שלוש הרכישות (כיתן, טופשופ ועדיקה) ממשיכות להציג צמיחה ומתקדמות בהתאם לתוכנית האסטרטגית כמו גם אתר האונליין ל"גולף קידס" שהושק ברבעון וביצועיו עולים על ציפיות החברה.
בלו בירד תהפוך גם היא למותג אונליין בחודשים הקרובים בהתאם להצלחה ומגמת הגידול של המותג ואתר האונליין עדיקה
הופעלו מהלכי התאמה למצב שוק האופנה הכוללים הפחתת הוצאות מטה ותפעול לצד מהלך לסגירת עשרות חנויות מפסידות בשנים 16/ 2015
אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף: "התוכנית האסטרטגית שיצאה לדרך כבר נותנת תוצאות. שלושת הרכישות שביצענו רק בשנה האחרונה כבר תרמו לגידול בשורת ההכנסות והצפיות הן להמשך מגמה זו בחודשים הקרובים. יחד עם זאת לאור תנאי שוק האופנה בישראל ולאור המעבר ההולך וגובר לרכישות אונליין מקיימת גולף מהלכי התאמה שיציבו אותה בשנה הבאה עם פחות שטחי מסחר ופעילות אונליין רחבה יותר.
לאור הגידול הנמשך בשטחי המסחר בישראל לצד חולשה במכירות החגים בשוק האופנה והשפעות המצב הביטחוני, אנו כבר בעיצומו של מהלך להתאמת התוכנית האסטרטגית למצב השוק . תוכנית שתאפשר הפחתת ההוצאות התפעוליות לרבות בהוצאות המטה והתפעול.
כחלק ממהלך זה יואט קצב פתיחת חנויות חדשות לצד האצת הליך סגירת חנויות מפסידות, כך שבמהלך השנים 2015-16 תיסגרנה עשרות חנויות.
תחום האונליין הינו בראייתנו מנוע צמיחה חשוב בקבוצה. לפני כשלושה חודשים השקנו את אתר גולף קידס באמצעות פלטפורמת עדיקה. מכירות האתר עולות על ציפיותינו והוא זוכה לאהדה בקרב קהל הלקוחות.
לאור הצלחת תחום האונליין והמרכזיות שהוא הולך ותופס בקרב קהלי היעד ומגמות השוק החלטנו על הפיכת רשת "בלו בירד" למותג אונליין. תוך שימוש בפלטפורמת עדיקה וביכולותיה המוכחות ועם מס' חנויות מצומצם.
לקבוצת גולף גמישות ניהולית ומגוון אפשרויות פעולה בתתי הרשתות הקיימות ופלטפורמת עדיקה היא נכס חשוב ועיקרי בכך. בהקשר זה - בכוונתינו להשיק בהמשך אתרי און ליין למותגים נוספים של קבוצת גולף תוך שימוש בפלטפורמת עדיקה.
תמצית נתוני תשעת החודשים הראשונים לשנת 2015:
-
מכירות הקבוצה מתחילת השנה הסתכמו בכ-587.6 מיליון ש"ח, לעומת כ-520.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 12.8% הנובע מהוספת פעילות כיתן טופשופ ועדיקה.
-
מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-291.5 מיליון ש"ח לעומת כ-253.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 14.9% אשר נבע מהוספת פעילות טופשופ ועדיקה.
-
מכירות אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-296.1 מיליון ש"ח לעומת כ-267.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 10.8% הנובע בעיקר מהוספת פעילות כיתן.
-
הרווח הגולמי הסתכם בכ-343.5 מיליון ש"ח (המהווה כ-58.5% מההכנסות), לעומת כ-308.7 מיליון ש"ח (המהווה כ-59.3% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 11.3%. השחיקה ברווחיות נבעה מהגדלת שיעורי ההנחות שנתנה החברה, מעליית שער הדולר ומהוספת פעילויות כיתן וטופשופ אשר שיעור הרווח הגולמי בהן נמוך יותר וקוזזה חלקית מירידה בהוצאות בגין מלאי איטי ומלאי מת.
