ההוראות החדשות יגבירו את התחרות בענף ויוזילו את דמי ביטוח החובה הנגבים מציבור הנהגים
שר האוצר, משה כחלון: "הרפורמה תשים סוף לניצול הציבור בשוק ביטוח רכב החובה"
שר האוצר, משה כחלון, והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, מוזילים את תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים. הפול הוא תאגיד בבעלות משותפת של חברות הביטוח. מחירי הביטוח בפול כיום הם הגבוהים ביותר בשוק עבור ביטוח החובה לרכב פרטי.
כמו כן, ננקטים שני צעדים נוספים בביטוח החובה: מתן אפשרות לחברות הביטוח להעניק הטבה לנהגים זהירים בדמות החזר פרמיה בסוף תקופת הביטוח. וקביעת מחיר אחיד לנהגים בעלי סיכון זהה, ומתן הנחות בשיעור של עד 16% מדמי הביטוח.
הצעדים אותם מקדמים שר האוצר והממונה על שוק ההון יפחיתו את מחירי ביטוח החובה לכ-850,000 מבוטחים בעלי כלי הרכב הפרטי (כ-50% מכלל בעלי כלי רכב אלו) בעשרות אחוזים, בעיקר לנהגים צעירים ובעלי כלי רכב עם מערכות בטיחות מצילות חיים. הצעדים שצפויים להיכנס לתוקף באופן הדרגתי החל משנת 2016, יגבירו את התחרות בענף, יצמצמו את הסבסוד בין מבוטחים, ויתאימו את הסיכון למחיר הביטוח. מאז הרפורמה בענף בשנת 2003, מחירי ביטוח החובה לציבור הוזלו בכ-35%, והביאו לחיסכון מצטבר של כ-15 מיליארד ש"ח לציבור.
שר האוצר, משה כחלון: "הפעולות אשר אנו נוקטים בשוק ביטוח רכב החובה, נועדו למנוע ניצול של הציבור. הודענו כי בכל מקום שיהיה כשל שוק, נתערב. מדינת ישראל מחייבת אזרחים לרכוש ביטוח רכב חובה ולכן עלינו לוודא שהציבור יקבל מחיר הוגן ושירות טוב. שוק הביטוח מגלגל 5 מיליארד שקלים בשנה, כאשר הרווח של החברות הוא 20%. תמיד אמרנו כן לרווח במידה סבירה, ולא לחזירות".
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "אגף שוק ההון ממשיך לקדם מהלכים בכדי להוזיל את עלויות הביטוח והחיסכון לציבור, לשכלל את השוק ולהבטיח הוגנות בין הצרכנים לגופים המפוקחים".
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.