מדיניות הממשלה הנוכחית תביא להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים

סקר ארגון לתת לרגל יום העוני

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/10/2015

ארגון לתת מפרסם הבוקר (ג') את סקר עמדות הציבור לרגל יום העוני: 68% מהציבור בישראל לא מאמינים כי הממשלה תאמץ את המלצות הוועדה למלחמה בעוני. מנכ"ל ארגון לתת ערן וינטרוב: "ממשלת ישראל חייבת להציב את הטיפול בעוני בראש סדר העדיפות הלאומי"
 
היום (ג') מציינים בעולם ובישראל את יום העוני הבינלאומי. ארגון לתת פרסם הבוקר נתונים ראשונים מדו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2015, המצביעים על עמדות הציבור ביחס להתנהלות הממשלה בנושא העוני בישראל. 
 
מהסקר אשר נערך ע"י מכון TRI עולה כי 69.8% מהציבור גורסים שהממשלה היא הגורם האחראי לצמצום העוני, אולם מביעים חוסר אמון במדיניות הממשלה הנוכחית לטיפול בבעיית העוני: 40.8% מהציבור סבורים שמדיניות הממשלה הנוכחית תביא להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים ורק 17% מאמינים שמדיניות הממשלה תביא לצמצום העוני.
 
באשר לשאלה מי הם הגורמים המטפלים יותר מכולם בבעיית העוני, ענו 42.6% מהציבור, כי ארגונים ועמותות מהמגזר השלישי הם הגורמים שמטפלים בפועל יותר מכולם, בבעיה 31.2% סברו כי אנשים פרטיים באמצעות תרומות הם הגורם העיקרי המטפל בעוני ורק 26.2% מהציבור חושבים שהממשלה היא הגורם העיקרי המטפל בבעיית העוני.

בהתייחס לאימוץ המלצות הוועדה למלחמה בעוני ע"י הממשלה, הביע הציבור פסימיות כשרק 6.6% מאמינים שהממשלה תאמץ את מסקנות הועדה, זאת לעומת  68% אשר סבורים כי הממשלה לא תגבש תכנית לאומית לצמצום העוני וולא תתקצב 7 מיליארד ₪ בשנה לטיפול בבעיה.
 
ערן וינטרוב מנכ"ל ארגון לתת : "אנחנו אמנם מציינים את היום הבינ"ל למאבק בעוני, אבל כנראה שנצטרך לקבוע גם את היום הלאומי למאבק בעוני, על מנת לוודא שממשלת ישראל מציבה את הטיפול בעוני ובפערים החברתיים בראש סדר העדיפויות הלאומי, לשם הבטחת הביטחון הכלכלי-חברתי של אזרחי ישראל.

ארגון לתת קורא לממשלת ישראל לאמץ את הצעדים הבאים במסגרת אישור התקציב לשנת 2015-2016: לגבש תכנית ממשלתית רב שנתית לצמצום העוני, חוצה משרדי ממשלה ובעלת יעדים מדידים; לאמץ את מסקנות הועדה למלחמה בעוני - לחוקק אותן בחוק או לאשרן בהחלטת ממשלה; לקבוע יעד שנתי ורב שנתי - הגעה לשיעור העוני הממוצע בקרב מדינות ה-OECD תוך עשר שנים; להקצות 1.5% מתקציב המדינה (בבסיס התקציב) לטיפול בעוני; לייסד רשות לאומית למלחמה בעוני או להקים מתכלל במשרד ראש הממשלה".


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x