האם השווקים בעולם לקראת ירידות? הירידות בדקס ממשיכות, הנאסדק 100 חיובי והמעוף ממשיך כלפי מטה ללא תיקון

המעוף בלחץ מכירות, הדקס לקראת שפל נמוך יותר והנאסדק 100 חיובי

 

 
 

בועז אילון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/09/2015

מדד ת"א 25, מחיר אחרון: 1524.08


פער הארביטר'ג עומד על מינוס 0.90% והוא מרמז על ירידת מדד ת"א 25 ל- 1510 נקודות. החוזים הסינטטיים (המדד הגלום במחירי האופציות) סגרו כארבע נקודות נמוך יותר והם מבטאים מדד של 1520.69.


להלן גרף מדד ת"א 25 לשלוש השנים האחרונות


האם המוכרים הגיעו? השבוע נשברה רמת התמיכה של 1545 נקודות. רמה זו משמעותית מאחר והיא הפכה מנקודת תמיכה לנקודת התנגדות.


כדי להגיד שהמגמה ארוכת הטווח בארץ התהפכה לשלילית יש לראות שתי נקודות שפל יורדות ושתי נקודות שיא יורדות אבל בינתיים יש לנו רק שפל נמוך יותר. בינתיים חודש עבר מאז הירידה הגדולה בחול ובארץ והמדד המקומי לא הצליח להתאושש בעוד שהשווקים בחול עלו בצורה חדה כלפי מעלה. נקודת שיא חדשה לא נשברה ושפל חדש נקבע ביום חמישי האחרון. כעת נותר לחכות ששיא חדש לא יקבע בשבוע שבועיים הקרוב.התיקון מעלה יכול להגיע עד ל-1,627 נקודות. בהנחה שיתווספו איתותים נוספים שיאשרו את מגמת הירידה, יעד המחיר ארוך הטווח הוא 900 במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017.
.


מדד הדקס שער אחרון 9688.53


מדד המניות בגרמניה זינק בשנה האחרונה עקב הרחבה כמותית באירופה וההשפעה של המדד יחסית לשאר שווקי המניות באיחוד האירופי.

להלן גרף של מדד הדקס ב4 השנים האחרונות


המגמה החיובית, הביאה לעלייה של מעל 30% במדד בשנה האחרונה. הפריצה של 10,000 שהייתה התנגדות הטבעית בשנת 2014 הביאה את המדד על לשיא כל הזמנים בשער של 12391.


מאז המדד נמצא בתיקון חד, ירידה מתחת למחיר של 10,000 נקודות גרמה שוב לנקודת תמיכה להפוך להתנגדות ואף קבעה שפל נמוך יותר. כרגע הירידות רק מחריפות והדקס הולך לקבוע שפל נמוך יותר מ9338 שנקבע לפי כחודש, כאשר מהשפל הקודם עבר כבר מעל חודש והתיקון כלפי מעלה לא צלח בינתיים.

יעד המחיר 6200 עד תחילת 2017

מדד הנאסדק 100, מחיר אחרון: 4224.74

להלן גרף מדד הנאסדק 100 לשלוש השנים האחרונות


למרות המבנה החיובי, ברור לכולם שאם התחילו הירידות אז גם בגרף של הנאסדק 100 ייווצר בהדרגה מבנה שלילי. מכיוון שמדדים גדולים בארה"ב כמו הדאו והאס אנד פי ממשיכים לרדת הסיכויים נוטים להתחלת ירידה ולא לתיקון לפני חזרה לעלייה גם במדד זה.. גם כאן המבחן הוא שבירת שיא גבוה יותר שיגרום לתחזית לחזור להיות חיובית עד להודעה חדשה. על כן חשוב מאוד לעקוב אחרי הנאסדק 100 שכן אם יישבר שיא גבוה יותר סביר שזה יקרה דווקא במדד הזה.


יעד המחיר הוא 3800 עד סוף 2015

בועז איילון מנכ"ל ובעלים של תטא


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x