אדמה מדווחת על צמיחה כמותית משמעותית במכירות על אף תנאי מטבע ושוק מאתגרים

החברה מפתחת מוצרים חקלאיים במיוחד בסין

 

 
חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכל אדמהחן ליכטנשטיין, נשיא ומנכל אדמה
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/11/2015

  • הכנסות במטבעות מקומיים עלו ב-9.5% ברבעון השלישי וב-6% בתשעת החודשים הראשונים של השנה

  • צמיחה כמותית חזקה במכירות בכל אזורי הפעילות המרכזיים: עליה של 6% ברבעון השלישי ועליה של 4.8% בתשעת החודשים הראשונים של השנה

  • הגדלת נתחי שוק ברחבי העולם

  • השפעת החלשות המטבעות העולמית נבלמה חלקית על ידי עליה בכמויות המכירה ובמחירים, ועל ידי הקטנת עלויות ייצור ורכש

  • ירידה נוספת בעלויות תפעול הביאה לשיעור EBITDA יציב

  • שיפור ברמות המלאי תרם לתזרים מזומנים חיובי

תל אביב, 10 בנובמבר 2015- אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2015.

אדמה הציגה צמיחה חזקה במטבעות מקומיים, הן ברבעון והן בתקופה המדווחת, בשיעור מוערך של 9.5% ו-6.0% בהתאמה. ביצועי החברה ברבעון ובתקופה המדווחת הושפעו מהמשך חולשת השווקים החקלאיים בעולם, יחד עם החלשות כל המטבעות לעומת הדולר ותנאים מקרו כלכליים קשים בברזיל. 

הצמיחה במכירות נובעת מעלייה משמעותית בכמויות המכירה, עליה של 6.0% ברבעון ושל 4.8% בתקופה המדווחת, יחד עם שיפור במחירי המכירה. האזורים שהציגו את הביצועים החזקים ביותר ברבעון השלישי היו אמריקה הלטינית, שצמחה ב- 17.6% במטבעות מקומיים, ואזור הודו, המזרח התיכון ואפריקה, שצמח ב-18.3% במטבעות מקומיים.

השפעת ההיחלשות הניכרת של כל המטבעות לעומת הדולר גברה על ההשפעה של העלייה המשמעותית בכמויות המכירה, יחד עם העלייה במחירי המכירה במטבעות מקומיים, מה שגרם לכך שהמכירות שנרשמו בדולרים הראו ירידה של 8.6% ברבעון ושל 5.2% בתשעת החודשים, משמעותית טוב יותר מהשוק.

למרות החלשות המטבעות ותנאי השוק המאתגרים – שיעור ה-EBITDA  שמר על יציבות בתשעת החודשים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת כתוצאה משליטה הדוקה בהוצאות והפחתה בעלויות הייצור והרכש.

בהתייחסו לתוצאות אמר יאנג שינגצ'יאנג, יו"ר אדמה: "היכולת שלנו לצמוח למרות תנאי השוק הקשים, הן בכמויות והן במונחי מטבע מקומי, מדגישה את החוזק של המודל העסקי הגלובלי ואת הנחישות של האנשים שלנו להמשיך ולהגיע לביצועים חזקים גם בתקופות מאתגרות. החברה משקיעה כל העת בצמיחתה העתידית ותהיה במיצוב מיטבי עם התאוששות השוק".

חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה, אמר: "למרות ירידת המטבעות ותנאי שוק האגרוכימיה המאתגרים, הצלחנו להגדיל את נתח השוק שלנו ברחבי העולם. המוכנות שלנו למצב ויכולתנו להגיב במהירות לתנאי שוק משתנים, הביאו אותנו לנקוט בצעדים יזומים לצמצום ההשפעות השליליות של תנאי השוק באמצעות הפחתה משמעותית של עלויות הרכש ושיפור בעלויות הייצור. לצד ההתמודדות עם מצב השוק הגלובלי אנו נמצאים כעת בעיצומה של בניית מערך המכירות שלנו בסין, ואנו מתכוונים להתחיל במכירות ישירות בשוק משמעותי זה בתחילת 2016. "

עדכון עסקי כללי
אדמה ממשיכה להשקיע בבידול סל המוצרים שלה ובין השאר להרחיב את שוק המכירות של הנימיץ, המוצר החדשני לטיפול בנמטודות. המוצר הושק בארה"ב בתחילת השנה וברבעון החולף קיבל רישויים גם באוסטרליה, ישראל ומכסיקו.

