עיריית תל אביב-יפו: הומלצה להפקדה תכנית חדשה לכיכר אתרים

התכנית כוללת את חיבור רצועת החוף לשדרות בן גוריון ושיקום כיכר אתרים * הקמת 3 מגדלים ובהם 340 דירות וכ-600 חדרי מלון * * 5,000 מ"ר בנויים לטובת הציבור ומערכת כיכרות ציבוריות

 

 
אילוסטרציה בלבד אילוסטרציה בלבד
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/10/2015

הוועדה המקומית תל אביב-יפו החליטה להמליץ היום (ד') פה אחד בישיבתה על הפקדת תכנית בניין עיר חדשה למתחם כיכר אתרים (תא/2020), אשר תאפשר את שיקום הכיכר וחיבור רצועת החוף לשדרות בן גוריון.

התכנית כוללת את הריסת כיכר אתרים הקיימת תוך ביטול שיקוע הכביש, כאשר במקומה יוקמו שלושה מגדלים למלונאות ומגורים וכן מערכת כיכרות ציבוריות עירוניות רחבות ומעברים לציבור, תוך יצירת רצף עירוני וחיבור שדרות בן גוריון לרצועת החוף באמצעות מרחב עירוני פתוח, באופן המבטיח את השתלבות הכיכר במרחב העירוני ובאזור התיירות המתחדש לאורך החוף.

שלושת המגדלים יוכלו להיבנות לגובה של עד 36 קומות ממפלס הרחוב, זאת בהתאם לתכנית המתאר כפי שאושרה ע"י הוועדה המחוזית, ויכללו ע"פ התכנית, עד 340 יחידות דיור למגורים בשטח ממוצע של 80 מ"ר לדירה וכ-600 חדרי מלון. סביב המגדלים, במפלס רחוב הירקון, קובעת התכנית שטחים מגוננים פתוחים לרווחת כלל הציבור, מבנה ציבור על קרקעי וכן שטחי ציבור מבונים רבים מתחת למפלס הכיכר העליון. במפלס הביניים בין הרחוב לטיילת החוף מתוכננת כיכר עירונית מסחרית, כהמשך ישיר של שדרות בן גוריון. בנוסף, כוללת התכנית מערך של מעברי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
מספר מקומות החניה יהיה לפי התקן התקף, כאשר בנוסף יוקמו לפחות 355 מקומות חניה ציבוריים בבעלות עירונית.

מטרות התכנון-
  • פיתוח והתחדשות האזור ע"י הריסת הכיכר הקיימת על כל מפלסיה והקמת כיכר עירונית פעילה במקומה.

  • תכנון חדש במטרה להפוך את האזור למוקד שוקק חיים ההולם את מיקומו, בתפר שבין העיר לרצועת החוף.

  • יצירת קשר ישיר להולכי רגל ורוכבי אופניים בין העיר לים.

  • הפיכת רחובות הירקון ואליעזר פרי לרחובות עירוניים המאפשרים רצף תנועת הולכי רגל, רוכבי אופניים ורכב ממונע.

  • פתיחת מבטים מכיוון העיר באופן ישיר לים באמצעות הורדת הכיכר.

  • קביעת מערכת שטחים פתוחים לרווחת כלל הציבור, לרבות מעבר ישיר בין שד' בן גוריון לטיילת החוף.

  • מתן מענה לשטחי הציבור הנדרשים, בין היתר למרינה ולבריכת גורדון הנמצאות בסמוך.

  • תוספת זכויות בניה עד לסך של 80,000 מ"ר שטחים כוללים עבור שימושי מלונאות, מגורים ומסחר. 

  • תוספת של כ-5,000 מ"ר שטחים כוללים למבני ציבור.

כיכר אתרים, בשטח של כ-27 דונם, היא  מכלול של מבנים וכיכר ציבורית שנבנו כמבנה רב תכליתי בן מספר מפלסים, כולל קומת חניה תת-קרקעית, תחנת דלק, מפלסי חנויות מקורים ורחבה ציבורית להולכי רגל. גישת הולכי הרגל לרחבת הכיכר העליונה מתאפשרת דרך רמפה משדרות בן גוריון, שחוסמת את המבט לים מכיוון השדרה. בנוסף לחוסר הנגישות המאפיין את הכיכר, המתחם על כל חלקיו כיום במצב פיזי ירוד וכולל שטחים נטושים ואטומים לצד שטחים שפלשו אליהם. קידום התכנית החדשה יאפשר את פיתוח והתחדשות האזור והפיכתו למוקד ציבורי עירוני שוקק חיים.
                         

מתכנני הפרויקט הם פוסטר ושות' אדריכלים לונדון, ומשרד ישר אדריכלים.




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x