-
גידול של 85% בהכנסות ל-36.8 מיליון דולר לעומת 19.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2014
-
גידול של 63% ברווח הגולמי ל-18.4 מיליון דולר לעומת 11.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2014
-
גידול של 103% ב-EBITDA מתואם ל-12.9 מיליון דולר לעומת 4.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2014
-
עלייה של 187% ברווח לפני מס ל-13.2 מיליון דולר לעומת 4.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2014
-
עלייה של 111% בתזרים מזומנים נטו מפעילות שוטפת ל-12.1 מיליון דולר לעומת 5.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2014
-
דיבידינד ביניים של 5 מיליון דולר או 2.595 סנט למנייה
-
מאזן חזק עם 43.2 מיליון דולר מזומן והשקעות לזמן קצר
אורי ויס, מנכ"ל ומייסד XLMedia, מסר: "אנו שמחים לדווח על מחצית שיא נוספת. בששת החודשים הראשונים של השנה המשכנו לפתח את העסק ולהשקיע ביכולות המרכזיות שלנו בתחום הטכנולוגיה והמובייל. השקעה זו מבססת את מנועי הצמיחה של ההכנסות והרווח של הקבוצה. קידמנו משמעותית את התכנית האסטרטגית שלנו עם רכישות של חברות שיווק מבוססות ביצועים, כמו גם רכישת אתרי אינטרנט נוספים שצורפו למגוון האתרים שבבעלות הקבוצה. רכישות אלה משלימות את הפעילות הקיימת של החברה ומפזרות סיכונים באמצעות הוספת לקוחות, מוצרים, אזורים גיאוגרפיים וערוצי שיווק נוספים."
קבוצת XLMedia, ספקית מובילה של שירותי שיווק דיגיטליים, פרסמה היום את התוצאות למחצית הראשונה לשנת 2015 לבורסה המשנית בלונדון (AIM) עם ביצועים חזקים המעידים על המשך צמיחה ועמידה בציפיות השוק.
דירקטוריון החברה שמח לאשר שגם במחצית הראשונה של שנת 2015 החברה ממשיכה לספק ביצועים טובים ומסיימת את התקופה עם הכנסות של 36.8 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 12.9 מיליון דולר. הביצועים במחצית הראשונה של 2015 מייצגים צמיחה של כ-85% בהכנסות וצמיחה של 103% ב-EBITDA מתואם ביחס למחצית הראשונה של שנת 2014.
הדירקטוריון מייחס את התוצאות המוצלחות של XLMedia במחצית הראשונה של השנה להמשך תנופת הפיתוח של יכולות המובייל של החברה שבאה לידי ביטוי בהשקעות בטכנולוגיה ובפיתוח המערכות הפנימיות של החברה. עם הגורמים הנוספים שתרמו לעלייה בביצועים ניתן למנות גם את הרחבת רשת האתרים הקיימת של החברה ע"י קבוצת אתרי אינטרנט בריטיים המתמקדים במובייל ואת סיום השלב הראשון בתהליך שילובה של EDM בקבוצה, תוך האצת המשכו של תהליך זה.
לאחר סיום התקופה, הקבוצה הודיעה על השלמת רכישת השליטה במרמר מדיה, המגדילה את מגוון המוצרים שמקדמת הקבוצה ומרחיבה את פרופיל הפעילות שלה.
התוצאות החזקות של המחצית הראשונה משקפות את תוצאות ההשקעות שנעשו ב-18 החודשים ¬¬¬¬-האחרונים.
אורי ויס, מנכ"ל ומייסד XLMedia, מסר: "אנו שמחים לדווח על מחצית שיא נוספת. בששת החודשים הראשונים של השנה המשכנו לפתח את העסק ולהשקיע ביכולות המרכזיות שלנו בתחום הטכנולוגיה והמובייל. השקעה זו מבססת את מנועי הצמיחה של ההכנסות והרווח של הקבוצה. קידמנו משמעותית את התכנית האסטרטגית שלנו עם רכישות של חברות שיווק מבוססות ביצועים, כמו גם רכישת אתרי אינטרנט נוספים שצורפו למגוון האתרים שבבעלות הקבוצה. רכישות אלה משלימות את הפעילות הקיימת של החברה ומפזרות סיכונים באמצעות הוספת לקוחות, מוצרים, אזורים גיאוגרפיים וערוצי שיווק נוספים. חברת EDM, שנרכשה בשנה שעברה, מראה ביצועים טובים ולכן האצנו את שילובה בפעילותנו. אנו מאמינים כי השימוש בתשתית טכנולוגית מאוחדת בכל רחבי הקבוצה תשפר את הביצועים ונוסף על כך, תספק לקבוצה יתרונות לגודל. הדירקטוריון בטוח ביותר בהשגת תוצאות בהתאם לציפיות. לאור הביטחון שלנו ביכולות הביצועיות של החברה הכרזנו על דיבידנד ביניים של 5.0 מיליון דולר או 2.595 סנט למניה. אנו מאמינים שהנחנו יסודות איתנים המהווים בסיס לפוטנציאל הצמיחה של העסק ואנו מצפים לדווח על המשך התקדמותנו."