אדמה ממשיכה לקיים את הבטחתה "ליצור פשטות בחקלאות" ובמהלך הרבעון החולף השיקה את סדרת האריזות הגלובלית החדשה שלה, עם דגש על נוחות ופשטות עבור החקלאים. 

החברה ממשיכה להתקדם במימוש האסטרטגיה שלה בסין, ובפרט בבניית הפעילות המסחרית והתפעולית. אדמה בונה כעת את מערך המכירות בסין ומתכננת להתחיל במכירות ישירות במדינה זו כבר ב-2016. במקביל, בניית מתקן הפורמולציה והאריזה החדשני של החברה בעיר הואיאן מתקדמת, והמתקן צפוי להתחיל בפעילות בשנה הבאה.

אדמה ממשיכה לעבוד יחד עם בעלי המניות שלה כדי לקדם את המיזוג ההפוך של החברה עם סנונדה, עליו הודיעה במהלך הרבעון השלישי.

תנאים מקרו-כלכליים בברזיל
ביצועי החברה ברבעון השלישי הושפעו במיוחד מהתנאים הכלכליים הקשים בברזיל, בהם ההיחלשות החדה של הריאל הברזילאי (56% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מתוכם 27% ברבעון השלישי) וכן הורדת דירוג האשראי של המדינה. גורמים אלה הובילו את אדמה לנקוט בצעדים יזומים כדי להפחית את ההשפעות השליליות של המצב בברזיל על החברה, כולל החלטה להימנע ממילוי הזמנות המצויות בידה ועקב כך להפחית את המכירות במדינה, כדי להקטין את החשיפה לסיכוני מטבע ואשראי.

מצב זה בברזיל מגיע על רקע התנאים המאתגרים בכל השווקים החקלאיים ב-2015 הכוללים החלשות משמעותית של כל המטבעות מול הדולר וכן מחירי סחורות נמוכים. כמו כן מספר שווקים חוו תנאי מזג אויר יוצאי דופן, כגון בצורת באירופה, קנדה ודרום אפריקה וכן התחלה מאוחרת של העונה הגשומה בהודו, אשר השפיעו על הביקוש באזורים אלה.

מתואם,

במיליוני דולר ארה"ב

 

1-9/2015

1-9/2014

 

רבעון 3, 2015

רבעון 3, 2014

הכנסות

 

2,414.0

2,547.1

 

696.1

761.5

רווח גולמי

 

774.3

840.7

 

206.2

247.9

שיעור הרווח הגולמי

 

32.1%

33.0%

 

29.6%

32.6%

רווח תפעולי

 

272.0

300.6

 

49.4

70.4

רווח נקי

 

144.6

183.9

 

-4.6

24.0

EBITDA

 

397.9

427.3

 

91.8

114.6

שיעור ה-EBITDA

 

16.5%

16.8%

 

13.2%

15.0%














  • במונחי מטבעות מקומיים ההכנסות גדלו בשיעור מוערך של 6% בתקופה המדווחת וב- 9.5% ברבעון בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.

  • הרווח הנקי הותאם בשל שיערוך של אופציות לאגרות חוב שהנפיקה החברה ברבעון הראשון של 2015 וכן בשל הפרשה חד פעמית למס, שניהם במחצית הראשונה של שנת 2015; הרווח הנקי וה-EBITDA ב-2014 הותאמו להפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים שנרשמה בדוחות הרבעון השלישי של 2014
סקירה פיננסית

הכנסות: אדמה הציגה צמיחה חזקה במטבעות מקומיים הן ברבעון והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה, עם עליה מוערכת של 9.5% ושל 6.0% ברבעון ובתקופה, בהתאמה. הצמיחה במכירות נובעת בעיקר מעליה משמעותית בכמויות המכירה, של 6.0% ברבעון ושל 4.8% בתשעת החודשים, יחד עם שיפור במחירי המכירה ב-3.9% וב-1.2% בהתאמה, וכל זאת למרות תנאי שוק מאתגרים. 
בשל ההיחלשות המשמעותית של המטבעות בעולם, מכירות החברה במונחים דולריים רשמו ירידה של 5.2% בתשעת החודשים הראשונים של השנה ושל 8.6% ברבעון השלישי בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.

