שופרסל מדווחת על הרווח התפעולי ברבעון השלישי שהסתכם ב-82 מיליון ש"ח

 

 
 איציק אברכהן,יור סופרסל איציק אברכהן,יור סופרסל
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/11/2015


החברה מציגה שיפור משמעותי ברווח וזאת בהמשך למגמה שהחלה ביישום התכנית האסטרטגית במחצית השנייה של שנת 2014, שבמרכזה הוזלת הסל לצרכן לצד התייעלות

תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2015 ביחס לרבעון המקביל אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב-3 מיליארד ש"ח, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח הגולמי הסתכם ב-739 מיליון ש"ח ומהווה 24.7% ממחזור המכירות, בהשוואה ל- 21.0% בתקופה המקבילה אשתקד. 

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-82 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 2.7% ממחזור המכירות.

  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-47 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 24 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

  • ה-EBITDA  לרבעון מסתכמת ב-141 מיליון ש"ח בהשוואה ל- 41 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

תוצאות תשעה חודשים ראשונים לשנת 2015 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב-8.6 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-8.8 בתקופה המקבילה אשתקד. 

  • הרווח הגולמי הסתכם ב- 2,043 מיליון ש"ח ומהווה 23.8% ממחזור המכירות, בהשוואה ל- 22.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-182 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 91 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 2.1% ממחזור המכירות.

  • הרווח הנקי בתקופה הסתכם ב-76 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 149 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

  • ה-EBITDA  לתקופה מסתכמת ב-378 מיליון ש"ח בהשוואה ל-243 מיליון ש"ח.

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:
תוצאות הרבעון משקפות את המשכה של מגמת השיפור בביצועי החברה וחזרה לשיעורי רווחיות נאותים. מגמה זו הנה תוצאה של יישום אסטרטגיית החברה לצמיחה, פיתוח עסקי וחדשנות וזאת לצד התייעלות תפעולית ונדל"נית וצמצום בהוצאות. 

במהלך הרבעון האחרון, המשיכה החברה בקידום מוצרי המותג הפרטי מתוך מטרה להציע ללקוח אלטרנטיבה מוזלת ואיכותית למוצרים הממותגים.  החברה ביצעה מספר השקות משמעותיות בקטגוריות שונות ובראשן השקת מוצרי הבשר הטרי האיכותי מסוג ANGUS, אשר הובא ישירות לישראל מארגנטינה וזכה לתשואות יוצאות דופן מלקוחות הרשת. 

לצד זאת, פעלה החברה במהלך הרבעון לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, ולהשתתפותם של הספקים והיבואנים הגדולים בהפחתת יוקר מוצרי המזון. 

שופרסל ממשיכה לפעול לקידום צמיחה באמצעות חיזוק סניפים קיימים, פיתוח מנועי הצמיחה של הרשת, שיפור השירות וחווית הקנייה, הרחבה של תחום האונליין והדיגיטל ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות מתוך מטרה לתת מענה לצרכי השוק המשתנים והמתחדשים ולאפשר ללקוחותינו ליהנות ממוצרים ומשירותים חדשים ומגוונים.

ניתוח תוצאות שלושת החודשים שנסתיימו ביום 30 בספטמבר 2015 לעומת התקופה המקבילה אשתקד


 

תוצאות פעילות לשלושה

חודשים שנסתיימו ביום

30 בספטמבר 2015

תוצאות פעילות לשלושה

חודשים שנסתיימו ביום

30 בספטמבר 2014

 

 

 

    אחוז               מיליוני

                          ש"ח

 אחוז                    מיליוני

                            ש"ח

 

 

 

הכנסות

                          2,988

                          2,989

 

 

 

רווח גולמי

24.7%             739

               

21.0%             627

               

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות

              (657)            22.0%    

           

              (630)            21.1%    

           

רווח (הפסד) תפעולי לפני הכנסות אחרות

 

     82              2.7%  

       (3)           (0.1%)    

עליה בשווי הוגן נדל"ן להשקעה, נטו

 

                5

                -

רווח (הפסד) תפעולי לאחר הכנסות אחרות

 

      87              2.9%

       (3)           (0.1%)

הוצאות מימון, נטו

 

                       (34)

                       (31)

חלק ברווחי חברות מוחזקות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני

 

                        6

                         -

מסים על הכנסה

                       (12)

                        10

 

 

 

 

רווח (הפסד) לתקופה   

 

                        47                                 

                       (24)                                  

































הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x