סקירת הפעילות
בעקבות הנפקת החברה במרץ 2014, נכנסנו לתהליך של יישום האסטרטגיה שלנו שבבסיסה עומד הרצון לצמוח ולבסס את עמדתנו כשחקן דומיננטי בתחום המונטיזציה אונליין. יתרה מזו, המשכנו במגמת התנופה החיובית שהושגה ב-2014 כדי להביא את הקבוצה לרווחי שיא במחצית הראשונה של 2015. תוצאות אלו התאפשרו בזכותם של מספר גורמים, בין היתר, הצמיחה האורגנית החזקה שלנו, ההשפעה החיובית של הרכישות שביצענו והוצאות נמוכות מהצפוי במחצית הראשונה של השנה.
לאור הצמיחה במחצית הראשונה של 2015, הקבוצה המשיכה במדיניות הדיבידנדים שלה והכריזה דיבידינד של 5 מיליון דולר או 2.595 סנט למניה שישולם ב-30 באוקטובר 2015 לבעלי מניות הרשומים ב-2 באוקטובר 2015. התאריך הקובע לדיבידנד הוא 1 באוקטובר 2015. יש לנו בטחון רב בכך שהביקוש לשירותי שיווק מבוסס ביצועים ימשיך לגדול בכל פלטפורמות המדיה.
תקציר עסקי
במהלך 18 החודשים האחרונים הוצאנו לפועל מספר יוזמות להאצת הצמיחה. להלן סקירת ההתקדמות עד כה:
-
רכישות מוצלחות הרחיבו את הפריסה הגיאוגרפית והוורטיקלים שלנו.
-
השלמנו סדרה של רכישות משלימות של דומיינים ואתרים שישלימו את מאגר הנכסים שלנו בתחום התוכן (publishing) באמצעותן השגנו גישה לשווקים ולמוצרים נוספים. כל הנכסים שנרכשו שולבו בחטיבת התוכן ובפלטפורמה הטכנולוגית שלנו במטרה להנות מהיתרונות לגודל שלנו ולמנף את הטכנולוגיה שפותחה בחברה.
-
מאמצים נוספים לבחינת רכישות פוטנציאליות הביאו לרכישת קבוצת אתרים בריטיים ממוקדי מובייל.
-
רכשנו את EDM, המתמחה בשיווק אפליקציות למשחקים חברתיים, בספטמבר 2014. חברת EDM, שרוב הכנסותיה מארצות הברית, פותחת בפני הקבוצה שווקים משלימים ונותנת כניסה לוורטיקל נוסף של משחקים חברתיים. השלב הראשון של שילוב EDM בקבוצה הושלם לאחרונה וכפי שכבר דיווחנו בתחילת החודש, לאור הביצועים החזקים של EDM בשנה הראשונה לאחר הרכישה, החלטנו לוותר על תנאי הביצועים לתשלום תמורת הרכישה על מנת להאיץ את השתלבות החברה בתוך הקבוצה. הדירקטוריון מאמין כי הרכישה היא מהלך חיוני עבור הקבוצה משום שמשחקים חברתיים צפויים להיות מנוע צמיחה חזק עבור XLMedia בשנים הקרובות.
-
ב-1 ביולי 2015 הקבוצה הודיעה על השלמת רכישה השליטה בחברת Marmar Media, חברת מדיה ממוקדת ביצועים לרשת ולמובייל. חברת Marmar Media מוסיפה ידע וגודל, מרחיבה את מאגר הלקוחות ומוסיפה גיוון בוורטיקלים.
-
ביצועי הנכסים והחברות שנרכשו עומדים כולם בציפיות ההנהלה או עולים עליהן.
-
צמיחה אורגנית בהכנסות ובבסיס הלקוחות
-
נוסף על אסטרטגיית הרכש המוצהרת של הקבוצה, הצמיחה האורגנית החזקה של הקבוצה נמשכת בכל הסגמנטים העסקיים, ולשנת 2014 ביצועי החברה היו מעל ציפיות השוק.
