סומוטו מראה גידול משמעותי בהכנסות של 22.9 מילון שקל

בחצי אחוז יותר מרבעון מקביל

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/11/2015

  • הכנסות מאוחדות בתשעת החודשים הראשונים בסך כ- 22.9 מיליון דולר, גידול של כ- 29% בהשוואה לאשתקד, עם רווח תפעולי מאוחד לפני הפחתות בסך כ- 7.3 מיליון דולר (שיעור של כ- 31.7% מההכנסות), גידול משמעותי לעומת כ- 0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד

  • הכנסות מאוחדות ברבעון בסך כ- 6.2 מיליון דולר, קיטון של כ- 23.6% בהשוואה לאשתקד, עם רווח תפעולי מאוחד לפני הפחתות בסך 1.9 מיליון דולר (שיעור של כ- 30.5% מההכנסות) , לעומת כ- 1.7 מיליון דולר אשתקד

  • במהלך הרבעון השלישי של השנה הגדילה החברה את קצב ההפצה לסביבת Mac בהשוואה לרבעון השני של השנה

  • 10.9 מיליון דולר יתרת מזומנים

  • תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של כ- 3 מיליון דולר ברבעון וכ- 5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה

  • Mobile: הכנסות בסך כ- 3.1 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2015, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בה לא נרשמו הכנסות מפעילות זו. החברה מתקדמת במימוש תכניתה האסטרטגית במטרה להרחיב את פעילותה ויכולותיה הטכנולוגיות בתחום זה ולהשלים עסקת רכישה עוד במהלך שנת 2015

  • PC-Windows: כפי שדיווחה החברה בדוחותיה ברבעון הקודם לאור הרגולציה בסביבה זו היא אינה משקיעה בתחום זה, אשר חלקו מסך הכנסות החברה נכון ליום פרסום הדו"ח מסתכם לכ- 15% מהכנסות החברה. החברה ממשיכה לרכז את השקעותיה בתחום הפצת אפליקציות בסביבת Apple-Mac, מובייל ובתחום הווידאו. 

מר בן גירון, מנכ"ל סומוטו, מסר: "ברבעון השלישי של 2015 המשכנו להגדיל את היקפי ההפצה של מוצרי החברה לסביבת ה- Mac ואנו מראים גידול עסקי ותרומה משמעותית ומעודדת בפעילות זו. זאת, כתוצאה מהמהלכים שנקטנו במחצית הראשונה של השנה לייצוב הפעילות וביסוס תשתיות לחזרה להפצה מסיבית. אנו מעריכים כי נשמור על קצבי הפצה גבוהים בפעילות זו ברבעונים הבאים. כפי שדיווחנו ברבעון הקודם, לאור ההחלטה האסטרטגית שקיבלנו להפסיק את ההשקעה בהפצה בסביבת ה- PC-Windows והתמקדות בהגדלת היקפי ההפצה לסביבות Mac ומובייל, חלקה של פעילות ה- PC ירד לכ- 15% מהכנסות החברה. במהלך הרבעון נקטנו מהלכים לצמצום עלויות והתאמתן למבנה הפעילות ולשיפור שיעורי הרווחיות, אשר אנו מאמינים כי יבואו לידי ביטוי גם ברבעונים הבאים. נמשיך להתמקד בתחום המובייל שמהווה מנוע צמיחה משמעותי עבורנו, בו אנו מתקדמים במימוש תכניתנו האסטרטגית להשלים עסקת רכישה עוד במהלך שנת 2015, לצד צמיחה אורגנית. זאת במטרה להרחיב את הפעילות ואת יכולותינו הטכנולוגיות בתחום זה."

סומוטו, המציעה פתרונות הפצת תוכנות, פרסום ממוקד ומוניטיזציה לסביבות Apple-Mac, Android, iPhone ו- PC-Windows פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2015. 

תוצאות תשעת החודשים הראשונים לשנת 2015:

  • הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2015 הסתכמו בכ- 22.9 מיליון דולר, גידול של כ- 29% בהשוואה להכנסות בסך 17.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהכנסות שנרשמו בגין פעילות החברה בסביבות Mac אשר מקורה ברכישת חברת ג'ניו וכן מפעילות ה- Mobile של החברה, וזאת למרות הקיטון בפעילות הפצת תוכנה בסביבת PC- Windows.

  • הרווח התפעולי לפני הפחתות בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ- 7.3 מיליון דולר (כ- 31.7% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי לפני הפחתות בסך של כ- 0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

  • הרווח הנקי הסתכם בכ- 2.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי בסך כ- 0.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

  • תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 5 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת בסך כ- 0.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

  • יתרת המזומנים ושווי מזומנים נכון ליום 30 בספטמבר 2015 הסתכמה בכ- 10.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 7.5 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר 2014. סכומים אלה אינם כוללים יתרות מזומנים של כ- 0.8 מיליון דולר במזומן מוגבל.

  • ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה נכון ליום 30 בספטמבר 2015 הסתכם בכ- 25.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 17 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר 2014. הגידול נובע מהנפקת מניות ומהרווח הנקי בתקופת הדו"ח.