פירוט ההכנסות לפי אזורים לרבעון ולמחצית השנה הראשונה: 

במיליוני דולר ארה"ב

1-9/2015

1-9/2014

שינוי %

בדולרים

שינוי %

במטבעות מקומיים

רבעון 3 2015

רבעון 3 2014

שינוי %

בדולרים

שינוי %

במטבעות מקומיים

אירופה

983.9

1,046.6

(6.0%)

2.3%

205.3

243.2

(15.6%)

(3.9%)

צפון אמריקה

426.4

410.8

3.8%

4.9%

109.4

96.9

12.9%

13.2%

אמריקה הלטינית

497.5

557.9

(10.8%)

14.9%

208.7

252.1

(17.2%)

17.6%

הודו, המזה"ת ואפריקה

289.5

292.4

(1.0%)

7.4%

114.0

105.5

8.1%

18.3%

אסיה פאסיפיק

216.7

239.4

(9.5%)

1.8%

58.7

63.8

(8.0%)

8.3%

סה"כ

2,414.0

2,547.1

(5.2%)

6.0%

696.1

761.5

(8.6%)

9.5%



השינוי מוערך במטבעות המקומיים 

אירופה: עליה משמעותית בכמויות המכירה באירופה הובילה לגידול בהכנסות ב-2.3% במטבעות מקומיים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. ברבעון השלישי המכירות באירופה הושפעו מירידה בשטחי קנולה וסלק סוכר בשל בצורת במרכז אירופה, אשר אוזנה על ידי גידול במכירות בדגנים. ההכנסות במונחי דולר ברבעון ובתשעת החודשים הושפעו במיוחד מירידה של 16% בשער היורו לעומת הדולר. 

צפון אמריקה: ההכנסות בצפון אמריקה הראו צמיחה חזקה ברבעון השלישי, כאשר המכירות עלו ב-13.2% במטבעות מקומיים וב-12.9% במונחי דולר, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, בשל צמיחה משמעותית בכמויות המכירה. אדמה מתקדמת משמעותית בפיתוח סל המוצרים שלה בצפון אמריקה ומתמקדת במוצרים מבודלים בעלי שולי רווח גבוהים. הביצועים של נימיץ בשדה עולים על המצופה, והמוצר נהנה מהרחבת התוויות שלו. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ההכנסות בצפון אמריקה גדלו ב-4.9% במונחי מטבעות מקומיים וב-3.8% במונחי דולר, למרות ההשפעה של בצורת חריגה במזרח קנדה.

אמריקה הלטינית: למכירות בברזיל משקל עונתי גבוה ברבעון השלישי בכלל מכירות החברה. יחד עם זאת, למרות המצב הכלכלי המאתגר במדינה והחלשות הריאל הברזילאי ב-56% במהלך 12 החודשים האחרונים, מתוכה 27% ברבעון השלישי, ההכנסות במדינה גדלו משמעותית במטבעות מקומיים, עם עליה במכירות של 17.6% ברבעון ושל 14.9% בתשעת החודשים, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.

הודו, המזרח התיכון ואפריקה: ההכנסות באזור ממשיכות לצמוח בשיעורים גבוהים, עם עליה במכירות של 18.3% ברבעון השלישי ושל 7.4% בתקופה המדווחת, במונחי מטבע מקומי ,בהשוואה לתקופות המקבילות בשנה שעברה. ביצועים אלה נובעים מצמיחה כמותית חזקה בהודו, למרות ההתחלה המאוחרת של עונת הגשמים במדינה. 

הכנסות במונחי דולר ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הושפעו מהחלשות המטבעות, כאשר ההכנסות בדולרים עלו ב-8.1% וירדו ב-1% בהתאמה, בהשוואה לתקופות המקבילות בשנה שעברה.