-
המחצית הראשונה של 2015 הביאה עמה הכנסות שיא לחברה עם גידול של 85% ו-103% בהכנסות וב-EBITDA המתואם בהתאמה. אנו מצפים להמשיך לספק ביצועים טובים במחצית השנייה של השנה.
-
השקעה בטכנולוגיה
-
המשכנו לבצע השקעות משמעותיות בטכנולוגיה ובצוות שלנו על מנת לתמוך בהרחבת פעילות חטיבת המדיה שלנו ועל מנת להמשיך לתמוך בצמיחה האורגנית בחטיבת התוכן.
-
אנו עושים שימוש בטכנולוגיה שפותחה בחברה לצורך אופטימיזציה בקניית מדיה ולשיפור היעילות התפעולית.
-
נוסיף להשקיע בטכנולוגיה כדי שנוכל לשפר באופן מתמשך את הביצועים ואת היעילות. כך נשמר את העמדה החזקה שלנו בשוק ונתאים עצמנו לשינויים בשווקים בהם אנו פועלים.
תוכן (publishing)
ההכנסות במגזר התוכן (publishing) גדלו ב-36% ל-14.4 מיליון דולר (מחצית ראשונה 2014: 10.7 מיליון דולר). מקור הצמיחה היה ברובו אורגני, בתוספת מספר נכסים שנרכשו במחצית השנייה של 2014 ו-2015.
סכומים משמעותיים הושקעו בתשתית טכנולוגית לתמיכה בניהול מרכזי של הנכסים ושיפור ביצועי האתרים.
מאז השקת מערכת ניהול התוכן שלנו "פלקון" (Palcon) בנובמבר 2014 ראינו שיפור בפעילות השוטפת של הרשת שלנו המקיפה יותר מ-2,000 אתרי תוכן. "פלקון" היא מערכת ניהול מאוחדת של כלל האתרים שמאפשרת עדכונים ושדרוגים דינמיים, תמיכה מקיפה במעקב לטובת אופטימיזציה של האתרים כמו גם שילוב מאפיינים רלוונטיים לרשתות חברתיות ותמיכה משופרת במובייל באתרים עצמם. כל הנכסים החדשים שנרכשו הותאמו ושולבו ב"פלקון" והאתרים הקיימים מוסבים לטכנולוגיה החדשה, דבר שמאפשר לנו להינות מיתרונות לגודל. אנו ממשיכים לפתח את המערכות הפנימיות כדי להבטיח יעילות מקסימלית.
במהלך 2015 השקענו 1.7 מיליון דולר באתרים ובדומיינים חדשים ותוכניתנו היא להמשיך בקנייה ובפיתוח של נכסים נוספים כדי להמשיך את תנופת הצמיחה שלנו.
מדיה
הצמיחה האורגנית בחטיבת המדיה הגיעה מהביקושים החזקים לפרסום דיגיטלי והובילה לגידול בהכנסות של 160% ל-17.5 מיליון דולר בסך הכל (מחצית ראשונה 2014: 6.7 מיליון דולר). הצמיחה הנוספת בחטיבה זו הושגה מרכישת EDM שתרמה 6.0 מיליון דולר להכנסות בשנת 2014.
מודל ההכנסות שלנו הוא מבוסס ביצועים, דרך מודלים של חלוקת רווחים, תשלום עבור לקוח נרכש (cost per acquisition), תשלום פר התקנה או מודלים דומים אחרים. הלקוחות שלנו משלמים אך ורק על ביצועים ובכך נמנעים מהסיכון של השקעת כספים בקמפיינים של מדיה שלא מניבים תשואה על ההשקעה (ROI). אנו ממנפים את המומחיות שלנו תוך שימוש במערכות פרי פיתוח עצמי, צוות מיומן ומימון ממקורות החברה כדי להפעיל אלפי קמפיינים מקבילים המניבים תשואה חיובית עבורנו ועבור לקוחותינו.
EDM מתמחה בשיווק משחקיים חברתיים ומובייל הממוקד ב-'רכישת משתמשים' עבור אפליקציות משחקים. הרכישה של EDM בספטמבר 2014 העמיקה משמעותית את המומחיות שלנו בתחומי מובייל ומשחקים חברתיים, הרחיבה את הנוכחות שלנו בארצות הברית וצירפה לקוחות ויכולות חדשים. הביקוש החזק בשווקים של EDM, כפי שמשתקף בביצועים של EDM מאז רכישתה, מביאים את הדירקטוריון להאמין שמשחקים חברתיים יהיו מנוע צמיחה משמעותי לקבוצה בשנים הקרובות.