-
ההפסד התפעולי הסתכם בכ-6.5 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-32.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר להפסד תפעולי נבע בעיקר מהגידול בהוצאות המכירה וההנהלה ובקיזוז העלייה בהכנסות וברווח הגולמי ומעלייה בהכנסות אחרות נטו.
-
הפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-5.3 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ- 26.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר להפסד נבע בעיקר מההפסד התפעולי, ממעבר מהכנסות מימון להוצאות מימון נטו ואשר קוזז חלקית עקב ירידה בהוצאות המיסים.
תמצית נתוני הרבעון השלישי לשנת 2015:
-
מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-208.6 מיליון ש"ח, לעומת כ-181.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-14.9% אשר נבע מהוספת פעילות כיתן טופשופ ועדיקה.
-
מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ- 102.2 מיליון ש"ח לעומת כ-80.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 27% אשר נבע בעיקר מהוספת פעילות טופשופ ועדיקה.
-
מכירות אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-106.4 מיליון ש"ח לעומת כ-101.0 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 5.3% אשר נבע מהוספת פעילות כיתן.
-
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-117.6 מיליון ש"ח (המהווה כ-56.4% מההכנסות), לעומת כ-103.1 מיליון ש"ח (המהווה כ-56.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. חל גידול של כ- 14.1% ברווח, השחיקה ברווחיות נבעה מהגדלת שיעורי ההנחות שנתנה החברה, מעליית שער הדולר ומהוספת פעילויות כיתן וטופשופ אשר שיעור הרווח הגולמי בהן נמוך יותר וקוזזה חלקית מירידה בהוצאות בגין מלאי איטי ומלאי מת.
-
ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-5.6 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-2.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד תפעולי לעומת רווח תפעולי ברבעון המקביל אשתקד נבע בעיקר מהגידול בהוצאות המכירה וההנהלה וקוזז בחלקו מהגידול בהכנסות אחרות נטו.
-
ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-5.3 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ- 2.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד לעומת רווח ברבעון המקביל אשתקד נבע בעיקר מההפסד התפעולי ומגידול בהוצאות המימון נטו.
-
ההון העצמי ליום 30 בספטמבר 2015 הסתכם בכ- 270.6 מיליון ש"ח לעומת כ-289.2 מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2014. הירידה בהון נובעת בעיקר מדיבידנד ששולם בסך של 15 מיליון ש"ח ומההפסד הנקי בתקופה.
אודות קבוצת גולף
פעילות החברה מתמקדת בעיצוב, קניינות, שיווק ומכירה קמעונאית בישראל של מוצרי אופנת ביגוד ואופנת בית. לחברה 353 חנויות הפזורות בכל רחבי הארץ בשני תחומי פעילות: 1. תחום אופנת הלבשה - החברה עוסקת במכירה קמעונאית של מוצרי הלבשה עליונה ותחתונה, מוצרי הנעלה ומוצרי אופנה משלימים לנשים וגברים, באמצעות עשר רשתות חנויות אותן היא מפעילה. מגזר זה כולל את המותגים: גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי, בלו בירד, ספרינט, TopShop, TopMan,Dorothy Perkins ו-Miss Selfridge, &CO ועדיקה 2. אופנת בית - החברה עוסקת במכירה קמעונאית של מגוון מוצרים, הכוללים בעיקר מוצרי טקסטיל לבית, כלי מטבח ושולחן, ריהוט, כלי אמבט ומוצרים אחרים לבית, בגדי ילדים ,וכן מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה. מגזר אופנת הבית כולל את רשתות גולף אנד קו, גולף קידס אנד בייבי וכיתן. החל מאוגוסט 2014 החברה מפעילה את27 החנויות של רשת כיתן וכן את הפעילות הסיטונאית של כיתן.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.