אסיה פאסיפיק: ההכנסות באסיה פאסיפיק במטבעות מקומיים גדלו ב-8.3% ברבעון השלישי וב-1.8% בתשעת החודשים, בהשוואה לתקופות המקבילות בשנה שעברה, בשל צמיחה כמותית חזקה. אדמה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה באוסטרליה בשל ביצועים חזקים, כאשר גם בניו זילנד הגיעה החברה לתוצאות טובות, למרות תנאי מזג אויר מאתגרים. אדמה המשיכה בבידול סל המוצרים שלה בתאילנד והשיקה שלושה מוצרים חדשים מסדרת ה- Advanced במהלך הרבעון במדינה. 

רווח גולמי: בנוסף לצמיחה הכמותית ולשיפור בתמחור, החברה השיגה מתחילת השנה הפחתה משמעותית בעלויות ייצור ורכש, אשר עזרו לבלום את ההשפעה השלילית המשמעותית של החלשות המטבעות. לכן, שיעור הרווח הגולמי בתשעת החודשים ירד אך מעט ל-32.1% משיעור של 33% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

רווח תפעולי: שליטה הדוקה בהוצאות מתחילת השנה הביאה לירידה בהוצאות התפעול כאחוז מהמכירות הן ברבעון והן בתקופה המדווחת. כתוצאה מירידה זו שיעור הרווח התפעולי של החברה הראה ירידה מתונה בלבד ברבעון השלישי וירידה שולית בתקופה המדווחת מ-11.8% בשנה שעברה ל-11.3% בתשעת החודשים.

רווח נקי: הרווח הנקי ברבעון השלישי הושפע משמעותית מהמצב בברזיל, שגרם לעליה בעלויות גידור וכן ליצירת הוצאת מס שאינה במזומן לצורך הגדלת עתודות מס בגין רווחים עתידיים עקב היחלשות הריאל הברזילאי. גורמים אלה הובילו להפסד נקי קטן של החברה ברבעון השלישי. הרווח הנקי המתואם בתשעת החודשים הראשונים של השנה היה 144.6 מיליון דולר (6.0% מהמכירות), בהשוואה ל-183.9 מיליון דולר (7.2% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות): ברבעון השלישי הסתכם ה- EBITDAב-91.8 מיליון דולר, ובשיעור של 13.2%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה- EBITDA ב-397.9 מיליון דולר, ובשיעור של 16.5% ואשר נשאר יציב בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

תזרים המזומנים: שיפור ברמות המלאי תרם לתזרים מזומנים חיובי ברבעון השלישי, למרות תנאי השוק ועיכובים מסוימים בגבייה בברזיל. תזרים המזומנים החופשי של החברה ברבעון השלישי של השנה עמד על תזרים חיובי של 61.4 מיליון דולר בהשוואה לתזרים של 156.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, בעיקר בשל הבדלי עיתוי, בעוד בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד התזרים החופשי על תזרים שלילי של 46.8 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי של 24.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

אודות אדמה פתרונות לחקלאות

אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ היא החברה המובילה בעולם לפתרונות להגנת הצומח שאינם מוגני פטנט. לחברה סל מוצרים נרחב של קוטלי עשבים, חרקים ופטריות איכותיים,ייחודיים ואפקטיביים, המסייעים לחקלאים ברחבי העולם להגדיל את תפוקת היבולים שלהם על ידי מניעה או הגבלה של עשבים, חרקים ומחלות הפוגעים ביבולים. החברה, המחזיקה ברשותה את אחד מסלי המוצרים הגנריים המקיפים והמגוונים בעולם, מוכרת את מוצריה בלמעלה מ-120 מדינות, ורשמה הכנסות בסך יותר מ-3.2 מיליארד דולר ב-2014. הייעוד של חברת אדמה הוא "יצירת פשטות בחקלאות" - במטרה לספק לחקלאים פתרונות נגישים וקלים לשימוש, ההופכים את חייהם לפשוטים יותר ומשפרים את היבול החקלאי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x