אנו מוסיפים לבנות את בסיס המדיה שלנו הן מבחינה אורגנית והן באמצעות הרכישות של EDM ו-Marmar Media. עם הגדלת פעילויות המדיה שלנו אנו מצפים לפנות לקהלי יעד רחבים יותר. על אף שלפעילויות האלה יש לעיתים מתח רווחים נמוך יותר, הן מגיעות לנפחים גבוהים במהירות. לכן, למרות הירידה הצפויה במרווחי הקבוצה (בהתאם למגמה הכללית בתעשייה), אנו מאמינים כי הגידול בסך הפעילות יהווה פיצוי יותר מהולם על כך. לפיכך, אנחנו מצפים להמשך הגידול ברווחי המדיה. רכישת השליטה בחברת Marmar Media שהוכרזה בתקופה האחרונה תחזק את ההיצע שלנו בתחום זה ותספק לנו גודל וחשיפה נוספת לשווקים חדשים עבור עסקי המדיה שלנו.
רשת שותפים
ההכנסות מרשת השותפים צמחו ב-94% מ-4.9 מיליון דולר (מחצית ראשונה 2014: 2.5 מיליון דולר). רשת השותפים שלנו מוסיפה להיות חלק חשוב בעסק שלנו ומספקת לנו הזדמנות לספק שירותי שיווק שאינם מסופקים כרגע על ידי רשתות התוכן והמדיה שלנו.
עדכון עסקי ותחזית
קצב המכירות במחצית השנייה של השנה מוסיף להיות חזק. החברה בנתה יסודות איתנים לצמיחה וממשיכה לשדרג את הביצועים ולשפר את היצע החברה, בייחוד לאור הרכישה האחרונה של Marmar Media. הדירקטוריון סמוך ובטוח כי החברה תעמוד בציפיות לשנה המלאה, ובהתאם המשיך במדיניות הדיבידנדים בהכרזה על דיבידנד של 5 מיליון דולר או 2.595 סנט למנייה שישולם ב-30 באוקטובר 2015 לבעלי המניות הרשומים בתאריך 2 באוקטובר 2015. התאריך הקובע לחלוקת הדיבידינד הוא 1 באוקטובר 2015.
סקירה פיננסית
במחצית הראשונה של 2015 החברה רשמה שיא נוסף של הכנסות. ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ל- 36.8 מיליון דולר המשקפים גידול של 85% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. ההכנסות ב-2015 משקפות את התוספת של EDM שנרכשה בספטמבר 2014 ואת הצמיחה האורגנית בכל הסגמנטים העסקיים באותה תקופה.
הרווח הגולמי הגיע ל-18.4 מיליון דולר או 50% מההכנסות, גידול של 63% בהשוואה לשנה הקודמת (מחצית ראשונה 2014: 11.3 מיליון דולר, 57%). במחצית הראשונה של 2015 מגזר המדיה הפך להיות המגזר הגדול ביותר עם 48% מההכנסות. עם יישום האסטרטגיה שלנו להמשך הגדלת עסקי המדיה שלנו, תמהיל ההכנסות ימשיך לנטות לכיוון המדיה, דבר שיקטין את שולי הרווח, ולכן אנו צופים ירידה באחוזי הרווחיות הכוללים של הקבוצה.
הוצאות התפעול בששת החודשים הראשונים של השנה היו 7.4 מיליון דולר, גידול של 19% לעומת תקופה מקבילה אשתקד (מחצית ראשונה 2014: 6.3 מיליון דולר). במהלך ששת החודשים הראשונים של 2015, נתקלנו בעיכוב בקצב הגיוס של עובדים נוספים לקבוצה. חלק מהעיכוב נבע מההתמקדות שלנו בשילוב מוצלח של העסקים שנרכשו וחלקו מתנאי השוק לגיוס מומחים טכנולוגיים. כיום אנחנו מגייסים עובדים נוספים בקצב גבוה יותר ולכן הוצאות התפעול צפויות לגדול במחצית השנייה של 2015.
בהוצאות התפעול נכללו 0.7 מיליון דולר למחקר ופיתוח, המשקפות עלייה של 66% ביחס לאותה תקופה אשתקד (מחצית ראשונה 2014: 0.4 מיליון דולר). הוצאות אלה מתווספות לגידול של 146% בהשקעות בטכנולוגיה ובמערכות שפותחו במהלך התקופה בסך 1.6 מיליון דולר (מחצית ראשונה 2014: 0.7 מיליון דולר). הקבוצה מצפה להמשיך להשקיע בטכנולוגיה משום שאנו רואים בטכנולוגיה מנוע חשוב לצמיחה ולרווחים בשנים הקרובות.
