מחקר בינלאומי מראה שלצרכנים בעולם אין ביטחון בעתידם הפיננסי

חצי מהנשאלים אמרו שאין להם את היכולות להתמודד עם מצב הכלכלי לבד והם נעזרים דרך חברים ולא אנשי מקצוע

 

 
 נואל מאי מנכל הארגון הבינלאומי למתכננים פיננסים נואל מאי מנכל הארגון הבינלאומי למתכננים פיננסים
 

דן דוברי נשיא איגוד מתכננים פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2015


צרכנים ברחבי העולם מתחילים להבין שהם לבדם אחראים לגורלם הפיננסי ומחקר משמעותי וחשוב שנערך ע"י הארגון הבינלאומי שקובע את הסטנדרטים למקצוע "תכנון פיננסי" בעולם Financial Planning Standards Board (FPSB) מגלה שרוב אזרחי העולם חשים מאויימים בנושאים פיננסים ומעט מאוד אנשים טוענים שיש להם בכלל ידע בתחום או שהם מצליחים להגדיר לעצמם יעדים פיננסים לחיים. 

FPSB הבעלים של ההסכמה הבינלאומית "מתכנן פיננסי מוסמך" (CFP) שיתפה פעולה עם חברת GfK שהיא חברת מחקר בינלאומית עם התמחות בתחום הפיננסים וסקרה 19,092 משפחות ב 19 מדינות שהם מקבלי החלטות ראשיים או משניים בתחום הפיננסים במשפחה שלהם וגילו להלן: 

  • לצרכנים אין ביטחון בעתידם: רק 22% מכל אלא ששוחחו איתם מאמינים שהם ישיגו את היעדים הכלכליים שלהם. רק 17% יש ידע בתחום הפיננסים ורק ל 19% יש תקציב. 

  • להשתחרר מחוב זה בסדר עדיפות עליונה למשפחות ברחבי העולם: 55% מהמשפחות אמרו שהחזר כל החובות שלהם זה בסדר עדיפות עליונה ובמקום השני בחשיבותו 52%  אמרו שהם רוצים להיות מוכנים מבחינה כלכלית למצבי חירום פיננסיים, 52% אמרו שהם רוצים להיות בעלים של מקום למגורים ו51% אמרו שהם רוצים לצבור חסכונות. 

  • משפחות מעונינים לקבל עזרה: 50% מכל המשפחות אמרו שהם מבינים שאין להם כלים להתמודד עם המציאות הכלכלית שלהם לבד והם היו רוצים להעזר באיש מקצוע שנאמן להם, 38% אמרו שהם רוצים עזרה בניהול ההשקעות שלהם ו 36% אמרו שהם רוצים עזרה עם ניהול כלכלת המשפחה שלהם (תקציב, תזרים מזומנים וניהול חובות). 

  • רוב המשפחות מסתמכים על חברים ולא אנשי מקצוע מוסמכים: 44% מהמשפחות אמרו שהמקור העיקרי למידע ובנייה של אסטרטגייה עבורם זה חברים ומשפחה, 41% אמרו שמקור המידע העיקרי שלהם זה האינטרנט ורק 31% פנו לאיש מקצוע מוסמך. 

  • לדעת על מי ניתן לסמוך זה המחסום העיקרי למשפחות בעבודה עם איש מצקוע מוסמך: 68% מהמשפחות אמרו ש"נאמנות להם" זה הדבר החשוב ביותר ביצירת מערכת יחסים עם איש מקצוע – גבוה יותר בכל שיקול אחר אך 66% אמרו שהם לא יודעים על מי ניתן לסמוך מכוון שלרוב אנשי המקצוע בתחום יש ניגוד עניינים מובנה איתם והם לא יודעים לבדל אנשי מקצוע המוסמכים לטפל בכל התחום התכנון הפיננסי המשפחתי ואנשי מקצוע שטוענים שהם מוסמכים ואין להם ידע כלל או יש להם רק ידע מוגבל. 

  • אילו שעובדים עם מתכנן פיננסי מרגישים מוכנים יותר להתמודד עם אתגרי העתיד: 31% מאילו שעבודים עם מתכנן פיננסי מוסמך אמרו באופן חד וברור שיש להם ביטחון בעתיד (לעומת רק 15% מאילו שלא עובדים עם מתכנן פיננסי) אך 43% מאילו שעובדים עם מתכנן פיננסי מוסמך אמרו שהם מרגישים מאוד מוכנים לאתגרי העתיד. 

  • למשפחות עם תוכנית פיננסית יותר ביטחון בעתידם: אילו שיש להם תוכנית פיננסית כתובה ומתעדכנת יש פי שלוש יותר ביטחון בעתידם מאשר אילו עם תוכנית פיננסית לא כתובה. 

  • אנשי המקצוע המוסמכים בעלי תואר CFP מקבלים ציונים מעולים בכל המאפינים שחשובים למשפחות מאיש מקצוע לרבות: 

  • הגינות ויושרה: 57%. 

  • הבנת צרכים ויעדים פיננסים של המשפחה: 53%. 

  • לשים את האינטרסים של המשפחה בקדימות: 51%. 

  • להעניק למשפחות מידע רלוונטי ובזמן: 50%

  • שימוש בשפה פשוטה וברורה ולא בג'רגון מקצוע מבלבל: 49% 

  • עוזר למשפחות לעקוב אחרי יישום היעדים: 51%

  • עריכת תוכנית יישומית ועזרה בביצוע התוכנית: 51%

נואל מאי מנכ"ל הארגון הבינלאומי אמר: "כיום עם מעל 160 אלף אנשי מקצוע מוסמכים בעולם יש לנו הזדמנות מדהימה לחבר משפחות עם אנשי מקצוע ערכיים שניתן לסמוך על מקצועיותם והנאמנות שלהם וכך הם יכולים להשתלט ולהיות בטוחים יותר בעתדים" 

בנוסף לשאלות אילו המחקר רצה להבין איך הצרכן תופס את ערכי הפיקוח הרגולטורי על אנשי מצקוע בתחום הפיננסי – פנסיוני וגילו שרק 41% הבינו על מה מפקח רשויות רגולטורים אך 71% אמרו שחשוב שתכנון פיננסי תהיה מקצוע מפוקח ולא רק לפקח על רישיונות לביצוע טרזקציות. ברוב העולם המושג "תכנון פיננסי" זה לא מפוקח וכל אחד יכול לטעון שיש לו את המיומנויות לפעול כמתכנן פיננסי. 

נואל מאי הוסיף ואמר: ממשלות, מחוקקים ורגולטורים חייבים לשים לב לתחושות וצרכים של צרכנים במדינתם לגבי תכנון פיננסי. בלי שתכנון פיננסי יוגדר כמקצוע ברור ועיסוק מפוקח כל אחד יכול לקרוא לעצמו מתכנן פיננסי בלי שהוא הוכיח הבנה בתחום, אימץ סטנדרטים מקצועיים וערכיים לרבות הערך העליון "לשים את טובת הלקוחות בקדימות, מתכנן פיננסי מוסמך בעל תואר CFP הוא כזה. אם אנו רוצים ליצור ביטחון ואמון באנשי המקצוע ובשווקים הפיננסים בעולם אנו חייבים איזון של ציפיות מקצועיות וערכיות שמפוקח ע"י ארגון יציג בדומה לאילו שפועלים תחת ה FPSB. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x