-
בחודש אוקטובר נמדד גירעון בפעילותה התקציבית של הממשלה בסך 3.5 מיליארד שקלים.
-
בפעילות למימון היה בחודש אוקטובר גירעון בסך 3.5 מיליארד שקלים.
-
בחודשים ינואר – אוקטובר 2015 היה לממשלה גירעון בפעילותה התקציבית בסך 7.4 מיליארד שקלים, זאת לעומת גירעון בסך 13.1 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, ובהשוואה לגירעון שנתי בסך 31.4 מיליארד שקלים המתוכנן בהצעת התקציב לשנת 2015.
-
הגירעון המצטבר ב 12 החודשים האחרונים (נובמבר 2014 – אוקטובר 2015) עומד על 2.1% מהתמ"ג.
-
בחודשים ינואר - אוקטובר פעלה הממשלה ללא מסגרת תקציב מאושרת ובהתאם לחוק יסוד משק המדינה.
-
סך ההוצאות של הממשלה (ללא פירעון קרן) הסתכמו בחודש אוקטובר ב 28.0 מיליארד שקלים. מזה: הוצאות משרדי הממשלה 22.1 מיליארד שקלים, תשלומי ריבית על החוב הממשלתי 3.0 מיליארד שקלים ותשלומי ריבית וקרן למוסד לביטוח לאומי 2.9 מיליארד שקלים.
-
מתחילת השנה הסתכמו סך הוצאות משרדי הממשלה (ללא פירעון קרן וריבית) ב 217.1 מיליארד שקלים - עלייה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד:
-
הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב 4.7%.
-
הוצאות מערכת הביטחון עלו ב 8.1%. (ההשוואה בין השנים בעייתית עקב שינויים בתוואי העונתיות של ההוצאות).
-
סך גביית המסים בחודש אוקטובר הסתכמה ב 20.6 מיליארד שקלים.
-
בחודשים ינואר – אוקטובר הסתכמה גביית המסים בסך של 227.2 מיליארד שקלים, עלייה נומינלית של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
-
הפקדות המוסד לביטוח לאומי בחודש אוקטובר הסתכמו ב 2.8 מיליארד שקלים, זאת לעומת פירעונות קרן וריבית למוסד בסך של 2.9 מיליארד שקלים.
-
הכנסות ממענקים מחו"ל הסתכמו בחודש אוקטובר ב 0.8 מיליארד שקלים.
-
הכנסות מגביית ריבית, מע"מ יבוא ביטחוני והכנסות אחרות הסתכמו בחודש אוקטובר בסך כולל של 0.4 מיליארד שקלים.
-
בחודש אוקטובר היה גיוס ההון נטו (מקומי ובחו"ל) שלילי והסתכם בסך של 0.6- מיליארד שקלים.
-
כתוצאה מפעילות הגירעון ומימונו ירדו יתרות הממשלה בבנקים בסך של 4.1 מיליארד שקלים.
-
בחודש אוקטובר 2015 הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ומאגרות ב-20.6 מיליארדי ₪.
-
בניכוי שינויי החקיקה, עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 5.1% לעומת חודש אוקטובר אשתקד. הגביה ממסים ישירים עלתה ב-0.2%, והגביה ממסים עקיפים עלתה ב-10.4%, שיעור גידול גבוה יחסית הנובע בחלקו משוני בעיתוי חגי תשרי השנה לעומת שנה שעברה.
-
בחודשים ינואר-אוגוסט נרשם עודף של 8.3 מיליארד ש"ח לעומת תחזית הגבייה המקורית. כתוצאה מכך, עודכנה התחזית לשנת 2015 ל-269.4 מיליארד ש"ח. בחודשים ספטמבר ואוקטובר נרשם עודף נוסף של 0.6 מיליארד ש"ח לעומת פריסת התחזית המעודכנת. סה"כ עודף הגביה מראשית השנה עומד על 8.9 מיליארד ₪.
