הוראות דיווח אקטוארי רבעוני עבור קרן פנסיה חדשה - טיוטה

 

 
דורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכוןדורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון
 

דורית סלינגר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/09/2015

 
מתוקף סמכותי לפי סעיף 42 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981 כפי שהוחל בסעיף 40 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, להלן הוראותיי:

1.כללי

מטרת חוזר זה לקבוע הוראות בנוגע לפרסום דוח אקטוארי רבעוני (להלן: "הדוח") בקרנות פנסיה חדשות ולמבנה הגילוי הנדרש בדוח זה.

כמו כן קובע חוזר זה הוראה לעניין מאזן אקטוארי בדוח האקטוארי השנתי.

2.הגדרות

"זכאי קיים לקצבה/לפנסיה", "עמית מבוטח", "עמית לא פעיל", "עמית פעיל", "עמית שאינו מקבל קצבה", "פנסיונר", "קרן פנסיה" - כהגדרתם בחוזר "הנחיות בדבר מבנה הגילוי הנדרש בדוח התקופתי השנתי של קופות גמל וקרנות פנסיה חדשות".

"רבעון" - כהגדרתו בתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) (דינים וחשבונות כספיים), התשס"ז-2007.

3.דוח אקטוארי רבעוני עבור קרן פנסיה חדשה

חברה מנהלת תערוך דוח עבור קרן הפנסיה שבניהולה ליום האחרון של הרבעון הראשון, השני והשלישי של כל שנה, אשר יצורף לדוחות הכספיים לתקופות ביניים של קרנות פנסיה.

4.מבנה הגילוי 

א.ההנחיות בדבר מבנה הגילוי הנדרש בדוח מפורטות בנספח לחוזר זה (להלן: "הנספח").

ב.בתחילת הדוח יצורף תוכן עניינים, לרבות הפניה למספרי עמודים.

ג.מספרי השוואה - 

  1. לצד כל סכום במאזן האקטוארי יוצג הסכום המקביל לו במאזן האקטוארי של הרבעון הקודם ושל שנת הדיווח הקודמת.

  2. לצד כל שיעור של עודף (גירעון) בדוח תנועה בעודף (גירעון) דמוגרפי לעמיתי הקרן, יוצג השיעור המקביל לו בדוח תנועה בעודף (גירעון) של כל רבעון בתקופת הדיווח ושל שנת הדיווח הקודמת.

  3. לצד כל סכום בדוח תנועה בעודף (גירעון) לפנסיונרים ולזכאים קיימים לפנסיה, יוצג הסכום המקביל לו בדוח תנועה בעודף (גירעון) של כל רבעון בתקופת הדיווח ושל שנת הדיווח הקודמת.

5.חתימה

הצהרת האקטואר המצורפת לדוח תיחתם על ידי אקטואר הקרן. לצד החתימה יצוין שמו, שם החברה המנהלת ותאריך אישור הדוח.

6.דוח אקטוארי שנתי עבור קרן פנסיה חדשה

המאזן האקטוארי בדוח אקטוארי שנתי ייערך בהתאם למבנה הכלול בנספח.

7.תחולה

הוראות חוזר זה יחולו לגבי כל קרנות הפנסיה.

8.תחילה

תחילתן של הוראות חוזר זה החל מהדוח הכספי לרבעון הראשון של שנת 2016.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x