את הצרכן.

סולומון אף מזהיר כי עצם היבוא לא יוריד את המחיר בין היתר בגלל עלויות השינוע.
במקום לטפל בבעיות העיקריות שזה המיסוי על עובדים זרים, מחירי המים ופערי התיווך, נטפל שר החקלאות לחוליה החלשה בשרשרת- החקלאים שנלחמים יום יום על גידול תוצרת חקלאית.
ישראל תומכת הכי מעט בחקלאים ביחס למדינות ה- OECD. חקלאים פשוטים רגל והוא דואג לטייקונים?
שיטפל בהקמת שוק סיטונאי חדש לתוצרת החקלאית כדי לפתור חלק מפערי התיווך
בנוסף מאשים ירון סולומון את ראש הממשלה בכך שהוא לא שולט בשריו שיגרמו לכך שנאבד את קרקעות המדינה. 
ללא חקלאות הארץ תהיה חרבה

החוסן הלאומי של מדינת ישראל, בפריפריה בכלל וביישובי הגדר ועוטף עזה בפרט, מתבסס על קיומה של ההתיישבות החקלאית.
כיום כ -15 אלף חקלאים מספקים את ביטחון המזון לכלל תושבי ואזרחי המדינה. ההתיישבות החקלאית מהווה עוגן כלכלי איזורי ומבטיחה ביטחון תזונתי לכל תושבי המדינה ולאורך כל השנה, תוך צמצום התלות ביבוא של תוצרת חקלאית טריה במקרה של חרמות ומצבי מלחמה. פתיחת השוק ליבוא תגרום לעוד כמה חקלאים להחליט להפסיק לעבד את האדמה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x