-
בחודש ספטמבר, הוחלט על הפחתת שיעור המע"מ מ-18% ל-17% החל מחודש אוקטובר 2015, ועל הפחתת שיעור מס חברות מ 26.5% ל-25% משנת 2016. עלות הפחתות אלה נאמדת ב-5.7 מיליארד ש"ח בשנה מלאה, מזה עלות של 0.8 מיליארד ש"ח כבר בשנת 2015.
-
נתוני המגמה בארבע השנים האחרונות מצביעים על גידול מתמשך בגביית המסים בקצב שנתי ממוצע של כ-5%. בתוך כך, מסוף שנת 2011 ועד חודש יוני 2014, הגבייה גדלה בקצב של 4% לשנה ואילו מחודש יוני 2014 ועד חודש יוני 2015, הואץ קצב הגידול לכ-9%. אולם בארבעת החודשים האחרונים ניכרת האטה בקצב הגידול ל-3% בלבד.
-
הכנסות רשות המסים בחודש אוקטובר 2015 הסתכמו ב-20.1 מיליארד ₪, לעומת 19.4 מיליארד ₪ בחודש אוקטובר 2014. בניכוי תיקוני החקיקה, עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 5.1% לעומת חודש אוקטובר אשתקד. הגידול מוסבר בחלקו בדחייה בהחזרי מס הכנסה מאוקטובר 2014 לנובמבר בגלל החגים.
-
הכנסות רשות המסים בחודשים ינואר-אוקטובר 2015 הסתכמו ב-221.8 מיליארד ₪, לעומת 207.2 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי תיקוני חקיקה והתאמות עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 7.9%.
-
ניכויים (ניכויי מס הכנסה משכירים וניכויים במקור אחרים, כולל משוק ההון). הגביה מניכויים בחודש אוקטובר 2015 הסתכמה בכ-6.4 מיליארד ₪, ירידה של 0.3% לעומת חודש אוקטובר 2014.
-
שוק ההון – הגביה משוק ההון הסתכמה ב-195 מיליון ₪, ירידה של 54%. בגביה מריבית נרשמה ירידה של 34% ובגביה מניירות ערך נרשמה ירידה של 73%. יש לציין כי אשתקד היו ההכנסות מניירות ערך גבוהים במיוחד בגלל גאות בשוק ההון, והשנה שוק ההון נמוך יחסית.
-
מס הכנסה מחברות ומעצמאים – הגביה ברוטו ממס הכנסה מחברות ומעצמאים הסתכמה בחודש אוקטובר 2015 בכ-4.1 מיליארד ₪, ירידה של 2.3% לעומת חודש אוקטובר 2014. בגביה מעצמאים נרשמה עליה בשיעור של כ-31.0% הנובעת ממספר תיקי מנהלים ובגביה מחברות נרשמה ירידה בשיעור של 10% הנובעת מירידה בגביה בענף הבנקאות. יצויין כי אשתקד נרשמה גביה חריגה בענף הבנקאות.
-
מיסוי מקרקעין – ההכנסות ממיסוי מקרקעין (בניכוי החזרים) הסתכמו ב-763 מיליון ש"ח, עליה ריאלית של 48% לעומת אוקטובר 2014. במס שבח נרשמה עליה בשיעור של 63% ובמס רכישה נרשמה עלייה בשיעור של 31%. יש לציין כי אשתקד הייתה פעילות נמוכה יחסית בגלל ההמתנה לשינויים במיסוי נדל"ן.
-
החזרי מס הכנסה– החזרי מס הכנסה הסתכמו בכ-761 מיליון ₪, עליה של 15.2% לעומת חודש אוקטובר 2014, הנובעת ככל הנראה ממיעוט ימי העבודה באוקטובר אשתקד בגלל החגים.
-
מס ערך מוסף – ההכנסות ממס ערך מוסף נטן בחודש אוקטובר 2015 הסתכמו בכ-6.6 מיליארד ₪, גידול של כ-2.2% לעומת אוקטובר 2014. יצויין כי ללא הפחתת שיעור המע"מ בתחילת אוקטובר היו ההכנסות עולות ב-5.5%.
