תעשיית ההיי טק והיזמות מסתכלת לעוני בעיניים

כנס CAN2 של עמותת "כתף לכתף" יפגיש את בכירי התעשייה עם פעילי השטח

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/10/2015

ב-2 בנובמבר 2015 יתקיים בבנייני האומה בירושלים כנס CAN2 של עמותת "כתף לכתף" ו-TechForGood, ליזמות וחדשנות בטיפול בבעיית העוני. לראשונה, מארגני הכנס מגייסים את דמויות המפתח של הסטארט-אפ ניישן לטובת צמצום פערים חברתיים ושיפור חייהם של מאות אלפי אזרחים במדינת ישראל.

האירוע יפגיש בכירים מתעשיית ההיי טק, היזמות והחדשנות בישראל עם אנשי השטח שמתמודדים עם אוכלוסיות מוחלשות הנמצאות במעגל העוני, במטרה לייצר יחד פתרונות אופרטיביים לבעיות הקשורות בחיים מתחת לקו העוני ויציאה ממנו. 

"לא רק מדברים על העוני"
במסגרת הכנס, שנערך בחסות עיריית ירושלים, יוצגו גישות שונות לטיפול חדשני בעוני ודוגמאות ליישום מוצלח מהארץ ומהעולם. בין היתר, ידובר באירוע על פתרונות פיננסיים חדשניים כמו הלוואות "עמית לעמית" (peer2peer), מימון המונים ועוד; יוצג מקרה הבוחן של עיריית ירושלים, מהערים העניות בישראל, שעשתה שימוש במערכות Big Data לשיפור שירותי הרווחה בעיר; היזם החברתי, אמיר נתן, יציג מיזם חדשני שמעודד בנקים לסייע למשפחות עניות להחזיר חובות; הקרן לידידות תציג את מקרה הבוחן של "מוקד 911" בנושאים חברתיים וכן תוצג רשת חברתית תעסוקתית חדשה המסייעת במציאת עבודה- IT WORKS.

בחלק השני של האירוע יתקיימו שולחנות עבודה מעשיים לפי נושאים, אשר יפגישו יזמים מהמגזר החברתי, יזמים טכנולוגים, משקיעים, נציגי חברות היי טק, בעלי תפקידים במגזר הציבורי, עובדים סוציאליים, אנשי חינוך ונציגי ארגונים אזרחיים. הפעילות בכנס תהווה את יריית הפתיחה להקמת צוותים והמשך עבודה יישומית על הפתרונות שעלו במהלך האירוע.

בין המשתתפים בכנס: ניר ברקת – ראש עיריית ירושלים; יוסי מולדבסקי – יו"ר Plus Ventures; יקי ינאי- נשיא פלוריסטם ויו"ר משותף ב-IATI; אבי ורשבסקי – מנכ"ל חממת MIndCet, רועי אורון, מנכ"ל SOSA, ניר שמעוני- מנכ"ל TechForGood; לירון ורמן – מנהל מרכז החדשנות של סיטי בישראל; נציגים ממרכז הפיתוח של רויטרס בישראל ועוד. כמו כן בשולחנות העגולים ייקחו חלק נציגים את מרכז הפיתוח של רויטרס-תומפסון בישראל. 

מיטל פלג, מנכ"לית עמותת כתף לכתף, אמרה היום: "לראשונה, יתקיים דיאלוג ישיר, בלתי אמצעי ובגובה העיניים, בין בכירים בתעשיית החדשנות הישראלית לבין אנשי השטח, במטרה למצוא פתרונות יישומיים לבעיות שונות הקשורות בטיפול בעוני. בין הנושאים שיועמדו לחשיבה משותפת: אוריינות פיננסית, סוגיות בחינוך ורווחה, טיפול בגיל השלישי, שילוב במעגל התעסוקה ועוד". 

לדברי ניר שמעוני, מנכ"ל TechForGood ומיוזמי הכנס: "כנס CAN2  הוא לא 'עוד אירוע' שבו רק מדברים על בעיית העוני, אלא המקום שממנו יצאו פתרונות שישפיעו לטובה על חייהם של מאות אלפי אזרחים במדינת ישראל. ישנם עשרות רבות של יזמים ישראלים שעושים שימוש יצירתי בכישוריהם ובטכנולוגיה כדי לתת מענה לסוגיות הקשורות לאיכות חייהם של אלו שחיים בעוני. אנחנו כאן כדי לתת להם את הבמה להכיר מקרוב את הבעיות ואת הכלים לפתח את המיזמים שלהם.  אם נצליח במשימתנו זו, החברה הישראלית כולה תצא נשכרת".

אודות "כתף לכתף"
ארגון "כתף לכתף" מפתח ומפעיל תכניות לקידום והובלת משפחות מעוני ותלות  לצמיחה ועצמאות. העמותה פיתחה מודל עבודה חדשני לליווי משפחות במצוקה והובלתן לעצמאות. מודל העבודה עם המשפחות מציע פתרון ארוך טווח, מקיף ומעמיק המהווה פיתוח חדשני בתפיסת הנזקקות והעוני. כמו כן, הארגון, ייסד את מרכז המחקר והפיתוח למענים בתחום העוני ומהווה מקור ידע מרכזי בתחום של חילוץ מעוני.
במהלך עשר שנות פעילותו, נצבר בארגון ניסיון וידע רב ביכולת ניהול תהליכי שינוי, בכלים ופרקטיקות טיפול המתואמות לתהליך מדיד ומכוון תוצאות תוך שיתוף פעולה מלא עם העובדים הסוציאליים והמחלקה לשירותים חברתיים ביישוב.

אודות TechForGood
TechForGood עוסקת בקידום, ליווי, תמיכה וקידום סטראטאפים שעושים שימוש יצירתי בטכנולוגיה כדי לתת מענה יעיל לבעיות חברתיות. במסגרת זו יזמה TechForGood, ביחד עם מינגה, את TechForGood Rally, תוכנית האצה (אקסלרטור) ייחודית למיזמי Social-Tech. החברה גם פועלת להגדלת מעגל הגופים המקומיים והבינלאומיים אשר משקיעים במיזמים מסוג זה.

הכנס יתקיים ב-2 בנובמבר 2015, בבנייני האומה בירושלים, בין השעות 09:00-16:00


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x