ה-EBITDA המתואם הגיע ל-12.9 מיליון דולר או 35% מההכנסות, המשקפים עלייה של 185% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מחצית ראשונה 2014: 6.4 מיליון דולר, 32%). עם השינוי בתמהיל ההכנסות לכיוון המדיה, אנו צופים כי ה-EBITDA יפחת במונחי שולי הרווח אך יגדל באופן אבסולוטי.
הכנסות מימון בששת החודשים הראשונים של השנה עמדו על 2.4 מיליון דולר, אותם ניתן לייחס לפעילות הגידור הדינמית של החברה במטרה להפחית את החשיפה המהותית למטבע זר. היות שרוב הכנסות החברה הן באירו החברה פתחה מספר חוזי פורוורד למכירת אירו וקניית דולר ארה"ב. שער החליפין של האירו פחת ב-8% לעומת הדולר במהלך המחצית הראשונה של השנה. על כן, החברה הרוויחה 1.3 מיליון דולר במזומן (עם סיום חוזי הפורוורד) ועוד 1.1 מיליון דולר נוספים נרשמו כעליות בשווי ההוגן עבור עסקאות פורוורד שטרם מומשו. חוזי הפורוורד ימומשו במהלך 12 החודשים הבאים ואם שער האירו יעלה לעומת דולר ארה"ב החברה תרשום הוצאות מימון.
כתוצאה מה-EBITDA המתואם הגבוה והכנסות המימון, הרווח לפני מס גדל ב-186% ל-13.2 מיליון דולר (מחצית ראשונה 2014: 4.6 מיליון דולר).
נכון ל-30 ביוני 2015 היו לחברה 43.2 מיליון דולר במזומן ובהשקעות לזמן קצר בהשוואה ל-44.1 מיליון דולר ב-31 בדצמבר, 2014. השינוי במזומן משקף גידול של 12.1 מיליון דולר מהפעילות השוטפת שקוזז על ידי השקעה של 9.4 מיליון דולר בטכנולוגיה וברכישות וחלוקת דיבידנד של 3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2015. ההשקעות שבוצעו בתקופה כוללות תשלום של 5.4 מיליון דולר על חשבון הרכישה של Marmar Media.
סך הנכסים השוטפים נכון ל-30 ביוני 2015 היה 58.9 מיליון דולר (31 בדצמבר 2014: 57.8 מיליון דולר) וסך הנכסים הלא-שוטפים הגיע ל-50.0 מיליון דולר (31 בדצמבר 2014: 42.0 מיליון דולר). הגידול בנכסים הלא-שוטפים מיוחס בעיקר לתשלום עבור מניות Marmar Media (5.4 מיליון דולר), השקעות בדומיינים ובאתרים על סך 1.7 מיליון דולר, כמו גם תוספות לטכנולוגיה שלנו בסך 0.7 מיליון דולר.
עם הון כולל ב-30 ביוני 2015 של 85 מיליון דולר או 78% מהנכסים (2014: 76%) ועם מזומן והשקעות לזמן קצר של 44.1 מיליון דולר, הקבוצה נמצאת בעמדה טובה להמשך יישום התכנית האסטרטגית.
אודות חברת XLMedia
XLMedia הינה חברת שיווק ופרסום דיגיטלי מבוסס ביצועים העוסקת בהפניית תנועת משתמשים מערוצי שיווק שונים אל לקוחות הקבוצה. הקבוצה משתמשת בערוצי שיווק שונים לאסוף תנועת משתמשים כגון ע"י פרסום והצבת מודעות או הפעלת אתרי תוכן, ומפנה את אותם משתמשים אל אתרי הלקוחות.
החברה נסחרת בבורסה המשנית של בריטניה AIM בשווי של מעל 210 מיליון דולר. מאז הנפקתה השלימה הקבוצה סדרת רכישות של מספר אתרי אינטרנט וכן את רכישתן של EDM הפועלת בתחום המשחקים החברתיים ומרמר מדיה המתמחה בשיווק מבוסס ביצועים.
Webpals הישראלית מהווה את מרכז הפיתוח והטכנולוגיה של קבוצת XLMedia. Webpals מעסיקה כ- 160 עובדים במשרדיה ברמת החייל בתל אביב ומתמחה בפיתוח אתרי אינטרנט, מערכות מידע ומעקב ביצועים עבור הקבוצה.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.