-
מס קניה יבוא – ההכנסות ממס קניה יבוא בחודש אוקטובר הסתכמו ב-1.4 מיליארד ₪, זהה להכנסות בחודש אוקטובר 2014.
נתונים ארעיים על הכנסות המדינה ממסים בחודש אוקטובר 2015 | ||||||
במיליוני ₪ ובאחוזים | ||||||
|
אוקטובר |
ינואר-אוקטובר |
שיעור שינוי ריאלי (באחוזים) * | |||
|
2014 |
2015 |
2014 |
2015 |
אוקטובר |
ינואר-אוקטובר |
סה"כ מסים, בהגדרות תקציב |
19,971 |
20,582 |
212,567 |
227,165 |
3.9 |
7.5 |
מסים ישירים, בהגדרות תקציב |
10,077 |
9,991 |
105,069 |
115,235 |
-0.1 |
10.3 |
מסים ישירים, בהגדרות רשות המסים |
10,479 |
10,323 |
106,749 |
117,258 |
-0.7 |
10.5 |
מס הכנסה נטו |
9,540 |
9,369 |
96,896 |
104,667 |
-1.0 |
8.6 |
מס הכנסה ברוטו |
10,206 |
10,130 |
105,992 |
114,264 |
0.0 |
8.4 |
בניכוי החזרי מס הכנסה |
666 |
761 |
9,095 |
9,597 |
15.2 |
6.1 |
ניכויים מריבית |
211 |
138 |
1,588 |
1,650 |
-34.2 |
4.5 |
ניכויים מניירות ערך |
214 |
57 |
1,917 |
1,993 |
-73.1 |
4.6 |
בניכוי החזרי ריבית |
8 |
4 |
108 |
68 |
-43.6 |
-36.6 |
מסי נדל"ן נטו |
521 |
763 |
6,456 |
9,016 |
47.6 |
40.5 |
התאמה להגדרות התקציב (א |
-402 |
-332 |
-1,680 |
-2,023 |
.. |
.. |
מסים עקיפים, בהגדרות תקציב** |
9,360 |
10,082 |
102,082 |
106,537 |
8.6 |
5.0 |
מסים עקיפים, בהגדרות רשות המסים |
9,435 |
9,531 |
102,225 |
106,643 |
1.8 |
4.9 |
מע"מ נטו, לא כולל מע"מ יבוא בטחוני |
6,460 |
6,553 |
71,624 |
75,367 |
2.2 |
5.8 |
מע"מ יבוא |
3,738 |
3,540 |
37,238 |
35,613 |
-4.5 |
-3.8 |
מע"מ מקומי |
5,470 |
5,928 |
62,125 |
68,142 |
9.2 |
10.3 |
החזרי מע"מ |
2,748 |
2,915 |
27,739 |
28,388 |
6.9 |
2.9 |
ס"ה מסי יבוא ללא מע"מ |
1,655 |
1,676 |
16,066 |
16,128 |
2.1 |
1.0 |
מכס |
237 |
263 |
2,331 |
2,482 |
11.9 |
7.1 |
מס קניה יבוא |
1,418 |
1,413 |
13,735 |
13,646 |
0.4 |
-0.1 |
ס"ה מסים מקומיים ללא מע"מ |
1,320 |
1,302 |
14,535 |
15,148 |
-0.6 |
4.8 |
מס קניה מקומי |
44 |
57 |
322 |
433 |
30.6 |
35.3 |
מס דלק |
1,221 |
1,213 |
13,581 |
14,217 |
0.1 |
5.3 |
מס טבק (ב |
55 |
32 |
632 |
498 |
-41.4 |
-20.7 |
מס בולים |
0 |
0 |
0 |
0 |
.. |
.. |
התאמה להגדרות התקציב (א |
-75 |
551 |
-143 |
-106 |
.. |
.. |
אגרות ותשלומי חובה אחרים |
534 |
509 |
5,416 |
5,393 |
-3.9 |
0.2 |