להלן פירוט הפלטפורמות וקווי הפעילות בהן תומכת החברה:

Mac: במהלך הרבעון השלישי של השנה הגדילה החברה את קצבי ההפצה בסביבה זו לעומת הרבעון השני של השנה. בשלהי הרבעון השני החלה החברה להגדיל את קצבי ההפצה של מוצריה המותקנים על ידי משתמשי Apple, בהשוואה לקצבי ההפצה של מוצרים אלה החל ממועד הודעות Apple. כאמור, במהלך הרבעון הראשון ובמרבית הרבעון השני הפחיתה החברה את קצבי ההפצה על מנת לבנות תשתיות ההולמות הפצה מסיבית יותר והשלימה את היערכותה לגידול משמעותי בהפצה כפי שקורה כעת.

מובייל: במהלך הרבעון המשיכה החברה להשקיע בהרחבת פעילותה בסביבת המובייל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה החברה רשמה הכנסות מפעילות זו בסך כ- 3.1 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2014, בה לא נרשמו הכנסות מפעילות זו. נכון לתאריך הדו"ח מירב פעילות המובייל של החברה מתרכז בהפצת אפליקציות מובייל של מגוון מפתחים, מרביתם בתחום המשחקים. החברה רואה בפעילות זו מנוע צמיחה משמעותי, הן ע"י צמיחה אורגנית והן ע"י מיזוגים ורכישות ומתקדמת במימוש תכניתה האסטרטגית במטרה להרחיב את פעילותה ויכולותיה הטכנולוגיות בתחום זה ולהשלים עסקת רכישה עוד במהלך שנת 2015.

ווידאו: החברה זיהתה את תחום הווידאו בכלל ותחום הוידאו על גבי מובייל בפרט כתחום בעל צמיחה חזקה המונע מהגדלת תקציבי פרסום הכוללים ווידאו לגולשי הרשת על גבי המחשב ועל גבי המובייל. ברבעונים הבאים תשקיע החברה בפיתוח פעילותה בתחום זה מתוך כוונה לבנות אותו כמרכז הכנסות ורווחים משמעותי בשנים הקרובות.

PC- Windows: כפי שדיווחה החברה בדוחותיה ברבעון הקודם, החברה איננה משקיעה משאבים בתחום זה ומרכזת את השקעותיה בתחום הפצת אפליקציות בסביבתApple- Mac , מובייל ובתחום הווידאו. זאת, לאור הרגולציה המתמשכת בתעשייה בשנתיים האחרונות, אותן מובילות חברות כגוגל ומיקרוסופט. חלקה של פעילות זו מסך הכנסות החברה נכון ליום פרסום הדו"ח מסתכם בכ- 15% אחוז מהכנסות החברה. 

מרכז חדשנות: ברבעון השני של 2015 הקימה החברה מרכז חדשנות לתחום המדיה הדיגיטלית ותעשיית האינטרנט בו מפותחים מוצרים וטכנולוגיות לסביבות Apple- Mac והמובייל במטרה להרחיב את היצע פתרונותיה ואת הערך המוסף למשתמש הסופי. החברה רואה בפעילות מרכז החדשנות מנוע צמיחה נוסף ובוחנת רכישת טכנולוגיות משלימות לפעילותה זו. 

תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2015:

ההכנסות המאוחדות ברבעון השלישי של שנת 2015 הסתכמו בכ- 6.2 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות בסך 8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 23.6%, ובהשוואה להכנסות בסך 6.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2015, קיטון של כ- 10.1%. הקיטון בהכנסות הרבעון לעומת אשתקד נובע מקיטון בפעילות החברה לעומת תקופות ההשוואה, בעיקר בסביבת ה- PC-Windows. 

  • הרווח התפעולי לפני הפחתות ברבעון הסתכם בכ- 1.9 מיליון דולר (כ- 30.5% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי לפני הפחתות בסך של כ- 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 40 אלף דולר, בהשוואה לרווח נקי בסך 0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.  

  • תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם בכ- 3 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך כ- 0.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 
אודות חברת סומוטו לימיטד ((Somoto ltd.:

סומוטו הוקמה בשנת 2009 ועוסקת בשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית (Smart Installer) של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים (PC) לסביבות ה- Windows, ה- Mac ולמכשירים סלולאריים (mobile). זאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת אותה פיתחה החברה. החברה פועלת באמצעות מספר רב של שותפים והיא מפיצה אלפי אפליקציות שונות, כולל ניהול התקנות של עשרות מיליוני אפליקציות בחודש. לחברה הסכמים עסקיים לצורך הפצת אפליקציות ממגוון תחומים עם עשרות לקוחות פעילים שונים הכולל גם לקוחות חלופיים. 

החברה מפתחת באמצעות חברת הבת, ג'ניו חדשנות בע"מ, טכנולוגיות פרסונליזציה המאפשרות פרסום אפקטיבי באינטרנט תוך מקסום החשיפה למשתמש והתאמה מדויקת של מוצרים ושירותים לפי טעמו ומתמחה בפתרונות הפצה ומוניטיזציה לסביבת ה- Mac. מוצר הדגל של החברה, דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, הינו עמוד חדשות ותכנים מותאמים אישית על פי העדפת המשתמש מבוסס טכנולוגית בינה מלאכותית ייחודית מוגנת פטנטים מאושרים בארה"ב. החברה מייצרת הכנסות משאילתות החיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם וכן מפרסום ושיווק בדף זה. 

לקבוצה 44 עובדים מתוכם 23 עובדי פיתוח

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x